W dniach 28-29 maja w otoczeniu wspaniałej przyrody, w malowniczo umiejscowionym na Ptasiej Wyspie Hotelu Mikołajki miała miejsce polska premiera Volkswagena Golfa Sportsvana. Jest to już czwarta odmiana nadwoziowa Golfa obok hatchbacka, varianta czyli kombi oraz cabrio. Prezentowany pojazd jest bezpośrednim następcą produkowanego od 2005 roku Golfa Plus. Cieszył się on ogromnym powodzeniem przede wszystkim na rynku niemieckim gdzie, co piąty nabywca kupujący model decydował się na wersję Plus. Na pozostałych rynkach taką decyzję podejmował co 10 klient. Od początku sprzedaży, czyli od blisko 9 lat sprzedanych zostało ponad 900 tysięcy sztuk tej odmiany auta. Wynik ten sprawił, że niemiecka marka zdecydowała się na kontynuację produkcji tej wersji nadwoziowej Golfa nadając jej nowy przydomek Sportsvan. Modułowa płyta podłogowa MQB, którą wykorzystano do budowy pojazdu daje możliwości konstrukcji wielu aut bez względu na rodzaj nadwozia.

W dniach 28-29 maja w otoczeniu wspaniałej przyrody, w malowniczo umiejscowionym na Ptasiej Wyspie Hotelu Mikołajki miała miejsce polska premiera Volkswagena Golfa Sportsvana. Jest to już czwarta odmiana nadwoziowa Golfa obok hatchbacka, varianta czyli kombi oraz cabrio.

Prezentowany pojazd jest bezpośrednim następcą produkowanego od 2005 roku Golfa Plus. Cieszył się on ogromnym powodzeniem przede wszystkim na rynku niemieckim gdzie, co piąty nabywca kupujący model decydował się na wersję Plus. Na pozostałych rynkach taką decyzję podejmował co 10 klient. Od początku sprzedaży, czyli od blisko 9 lat sprzedanych zostało ponad 900 tysięcy sztuk tej odmiany auta. Wynik ten sprawił, że niemiecka marka zdecydowała się na kontynuację produkcji tej wersji nadwoziowej Golfa nadając jej nowy przydomek Sportsvan. Modułowa płyta podłogowa MQB, którą wykorzystano do budowy pojazdu daje możliwości konstrukcji wielu aut bez względu na rodzaj nadwozia.
       
       

Nowy model wpisuje się w dwa słowa: z jednej strony „sports”, a z drugiej „van”. Sports to przede wszystkim ostre linie nadwozia, niebanalna sylwetka, która nie jest jedynie podporządkowana funkcjonalności. Dynamiczne proporcje sylwetki podkreślają szerszy rozstaw osi o blisko 10 cm w porównaniu z poprzednikiem oraz zdecydowanie krótszy zwis przedni. Zupełnie różny design w porównaniu z hatchbackiem to mocno do przodu wyciągnięta szyba czołowa, która ułatwia widoczność na zewnątrz, całkowicie nowy pas przedni, kształt reflektorów przeciwmgielnych oraz zderzaków. Duża pokrywa bagażnika z elementami poprawiającymi aerodynamikę, kształt lamp tylnych oraz zderzak z dyfuzorem i szeroko rozstawionymi światłami odblaskowymi podkreślają innowacyjną stylistykę samochodu. Słowo van odzwierciedla praktyczność oraz to, że auto dysponuje wieloma możliwościami aranżacji wnętrza z jego dostosowaniem do zróżnicowanych potrzeb nie tylko codziennego użytkowania. We wnętrzu widzimy klasykę związaną z jakością, funkcjonalnością i ergonomią Volkswagena. Cały design deski rozdzielczej został zmieniony, konsola środkowa została podniesiona i ukierunkowana w stronę kierowcy. Szerokie panele dekoracyjne oraz duże nawiewy powietrza nadają wnętrzu nowego charakteru. Nowością w modelu jest zastosowana po raz pierwszy podgrzewana kierownica. Cechami, które wyróżniają go w gamie to bardzo duża ilość różnego rodzaju schowków, przesuwana kanapa tylna, dzielone oparcie w stosunku 40/20/40 oraz pojemność przestrzeni bagażowej. Auto dysponuje większą od poprzednika o 76 litrów objętością bagażnika, która standardowo wynosi 500. Maksymalna pojemność przestrzeni bagażowej, jaką otrzymamy po złożeniu siedzeń tylnych to ponad 1500 litrów.
       
       

Golf Sportsvan napędzany może być jednym z czterech turbodoładowanych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem (TSI) 1.2 O mocy 85 i 110KM oraz 1.4 o mocy 125 i 150KM. W nowym modelu nie mogło zabraknąć jednostek wysokoprężnych, z których słynie niemiecka marka. W ofercie znajdują się trzy diesle: 1.6 TDI BlueMotion 90 i 110KM oraz 2.0 TDI BlueMotion 150 KM. Wszystkie te jednostki przystosowane zostały do spełnienia bardzo rygorystycznych wymagań normy emisji spalin EURO VI. Innowacyjna lekka konstrukcja nadwozia, która umożliwiła obniżenie masy własnej o 90 kg oraz zastosowane nowoczesne rozwiązania techniczne w bezpośredni sposób przełożyły się na poziom zużycia paliwa. Nowy Golf Sportsvan potrafi być o blisko 20 % oszczędniejszy od swojego poprzednika. W Niemczech dostępna jest specjalna wersja 1.6 TDI BlueMotion, z modyfikacjami aerodynamicznymi nadwozia, z oponami o mniejszym oporze toczenia, która wyznacza nowe standardy w swojej klasie w zużyciu paliwa. Taki pojazd potrafi zadowolić się ilością jedynie 3,6 litra oleju napędowego na 100 km.
               
       

W modelu Sportsvan znajdziemy wiele systemów poprawiających bezpieczeństwo, ale również innowacyjne układy wspomagające kierowcę podczas jazdy. Nowością jest tu system Blind Spot Sensor oraz system ułatwiający wyjechanie z miejsca parkingowego. Pierwszy z nich informuje kierowcę, że w martwym polu widzenia znajdują się inne pojazdy. Układ ten włącza się automatycznie, gdy prędkość auta wzrośnie do ponad 30km/h, uruchamiając czujniki radarowe, które monitorują obszar w zasięgu około 20m. Asystent ułatwiający wyjechanie z miejsca parkingowego to układ, który wspomaga wyjeżdżanie tyłem z miejsca postoju usytuowanego prostopadle do jezdni w chwili ograniczonej widoczności. Moduł czujników urządzenia reaguje na pojazdy poruszające się z prędkością powyżej 4km/h w promieniu nawet 40 metrów. Sprzedaż Volkswagena Golfa Sportsvan rozpocznie się w Polsce na początku bieżącego miesiąca. Dostępny będzie już od kwoty 67 700 złotych, producent przygotował także wiele promocyjnych pakietów wyposażenia dodatkowego oraz atrakcyjną ofertę finansowania. Szczegółowo z nowym produktem niemieckiej marki klienci będą mogli zapoznać się podczas dni otwartych, które zostaną zorganizowane w dniach 13-15 czerwca w salonach Volkswagena

Tekst: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Zdjęcia: Robert Kulczyk

(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj