Po raz pierwszy pod maskę Mercedesa SLK trafia silnik wysokoprężny. 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 150 kW (204 KM) rozpędza roadstera od 0 do 100 km/h w 6,7 s, a potężna dawka maksymalnego momentu obrotowego – 500 Nm – zapewnia mu znakomitą elastyczność. Największa niespodzianka czeka jednak na stacji benzynowej. SLK 250 CDI zadowala się średnio zaledwie 4,9 l ON/100 km.
Po raz pierwszy pod maskę Mercedesa SLK trafia silnik wysokoprężny. 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 150 kW (204 KM) rozpędza roadstera od 0 do 100 km/h w 6,7 s, a potężna dawka maksymalnego momentu obrotowego – 500 Nm – zapewnia mu znakomitą elastyczność. Największa niespodzianka czeka jednak na stacji benzynowej. SLK 250 CDI zadowala się średnio zaledwie 4,9 l ON/100 km.
Nowy Mercedes-Benz SLK 250 CDI doskonale spisuje się zarówno podczas jazdy krętymi nitkami asfaltu, jak i sięgającymi po horyzont autostradami. I tak jak pozostałe wersje, łączy w sobie sportowy szyk, wysoką jakość wykończenia, nowoczesną technologię i wyśmienity komfort jazdy na co dzień. Wystarczy wspomnieć choćby o wygodnych fotelach, największym
w klasie bagażniku czy sztywnym nadwoziu z dachem vario.Utarło się, że natura silnika wysokoprężnego nie idzie w parze z wolnością, jaką daje podróż roadsterem. Mercedes-Benz łamie ten błędny stereotyp i oferuje roastera SLK 250 CDI z 4-cylindrowym turbodieslem z wtryskiem common rail czwartej generacji (ciśnienie wtrysku 2000 bar). Z pojemności 2143 ccm generuje on moc 150 kW (204 KM) i maksymalny moment obrotowy 500 Nm, dwa razy wyższy niż w przypadku motoru benzynowego o porównywalnej pojemności. Czyni to SLK najmocniejszym dieslem w klasie i gwarantuje mu iście sportowy potencjał.
Standardowo połączony z przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS (przekładnia mechaniczna dołączy do oferty w drugim kwartale przyszłego roku), SLK 250 CDI rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 s i może mknąć z prędkością 243 km/h. Prawdziwym fenomenem jest jednak jego elastyczność, pozwalająca na łatwe i bezpieczne wyprzedzanie. Dla przykładu, przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa jedynie 4,3 s.
Doskonałe osiągi nie są przy tym okupione nadmiernym apetytem. Mercedes-Benz SLK 250 CDI to najbardziej ekonomiczny i przyjazny środowisku model w klasie. Ze średnim zużyciem paliwa (cykl NEDC) 4,9 l ON/100 km i średnią emisją dwutlenku węgla na poziomie 128 g/km bliżej mu raczej do samochodu kompaktowego niż do sportowego roadstera. Podobnie jak inne wersje SLK, odmiana 250 CDI seryjnie dysponuje systemem start-stop.
Mercedes-Benz SLK 250 CDI dostępny będzie z trzema wersjami słynnego dachu vario, w tym z panoramicznym dachem MAGIC SKY CONTROL, przyciemnianym za naciśnięciem przycisku. Do wyboru są także trzy warianty zawieszenia: konwencjonalne (stalowe), sportowe (ze sztywniejszymi sprężynami i amortyzatorami) oraz z elektroniczną kontrolą siły tłumienia. Ostatni z nich to element pakietu Dynamic Handling, zawierającego również systemy Direct-Steer oraz Torque Vectoring Brake, opracowane przez Mercedes-Benz z myślą o pewnym i bezpiecznym prowadzeniu.
Z zewnątrz Mercedes-Benz SLK 250 CDI nie różni się od swoich braci z silnikami benzynowymi – w imię sportowych genów zachował nawet podwójną końcówkę układu wydechowego. Model można zamawiać od 13 września 2011 roku.
Mercedes-Benz