Chevrolet zbada możliwość wdrożenia programów pilotażowych w wybranych miastach na całym świecie. Wyniki prac badawczych nad kolejną generacją pojazdu koncepcyjnego EN-V, reprezentującego dążenie koncernu General Motors do stworzenia konstrukcji spełniającej rosnące zapotrzebowanie na bezpieczny i nie emitujący zanieczyszczeń środek osobistego transportu, mogą zostać wykorzystane w pilotażowych programach demonstracyjnych, prowadzonych w dużych miastach całego świata. Programy te mają na celu oszacowanie przydatności samochodów tego typu w rzeczywistych warunkach.  
 

Chevrolet zbada możliwość wdrożenia programów pilotażowych w wybranych miastach na całym świecie.

Wyniki prac badawczych nad kolejną generacją pojazdu koncepcyjnego EN-V, reprezentującego dążenie koncernu General Motors do stworzenia konstrukcji spełniającej rosnące zapotrzebowanie na bezpieczny i nie emitujący zanieczyszczeń środek osobistego transportu, mogą zostać wykorzystane w pilotażowych programach demonstracyjnych, prowadzonych w dużych miastach całego świata. Programy te mają na celu oszacowanie przydatności samochodów tego typu w rzeczywistych warunkach.

Koncepty EN-V będą w przyszłości nosić nazwę Chevrolet, o czym poinformował Chris Perry, wiceprezes Chevroleta ds. marketingu, podczas ubiegłotygodniowego spotkania z mediami, mającego miejsce przed uroczystościami z okazji stulecia marki, zaplanowanymi na 3 listopada.

„Od 100 lat marka Chevrolet tworzy zaawansowane technologie, które poprawiają jakość życia naszych klientów i są przy tym ogólnodostępne i przystępne cenowo. Chevrolet EN-V będzie kontynuował tę tradycję”, powiedział Perry.

„Do roku 2030 ponad 60 procent z 8-miliardowej populacji światowej będzie zamieszkiwało obszary miejskie”, dodał Perry. „Chevrolet EN-V reprezentuje jedno z możliwych rozwiązań transportowych dla rynków, które poszukują alternatywnych konstrukcji”.

Chevrolet EN-V (Electric Networked-Vehicle – pojazd elektryczny podłączany do sieci) jest wielokrotnie nagrodzonym, dwumiejscowym, miejskim, koncepcyjnym pojazdem elektrycznym, który zachowuje podstawową zasadę osobistej mobilności – wolność.

Model EN-V, będący jedną z gwiazd podczas targów Expo 2010 w Szanghaju, został zaprojektowany jako ekologiczna odpowiedź na problemy związane z mobilnością, takie jak zagęszczenie ruchu, ograniczona dostępność miejsc parkingowych, bezpieczeństwo ruchu i nadmierne zużycie energii.

Kolejna generacja koncepcyjnego Chevroleta EN-V będzie oferowała klientom nowe, przydatne funkcje, obejmujące klimatyzację, system schowków oraz możliwość pracy w każdych warunkach atmosferycznych i drogowych przy zachowaniu kluczowych aspektów oryginalnego modelu EN-V, takich jak niewielkie wymiary i duża zwrotność. Samochód zachowa także napęd elektryczny oraz zdolność komunikowania się z innymi pojazdami.

„Chevrolet EN-V ma potencjał do ponownego zdefiniowania pojęcia transportu na kluczowych rynkach poprzez stworzenie nowego DNA, łączącego elektryfikację i zdolność komunikowania się z innymi pojazdami”, powiedział Chris Borroni-Bird, dyrektor GM ds. zaawansowanych technologicznie samochodów koncepcyjnych. „Samochód jest idealną propozycją ekologicznego, miejskiego środka transportu o napędzie elektrycznym, który nie emituje zanieczyszczeń, jest bezpieczny, modny i daje przyjemność z jazdy”.

W kwietniu tego roku firmy GM i Sino-Singapore Tianjin Eco-City Investment and Development Co. Ltd. (SSTEC) podpisały porozumienie o współpracy w celu zintegrowania nowej generacji elektrycznych samochodów EN-V oraz projektu Tianjin Eco-City z punktu widzenia infrastruktury elektrycznej, komunikacyjnej i fizycznej.

Borroni-Bird przyznał, że Chevrolet bierze pod uwagę inne lokalizacje na całym świecie – łącznie ze Stanami Zjednoczonymi – jako miejsca wdrożenia potencjalnych programów pilotażowych.

EN-V to bezemisyjny pojazd zasilany akumulatorami litowo-jonowymi. Zapewnia możliwość ładowania akumulatorów z wykorzystaniem standardowego gniazdka elektrycznego i pozwala na przejechanie co najmniej 40 kilometrów na jednym ładowaniu, co jest wystarczającą wartością w miejskiej eksploatacji.

Dzięki połączeniu odbiornika GPS z systemem komunikacji pomiędzy pojazdami oraz systemem czujników odległości, istnieje możliwość ręcznego, jak i automatycznego prowadzenia tego samochodu. W trybie automatycznym EN-V zapewnia mobilność osobom, które z różnych przyczyn nie mogą same prowadzić samochodu. Z kolei system bezprzewodowej komunikacji pozwala kierowcom i pasażerom na korzystanie w czasie jazdy z zestawu głośnomówiącego podczas rozmowy z przyjaciółmi lub współpracownikami.

Zdolność do komunikowania się z innymi pojazdami oraz z infrastrukturą może pomóc EN-V w zredukowaniu liczby wypadków z udziałem samochodów, a także umożliwić znalezienie wolnego miejsca parkingowego. Funkcja ta może również pomóc w zmniejszeniu zagęszczenia ruchu poprzez automatyczne wybieranie najszybszej trasy w oparciu o informacje o ruchu ulicznym przekazywane w czasie rzeczywistym.

„Platforma technologiczna zawierająca napęd elektryczny, czujniki, układ bezprzewodowej komunikacji oraz nawigację satelitarną GPS ma szansę trafić również do innych pojazdów, torując drogę do bezpieczniejszej i czystszej motoryzacji przyszłości”, powiedział Borroni-Bird. 

Moto Target

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj