Bańka internetowa, z jaką mieliśmy do czynienia ponad dziesięć lat temu, zdecydowanie rozbudziła nadzieje inwestorów. Mocno się oni zawiedli, jednak mimo wszystko Internet stał się niesamowitym narzędziem pozwalającym na dokonywanie wielu czynności w strefie wirtualnej. W grę wchodzą nie tylko rozrywka czy komunikacja, ale również i bankowość. Jednak obecnie pojawiają się przed nią niesamowite wyzwania, którym nie wszystkie firmy z tego sektora mogą sprostać. Co więc pozostało jeszcze do zrobienia?


1. Archaiczne systemy bankowe
 
Wielkim problemem niektórych banków w formie spółki akcyjnej i olbrzymiej ilości banków spółdzielczych są archaiczne systemy bankowe. Nie są one wcale przyjazne dla użytkownika i zawierają bardzo małą ilość informacji. Dla klienta taka bankowość jest mało przydatna. Banki powinny więc brać przykład z najlepszych na rynku – jak mBanku, którego system informatyczny jest nie tylko przyjemny dla oka, ale umożliwia również dokonywanie wielu operacji z różnych kategorii bankowości.

2. Nowe produkty dostępne w internecie
 
Sporym wyzwaniem jest również przeniesienie kolejnych produktów do bankowości internetowej. Większość banków prowadzi obecnie w ten sposób jedynie rachunki i umożliwia podgląd podstawowych informacji o lokatach czy kredytach. Jednak miejmy nadzieję już niedługo banki będą oferowały nie tylko lokaty, ale również i ubezpieczenia, kredyty czy inne produkty za pośrednictwem Internetu. Pierwsze kroki zostały już poczynione przez niektóre instytucje finansowe. Jednak w dalszym ciągu wiele z nich powinno brać przykład nawet z firm pozabankowych – takich jak Ekspres Kasa.
 
3. Oferta dla emerytów
 
Rzadko uświadamiamy sobie, że kilka milionów osób pobierających w Polsce emerytury w dalszym ciągu otrzymuje je przekazem pocztowym. O ileż tańszym i wygodniejszym rozwiązaniem byłaby bankowość online, która dla seniora powinna być specjalnie przygotowana. Jednak bank, który dotrze do tej grupy klientów będzie w stanie znacząco zwiększyć swoją wartość.
 
4. Bankowość dla najmłodszych
 
Ważnym krokiem w przyszłość powinno być również uczenie najmłodszych użytkowników Internetu aktywnego korzystania z produktów finansowych. Dobrym rozwiązaniem byłoby więc stworzenie produktów specjalnie przeznaczonych dla nastolatków – produktów dostępnych tylko przez Internet, nawet za pomocą platform społecznościowych. To wielkie wyzwanie, ale i wielki potencjał rozwojowy.
 
 
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj