Theater des Lachens z Frankfurtu w Niemczech po raz drugi z rzędu zdobył Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Walizka”, który odbył się w Łomży w dniach 11-14 czerwca 2014r. Sponsorem Złotym tego wydarzenia po raz kolejny była spółka PGE Obrót SA.
„Walizka” to jeden z najstarszych festiwali teatralnych w kraju, uważana za jeden z ważniejszych, prezentujących małe formy teatralne na niewielkich scenach.
W jego tegorocznej, 27. edycji, wzięły udział teatry z Polski, Łotwy, Bułgarii, Czech, Finlandii, Słowacji, Rosji, Niemiec, Ukrainy i Hiszpanii, które zaprezentowały trzynaście przedstawień konkursowych, wybranych spośród 113 zgłoszeń.
Po raz drugi z rzędu Grand Prix jurorzy przyznali Theater des Lachens z Frankfurtu w Niemczech, który w tym roku zaprezentował przedstawienie „Don Kichot Suita”. W materiałach festiwalowych spektakl opisano jako przedstawienie o sile wyobraźni. To opowieść o pochodzącym z Hiszpanii miłośniku książek, który pewnego dnia przyjmuje imię Don Kichot i postanawia ocalić świat od złych duchów.
– Tego rodzaju międzynarodowe wydarzenie w znaczący sposób wzbogaca ofertę kulturalną naszego teatru. Tym bardziej cieszy fakt, że PGE Obrót otwarta jest na takie inicjatywy i wsparła ten festiwal Dziękujemy za życzliwość i udzielone nam wsparcie po raz kolejny, bo dzięki pomocy Spółki udało się zorganizować Festiwal, który wnosi wiele pozytywnego w życie społeczne Łomży i kraju, a także wpływa na wzajemne poznanie twórców z różnych stron świata z opiniotwórczą publicznością – mówi Jarosław Antoniuk, Dyrektor 27. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Walizka”.
Więcej relacji z festiwalu na oficjalnej stronie: http://www.teatrlomza.hi.pl/ .
Piotr Wróbel
Specjalista ds. Public Relations
piotr.wrobel@gkpge.pl, tel. (17) 865 6124; 691911 525
PGE Obrót S.A. z siedzibą w Rzeszowie wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE – największej grupy energetycznej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowej. Spółka obsługuje ponad pięć milionów odbiorców energii elektrycznej – firm, instytucji i gospodarstw domowych. Podstawowym celem strategii marketingowej PGE Obrót SA jest stałe doskonalenie standardów obsługi klienta, poprzez wdrażanie nowoczesnych rozwiązań i stałą poprawę jakości świadczonych usług oraz dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów i wymogów rynku. Spółka dąży do rozszerzenia oferty świadczonych usług w oparciu o produkty PGE.