Samochody z segmentu B stanowią ponad 20% całkowitej sprzedaży nowych pojazdów w Polsce. Po modelach kompaktowych są najchętniej kupowanymi pojazdami, wyprzedzając nawet popularne SUV’y. Oferta rynkowa w klasie B jest bardzo bogata, a konkurencja pomiędzy markami zacięta. Do walki o względy polskich klientów dołączył właśnie kolejny model – nowy Hyundai i20.

Samochody z segmentu B stanowią ponad 20% całkowitej sprzedaży nowych pojazdów w Polsce. Po modelach kompaktowych są najchętniej kupowanymi pojazdami, wyprzedzając nawet popularne SUV’y. Oferta rynkowa w klasie B jest bardzo bogata, a konkurencja pomiędzy markami zacięta. Do walki o względy polskich klientów dołączył właśnie kolejny model – nowy Hyundai i20.
        
        
        
Wygląd zewnętrzny

Hatchback zaprojektowany i skonstruowany w Europie ucieleśnia obecny kierunek stylistyczny Hyundaia – Fluidic Sculpture (płynna rzeźba). Podłużne, zachodzące daleko na boki nadwozia reflektory przednie z wbudowanymi światłami LED do jazdy dziennej oraz duży sześciokątny wlot powietrza tworzą dynamiczny front pojazdu. W profilu zauważymy wyraźne przetłoczenia na drzwiach przednich i tylnych oraz modne ostatnio rozwiązanie stylistyczne – czarny słupek C. Proporcjonalne nadwozie wieńczą poziome światła tylne, masywny zderzak oraz niewielki spoiler z wbudowanym światłem stop. Trzecia generacja miejskiego Hyundaia jest o 40 mm dłuższa, 16 mm niższa i 24 mm szersza od poprzednika.
        
        

Wnętrze pojazdu

Zwiększone wymiary zewnętrzne oraz powiększony (o 45 mm) rozstaw osi zaowocowały przestronniejszą kabiną. Pasażerowie z przodu mają więcej miejsca na nogi, na wysokości bioder, ramion i nad głowami. Z tyłu również wygospodarowano optymalną ilość miejsca dla dwóch dorosłych osób. Dzięki czterem wariantom kolorystycznym wykończenia wnętrza: szary, szaro-niebieski, beżowy oraz cappuccino i czterem kolorom tapicerki: Antracite Grey, Elegant Beige, Cappuccino i Blue Grey przestrzeń pasażerska i20 nie jest monotonna i każdy może dopasować wygląd kabiny do swoich osobistych preferencji.

Miejsce pracy kierowcy zaprojektowano z uwzględnieniem maksymalnej ergonomii. Sterowanie wszystkimi funkcjami pojazdu jest intuicyjne i nie wymaga wertowania kilkusetstronicowej instrukcji obsługi. Na trójramiennej kierownicy znalazły się przyciski sterowania m.in. systemem audio, telefonem, komputerem pokładowym i tempomatem. Aktualna prędkość pojazdu i prędkość obrotowa silnika prezentowane są na tradycyjnych, czytelnych, analogowych zegarach pomiędzy którymi umieszczono 3.5-calowy ekran komputera pokładowego. Na szczycie zorientowanej na kierowcę konsoli centralnej osadzono (w wersji Comfort i Premium) mocowanie stacji dokującej do smartfona. To proste i praktyczne rozwiązanie pozwoli nam korzystać z multimedialnych funkcji naszego telefonu i zaoszczędzić na zakupie fabrycznej nawigacji. Niżej znalazł się panel systemu audio z niewielkim wyświetlaczem pod którym umieszczono przyciski sterowania nawiewem i klimatyzacją. W bezpośrednim sąsiedztwie dźwigni zmiany biegów umiejscowiono dwa gniazda 12V, złącze AUX i USB.

W czterometrowym nadwoziu wygospodarowano bagażnik o pojemności 326 litrów. Po złożeniu asymetrycznie dzielonej kanapy kubatura przestrzeni bagażowej rośnie do 1042 litrów. Podwójna podłoga, wysoko unoszona pokrywa i niski próg załadunku umożliwiają łatwe wykorzystanie jej potencjału.

Hyundai i20 dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: Classic, Classic Plus, Comfort i Premium. Na liście wyposażenia standardowego najtańszej wersji Classic znajdziemy m.in. sześć poduszek powietrznych, system ABS, systemy stabilizacji toru jazdy ESC i VSM, asystenta ruszania pod wzniesienia HAC, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie regulowane szyby przednie, fotel kierowcy z regulacją wysokości, regulowaną kolumnę kierownicy, system kontroli ciśnienia w oponach, światła do jazdy dziennej, asymetrycznie dzielone oparcie kanapy tylnej oraz komputer pokładowy.
        
        

Silnik i właściwości jezdne

Gama silnikowa nowego i20 składa się z trzech jednostek benzynowych: 1.2 MPI 75 KM, 1.2MPI 84 KM, 1,4 MPI 100 KM oraz dwóch silników wysokoprężnych: 1.1 CRDI 75 KM i 1.4 CRDI 90 KM, które w zależności od mocy współpracują z 5 bądź 6-stopniową skrzynią manualną lub 4 stopniowym automatem. Zróżnicowana paleta silnikowa pozwoli każdemu znaleźć jednostkę będącą kompromisem pomiędzy dynamiką, elastycznością i akceptowalnym zużyciem paliwa. Podczas pierwszych jazd testowych średnie zużycie paliwa w 84-konnej jednostce benzynowej wynosiło 5.6 l / 100km. Zawieszenie przednie oparte na kolumnach McPhersona i tylne z belką skrętną dobrze radzi sobie z niedoskonałościami nawierzchni, zapewniając przewidywalne i precyzyjne prowadzenie. Podczas eksploatacji w warunkach miejskich nieocenione okazuje się elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, tylne czujniki cofania i niewielka wynosząca 10.2 metra średnica zawracania, natomiast poza aglomeracjami miejskimi docenimy tempomat oraz system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
        
             

Podsumowanie

Ceny Hyundaia i20 zaczynają się od 43 900 zł. Na tle rywali w segmencie: Renault Clio – ceny od 41 450 zł, Citroena C3 – ceny od 45 200 zł czy Forda Fiesty ceny od – 46 100 zł to konkurencyjna i atrakcyjna oferta. Nowy design, zwiększona funkcjonalność i komfort podróżowania oraz pięcioletnia gwarancja bez limitu kilometrów powinny spotkać się z przychylnością dotychczasowych miłośników marki jak również zainteresować nowych klientów poszukujących nowoczesnego pojazdu z segmentu B.

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj