4 kwietnia 2013 roku na poznańskich targach MOTOR SHOW oficjalnie zadebiutował w Polsce nowy, dwumiejscowy kabriolet – Jaguar F-TYPE. Pojazd powstał na bazie przedstawionego w 2011 roku prototypu brytyjskiej marki C-X16. Według producenta sportowy design auta ma być pierwowzorem nowego trendu stylistycznego, na którym mają bazować projektanci podczas tworzenia nowych modeli. Karoseria nowego Jaguara wykonana jest z lekkiego aluminium, które ma zapewnić niezwykłą sztywność konstrukcji.
4 kwietnia 2013 roku na poznańskich targach MOTOR SHOW oficjalnie zadebiutował w Polsce nowy, dwumiejscowy kabriolet – Jaguar F-TYPE. Pojazd powstał na bazie przedstawionego w 2011 roku prototypu brytyjskiej marki C-X16. Według producenta sportowy design auta ma być pierwowzorem nowego trendu stylistycznego, na którym mają bazować projektanci podczas tworzenia nowych modeli.
Karoseria nowego Jaguara wykonana jest z lekkiego aluminium, które ma zapewnić niezwykłą sztywność konstrukcji. Charakterystyczne wzdłużne linie przedniej części pojazdu podkreślają klasycznie piękny charakter sportowego auta. Nadwozie dodatkowo wzbogacone zostało o technologiczne elementy takie jak nowatorskie klamki drzwi oraz aktywny, mechanicznie uruchamiany spoiler, którego zadaniem jest poprawa docisku samochodu do drogi. Czas, w jakim otwiera się i zamyka sterowany elektrycznie, materiałowy dach to niespełna 12 sekund. Gdy spojrzymy na nowego brytyjskiego kabrioleta to dostrzeżemy auto pełne uroku, sportowego ducha i elegancji, obok którego trudno jest przejść obojętnie. Wnętrze zostało podzielone za pośrednictwem konsoli centralnej na dwie strefy: kierowcy i pasażera. Inspirowana kokpitem samolotu myśliwskiego przestrzeń kierowcy wyróżnia się ergonomicznie rozmieszczonymi przyciskami, które zostały poszeregowane według swoich funkcji.
Auto wyposażone zostało w niewielką, jak przystało na samochód o sportowym charakterze, wielofunkcyjną kierownicę – pokrytą skórą. W środkowej części deski rozdzielczej góruje 8 calowy, kolorowy ekran dotykowy.. Pojazd wyposażony został między innymi w system multimedialny, automatyczną klimatyzację oraz w fotele regulowane elektrycznie w 6 kierunkach, pokryte tapicerką skórzano -zamszową. Jakość wykończenia wnętrza, stylistyka oraz użyte materiały dodają cech elegancji i luksusu. W ofercie znajdują trzy wersje: F-TYPE, F-TYPE S oraz F-TYPE V8S. Pod maską, w zależności od wersji, może znaleźć się trzylitrowy silnik benzynowy o mocy 340KM lub 380KM bądź jednostkę pięciolitrową V8 o mocy aż 495KM i momencie obrotowym, który wynosi 625Nm. We wszystkich odmianach auta napęd przekazywany jest na oś tylną za pośrednictwem 8 stopniowej, automatycznej skrzyni biegów QuickShift, którą możemy sterować za pośrednictwem manetek umieszczonych przy kierownicy lub znajdującym się na konsoli centralnej joystickiem SPORTSHIFT.
Imponująco wyglądają osiągi modelu. Przykładowo najmocniejsza wersja przyśpiesza do 100km/h w czasie niespełna 4,3 sekundy, a maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć to 300km/h. F-TYPE to nieformalny następca modelu E-TYPE, który posiada równie niepowtarzalny wygląd i prawdziwe sportowe osiągi oraz luksus, czyli wszystkie charakterystyczne cechy modeli marki Jaguar. Cała konstrukcja, łącznie z układami kierowniczym, zawieszenia, napędowym i hamulcowym została tak zoptymalizowana, aby dać kierowcy jak najwięcej sportowych doznań nie pozbawiając go odrobiny komfortu. Auto nie należy do najtańszych, cena podstawowej wersji z silnikiem 3.0 340KM skalkulowana została na kwotę 387 500 złotych. Natomiast topowa odmiana F-Type V8 S to wydatek 524 000 złotych. W zamian za te kwoty otrzymujemy auto o niepowtarzalnej stylistyce, znakomicie wyposażone, które daje niezapomniane wrażenia z jazdy. Nowy Jaguar swoją stylistyką powoduje, że nikt nie przejdzie obok niego obojętnie.
Tekst: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Zdjęcia: Robert Kulczyk
(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)