Nowa Astra OPC będzie pierwszym usportowionym kompaktem, który poważnie zagrozi pozycji Forda Focusa RS. Autocar donosi, iż Astra OPC otrzyma 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, który będzie produkował około 305 KM. Co ciekawe, sportowy Opel z segmentu C będzie napędzany wyłącznie na przednie koła. Koncern GM zamontuje jednak w samochodzie specjalny, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, który pozwoli skutecznie
Nowa Astra OPC będzie pierwszym usportowionym kompaktem, który poważnie zagrozi pozycji Forda Focusa RS.
Autocar donosi, iż Astra OPC otrzyma 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, który będzie produkował około 305 KM. Co ciekawe, sportowy Opel z segmentu C będzie napędzany wyłącznie na przednie koła. Koncern GM zamontuje jednak w samochodzie specjalny, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, który pozwoli skutecznie przenieść tak ogromną moc na przednią oś.
Opel Astra OPC nowej generacji wejdzie do sprzedaży pod koniec 2011 roku i będzie wyróżniał się agresywnym pakietem nakładek aerodynamicznych oraz pokaźnym spoilerem dachowym.
Astra OPC obecnie dostępna w sprzedaży napędzana jest silnikiem 2.0 Turbo produkującym 240 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,4 sekundy. Napęd przenoszony jest poprzez 6-biegową przekładnię manualną. O odpowiednie właściwości jezdne dba obniżone zawieszenie OPC uzupełnione 18-calowymi obręczami aluminiowymi. Wewnątrz znajdują się m.in. sportowe fotele Recaro i atrakcyjne wizualnie elementy z linii OPC Line. Ceny Astry OPC obecnej generacji rozpoczynają się od 107 000 zł.
Tekst i zdjecia – Moto Target
Zobacz także:
– Mazda MX-5 – „Najlepszy samochód sportowy” …
– Dwie nowe wersje Mitsubushi Lancer!
– SLS AMG najpiękniejszym w Europie