Na targach w Genewie Saab pokazał koncepcyjny pojazd PhoeniX – zapowiedź przyszłych rozwiązań stylistycznych i konstrukcyjnych marki. PhoeniX zwraca uwagę odważną, nieco kontrowersyjną stylistyką. Być może przyszłe modele Saaba będą posiadały elementy stylistyczne zapożyczone bezpośrednio z przedstawionego w Genewie pojazdu. Pewne jest jednak to, iż będą korzystały z platformy, na której powstał koncept. Nowa platforma również nosi nazwę PhoeniX i zadebiutuje w
Na targach w Genewie Saab pokazał koncepcyjny pojazd PhoeniX – zapowiedź przyszłych rozwiązań stylistycznych i konstrukcyjnych marki.
PhoeniX zwraca uwagę odważną, nieco kontrowersyjną stylistyką. Być może przyszłe modele Saaba będą posiadały elementy stylistyczne zapożyczone bezpośrednio z przedstawionego w Genewie pojazdu. Pewne jest jednak to, iż będą korzystały z platformy, na której powstał koncept.
Nowa platforma również nosi nazwę PhoeniX i zadebiutuje w kolejnej generacji Saaba 9-3, który powinien trafić na rynek do 2013 r. Jednak firma zamierza użyć jej również w kilku innych modelach, m.in. w kolejnej edycji 9-5 i 9-4 X.
Dotychczasowe samochody Saaba korzystają z platformy Epsilon, która stanowi spadek po GM. PhoeniX jest dłuższa, szersza i niższa, a ponadto oferuje możliwość wprowadzenia napędu tylnej osi. W rezultacie każda konstrukcja Saaba powyżej modelu 9-2 będzie mogła z niej korzystać. Znacznie obniży to koszty, zarówno na etapie projektowania jak i produkcji, a to z kolei może się okazać kluczem do rentowności i stabilizacji, której Saab tak bardzo potrzebuje.
Michał Łuczyński