W ubiegłym tygodniu w Poznaniu zaprezentowana została po raz pierwszy w Polsce, druga generacja modelu up!,najmniejszego przedstawiciela marki Volkswagen. Na miejsce prezentacji wybrano tak jak cztery lata temu przy premierze pierwszej generacji awangardowy, eksperymentalny i luksusowy hotel Blow Up Hall 5050 mieszczący się w Centrum Sztuki i Biznesu – Stary Browar. Uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z autami zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej podczas krótkich jazd testowych. Taki sposób prezentacji pozwolił na zapoznanie się z właściwościami tego niewielkiego, miejskiego pojazdu. Światowa premiera drugiej generacji modelu odbyła się w marcu 2016 roku na salonie samochodowym w Genewie. Produkowany jest w słowackiej fabryce Volkswagena w Bratysławie.
Najmniejszy Volkswagen zmienił nieco swój wizerunek, stał się bardziej wyrazisty i kolorowy. Nadwozie otrzymało nowe reflektory przednie, które wyposażone zostały w światła jazdy dziennej wykonane w technologii LED, a w lusterkach zewnętrznych umiejscowione zostały światła kierunkowskazów. Zmieniony został kształt zderzaków, dyfuzora oraz lamp tylnych. Powiększono też liczbę kolorów lakierów. Jest ich w sumie 13. Większą możliwość indywidualizacji zapewnia również możliwość wyboru barwy dachu z trzech dostępnych kolorów oraz wyboru jednej z 9 folii ozdobnych nadwozia. Nowelizacja pod względem personalizacji nie ominęła też wnętrza auta. Potencjalny nabywca ma do wyboru jeden z dziesięciu rodzajów paneli ozdobnych. Indywidualny charakter to jest to, co ma wyróżniać nowego up!-a.
Wnętrze pojazdu to połączenie ergonomii i komfortu. Deska rozdzielcza jest skromna a jednocześnie bardzo czytelna. Dopasowanie wyglądu kabiny do gustu użytkownika powoduje jej ożywienie. Pojazd jest znacznie lepiej wyposażony od swojego poprzednika. Zmiany nie tylko dotyczą stylizacji, ale również wyposażenia użytkowego. Producent przygotował dwa nowe systemy multimedialne. Pierwszy, podstawowy to „Composition” z 3,1-calowym monochromatycznym wyświetlaczem oraz drugi wyższej klasy „Composition phone” z 5-calowy kolorowym monitorem. „Composition phone” zawiera złącze bluetooth z funkcją urządzenia głośnomówiącego. Ciekawostką jest, iż system ten można zamówić w wariancie umożliwiającym podłączenie smartfona tak, aby pełnił on funkcje nawigacji i komputera pokładowego.
W ofercie na rynek polski znajdują się trzy podstawowe kompletacje wyposażenia: Take up!, Move up!, High up! oraz dodatkowo odmiana elektryczna modelu E-up!. Wkrótce ma pokazać się wersja o nazwie up! beats wyposażona w system nagłaśniający amerykańskiej firmy Beats o mocy nagłośnienia 300W. Różnorodność modelu to też zasługa jednostek napędowych, jakie przygotował producent dla opisywanego auta. Do dyspozycji są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe 1.0 z wielopunktowym wtryskiem paliwa (MPI) o mocy 60 KM i 75 KM oraz jeden z bezpośrednim wtryskiem paliwa TSI generujący moc 90KM.
Nowy Volkswagen up! to odświeżona konstrukcja znanego już małego miejskiego auta. Ten kompaktowy, ekonomiczny i zwrotny samochód pozwala wygodnie podróżować czterem osobom. Obecnie rozpoczęła się jego sprzedaż w polskich salonach, a ceny rozpoczynają się od kwoty 36 390 złotych. Odnosi się ona do modelu w wersji Take up! wyposażonej w silnik o mocy 60KM.
Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
(Wszelkie prawa do publikacji bez zgody firmy Info-Ekspert zastrzeżone)