Opel Corsa D to najmniej awaryjny samochód – wynika z najnowszego raportu DEKRA 2010. Wyprzedził takie modele, jak Audi A4 i Mercedes klasy C. Aż 97,3% przebadanych egzemplarzy Opla Corsy przez rzeczoznawców niemieckiej DEKRY nie miało żadnej usterki. Drugie miejsce w rankingu zajęła najnowsza generacja Audi A4 (97%), a trzecie – Mercedes klasy C trzeciej generacji (95,6%). Pierwszą piątkę najmniej awaryjnych modeli uzupełniają Smart Fortwo drugiej generacji (95,3%) oraz Mazda MX-5 (94,7%).

Opel Corsa D to najmniej awaryjny samochód – wynika z najnowszego raportu DEKRA 2010. Wyprzedził takie modele, jak Audi A4 i Mercedes klasy C.

Aż 97,3% przebadanych egzemplarzy
Opla Corsy przez rzeczoznawców niemieckiej DEKRY nie miało żadnej usterki. Drugie miejsce w rankingu zajęła najnowsza generacja Audi A4 (97%), a trzecie – Mercedes klasy C trzeciej generacji (95,6%). Pierwszą piątkę najmniej awaryjnych modeli uzupełniają Smart Fortwo drugiej generacji (95,3%) oraz Mazda MX-5 (94,7%).

Na drugim końcu listy w tym roku znalazł się Fiat Seicento – tylko w 44,6% przebadanych egzemplarzy nie wykryto żadnej usterki. Niewiele lepiej wypadł Ford Ka (46,4%) oraz Fiat Barchetta (48%). Najgorszą piątkę najnowszego raportu zamykają Fiat Multipla (50,1%) i Renault Twingo (50,2%).

15 mln aut pod lupą

Żeby sprawdzić, które samochody są najbardziej i najmniej niezawodne, eksperci DEKRA przebadali ponad 15 mln samochodów. Testy odbywały się od października 2007 r. do września 2009 r. A zatem, tak jak przed rokiem, podstawą do wyliczeń był dwuletni okres badań. Jednak w aktualnym rankingu usterki stwierdzone podczas badań nie są już klasyfikowane według wieku samochodów, ale według ich rzeczywistego przebiegu (ustalono trzy grupy przebiegu: od 0 do 50 tys. km, od 50 do 100 tys. km i powyżej 100 tys. km). Dzięki takiemu zróżnicowaniu raport usterkowości unika wcześniejszych, nie odpowiadających rzeczywistości, porównań samochodów o bardzo różnym przebiegu. Ponadto uwzględniono tylko te rodzaje usterek, które odzwierciedlają rzeczywistą jakość techniczną pojazdów, a nie te, które są następstwem niewłaściwej dbałości o stan pojazdu (np. usterki opon, uszkodzenie lusterek zewnętrznych). Raport awaryjności DEKRA 2010 został opublikowany na stronach Internetowej Platformy Motoryzacyjnej mojeauto.pl.

Małe jest awaryjne

W tym roku największy odsetek usterek dotyczył samochodów z kategorii mini (udział 30,6%). Wyraźny odstęp dzieli je od vanów (26,3%), samochodów terenowych (25,9%), aut kompaktowych (24,9%) i klasy średniej (24,3%). Znacznie lepiej wypadły samochody sportowe i kabriolety, spośród których tylko co około piąty (21,4%) wykazywał typowe usterki dla danego typu pojazdu używanego.

Najlepsze i najgorsze

Przedstawiamy po trzy najmniej i najbardziej awaryjne modele w poszczególnych segmentach (dane procentowe oznaczają udział aut bez usterek):

Klasa mini/małe:

Opel Corsa D 97,3%
Smart Fortwo 95,3%
Toyota Yaris 93,2%

Renault Twingo 50,2%
Ford Ka 46,4%
Fiat Seicento 44,6%

Dokładnie identyczna trójka znajduje się na czele w kategorii modeli o przebiegu do 50 tys. km. W drugiej kategorii (przebieg 50-100 tys. km) najmniej usterek wykryto w Toyocie Yaris, zaś tuż za nią uplasowały się Renault Clio III oraz Mazda 2. Z kolei wśród modeli o największym przebiegu (100-150 tys. km) najmniej awaryjne okazały się Honda Jazz, Audi A2 oraz Ford Fiesta.

Klasa kompaktowa:

Toyota Prius 93,9%
Honda Civic 91,1%
Seat Leon 90,9%

Fiat Stilo 63,4%
Opel Astra II 58,7%
Chrysler PT Cruiser 56,6%

Najlepsza w całej klasie kompaktów, Toyota Prius, okazała się również najmniej awaryjna w klasie przebiegu do 50 tys. km. Drugie miejsce zajął Seat Leon zaś trzecie Mazda 3. W klasie modeli o średnim przebiegu najbardziej niezawodny okazał się Mercedes klasy B, wyprzedzając Volkswagena Golfa V (w końcowej ocenie uwzględniono także modele Jetta i Golf Plus) i Skodę Octavię, która z kolei okazała się najlepsza wśród modeli o przebiegu powyżej 100 tys. km przed Volkswagenem Golfem piątej generacji i Fordem Focusem.

Klasa średnia:

Audi A4 97,0%
Mercedes klasa C (3. gen.) 95,6%
BMW seria 3 (5. gen.) 90,4%

Renault Laguna 64,0%
Volkswagen Passat (5. gen.) 61,1%
Alfa Romeo 156 53,8%

Wśród modeli z klasy średniej o najmniejszym przebiegu najmniej awaryjne okazały się: Audi A4, Mercedes klasa C i BMW seria 3. Ta ostatnia była najlepsza w drugiej klasie przebiegu, przed Volvo S40/V50 i Volkswagenem Passatem. Trójka ta, jednak w zmienionej nieco kolejności – Volvo S40/V50, BMW seria 3 i Volkswagen Passat – była również najlepsza w klasie o przebiegu powyżej 100 tys. km.

Klasa wyższa średnia/wyższa:

Mercedes klasa S (5. gen.) 88,9%
Audi A6 88,4%
Audi A8 87,9%

Volvo V70/XC70 73,3%
Volvo S80 67,0%
Saab 9-5 66,9%

Klasa wyższa średnia i wyższa to od dłuższego już czasu domena trzech niemieckich marek. Potwierdzają to ogólne wyniki dla tego segmentu, jak i wyniki dla poszczególnych klas przebiegu. W pierwszej – najmniej awaryjne okazały się Audi A6, Mercedes klasa S i BMW seria 5, w drugiej – ponownie Audi A6, przed swoim większym bratem A8 i klasą S, zaś w trzeciej klasie – Audi A8 wyprzedziło A6 i serię 5.

Samochody sportowe/kabriolety:

Mazda MX-5 (3. gen.) 94,7%
Volkswagen Eos 93,3%
Porsche 911 (997) 91,8%

BMW Z3 60,2%
Alfa Romeo GTV/Spider 51,9%
Fiat Barchetta 48,0%

Mazda MX-5 trzeciej generacji była najlepsza także wśród sportowych modeli o najmniejszym przebiegu. Za jej plecami uplasowały się Volkswagen Eos i BMW serii 6. W drugiej klasie Mercedes SLK wyprzedził Opla Tigrę Twin Top i BMW Z4, zaś w trzeciej najmniej awaryjne były piąta generacja Porsche 911, Mercedes CLK i Mazda MX-5.

Samochody terenowe:

Toyota RAV4 91,1%
BMW X3 89,4%
Porsche Cayenne 89,4%

Mercedes klasa M (1. gen.) 63,8%
Land Rover Freelander 2 62,3%
Jeep Grand Cherokee 59,3%

Podobnie jak przed rokiem w klasie samochodów terenowych w grupie przebiegów I zwycięzcą okazuje się BMW X3 przed Toyotą RAV4 i Porsche Cayenne, w grupie przebiegów II w starciu z BMW X3 pierwsze miejsce przypada Porsche Cayenne, a kolejna jest RAV4, natomiast w grupie III na samym szczycie uplasowały się znowu X3 przed Volkswagenem Touaregiem i BMW X5.

Vany:

Skoda Roomster/Praktik 93,6%
Nissan Note 93,3%
Ford Galaxy (2 gen.) 91,3%

Renault Kangoo 54,3%
Ford Galaxy (1 gen.) 53,2%
Fiat Multipla 50,1%

Pierwsza trójka modeli w segmencie vanów, choć w zmienionej kolejności (Nissan Note, Skoda Roomster/Praktik i Ford Galaxy/S-Max), okazała się również najmniej awaryjna w pierwszej grupie przebiegu. Wśród przebadanych modeli o przebiegu od 50 do 100 tys. kilometrów najmniej usterek wykryto w Maździe 5, Seacie Altea/Toledo oraz Fordzie Galaxy/S-Max. Wśród aut o największym przebiegu najmniejszy odsetek awarii wykryto w Oplu Zafira, Volkswagenie Touranie i Fordzie C-Max.


Źródło: www.pro-test.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj