Jeszcze przed końcem roku Mercedes-Benz zaprezentuje zupełnie nową generację roadstera SL – po raz pierwszy niemal całkowicie wykonanego z aluminium. W porównaniu do poprzednika, jego masa własna spadła aż o 140 kg. I tak jak poprzednie pokolenia, nowy model przoduje w dziedzinie innowacji. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza efektywny układ czyszczenia przedniej szyby MAGIC VISION CONTROL, dostarczający płyn bezpośrednio do piór wycieraczek, zależnie od kierunku ich ruchu.
Jeszcze przed końcem roku Mercedes-Benz zaprezentuje zupełnie nową generację roadstera SL – po raz pierwszy niemal całkowicie wykonanego z aluminium. W porównaniu do poprzednika, jego masa własna spadła aż o 140 kg. I tak jak poprzednie pokolenia, nowy model przoduje w dziedzinie innowacji. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza efektywny układ czyszczenia przedniej szyby MAGIC VISION CONTROL, dostarczający płyn bezpośrednio do piór wycieraczek, zależnie od kierunku ich ruchu. Z dachem czy bez, unikalny system nagłośnienia FrontBass czyni z wnętrza nowego roadstera salę koncertową na kołach.
Nowa odsłona legendarnego roadstera wyjątkowo poważnie traktuje hasło „sportowy i lekki”, ukryte za literami SL. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza do wielkoseryjnej produkcji auto z w pełni aluminiowym nadwoziem. Jedynie nieliczne elementy wykonano z innych materiałów. Do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali lżejszy magnez, a do słupków A – wysokowytrzymałe rury stalowe.
Nadwozie nowo opracowanego samochodu waży o około 110 kilogramów mniej od wykonanego w dotychczas stosowanej technice. – Zupełnie, jakby pasażer wagi ciężkiej wysiadł z samochodu i zabrał ze sobą jeszcze ciężką walizkę podróżną – mówi dr Thomas Rudlaff, odpowiedzialny za aluminiowe nadwozia w Mercedes-Benz. – Efekt jest mierzalny i odczuwalny. Niższa masa przekłada się na większą dynamikę jazdy i mniejsze zapotrzebowanie na paliwo.
Pod względem sztywności, bezpieczeństwa i komfortu, aluminiowa struktura wyprzedza wykonane ze stali nadwozie poprzednika. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki inteligentnej, lekkiej konstrukcji z elementami zoptymalizowanymi pod kątem specyficznych zadań. Zależnie od umiejscowienia i funkcji, części wykonywane są jako elementy tłoczone różnej grubości, poprzez odlewanie kokilowe lub próżniowe. Efekt? Wyśmienita sztywność, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niski poziom wibracji.
Części montowane są przy użyciu zróżnicowanych, dobranych pod kątem obciążeń metod. Bezpieczne połączenia uzyskano na przykład poprzez spawanie, klejenie, skręcanie, nitowanie lub zgrzewanie tarciowe z przemieszaniem.
Dzięki kolejnym innowacjom, nowy Mercedes-Benz SL pozostaje wierny tradycji wpisanej w swój dotychczas życiorys – tradycji technologicznego trend settera:
• MAGIC VISION CONTROL to inteligentny, wydajny system czyszczenia przedniej szyby. Układ specjalnych kanalików dostarcza płyn do przedniej szyby tuż przy krawędzi pióra wycieraczki, zgodnie z kierunkiem jego ruchu. W rezultacie, podczas spryskiwania szyby nikt już nie dostrzeże strumieni płynu, nie ma mowy o zakłócaniu widoczności przez rozlany płyn, a przednia szyba jest przejrzysta i idealnie czysta.
• FrontBass – unikalny system nagłośnienia wykorzystuje okolice miejsca na nogi aluminiowej struktury nadwozia jako przestrzeń rezonansową dla głośników niskotonowych. Wyraźne, soczyste basy czynią z wnętrza nowego SL-a salę koncertową, nawet gdy dach schowany jest za plecami kierowcy i pasażera.
Obie innowacje należą do standardowego wyposażenia nowego modelu.
Daimler