Jeden z najbardziej pożądanych sportowych sedanów na świecie wkracza do akcji w nowej, jeszcze bardziej agresywnej odsłonie. Piąta generacja najpopularniejszego na świecie sedana o wysokich osiągach reprezentującego luksusową klasę segmentu premium; nowe BMW M5 to wyjątkowo dynamiczny samochód sportowy z czterema drzwiami i pięcioma siedzeniami; konsekwentny rozwój koncepcji pojazdu zapoczątkowanej w 1984 roku poprzez pierwszą generację BMW M5;

Jeden z najbardziej pożądanych sportowych sedanów na świecie wkracza do akcji w nowej, jeszcze bardziej agresywnej odsłonie.

– Piąta generacja najpopularniejszego na świecie sedana o wysokich osiągach reprezentującego luksusową klasę segmentu premium; nowe BMW M5 to wyjątkowo dynamiczny samochód sportowy z czterema drzwiami i pięcioma siedzeniami; konsekwentny rozwój koncepcji pojazdu zapoczątkowanej w 1984 roku poprzez pierwszą generację BMW M5; ponadprzeciętny potencjał torowy połączony z praktycznymi aspektami luksusowego, biznesowego sedana; przełomowy charakter podkreślony dużo wyższą wydajnością; wyjątkowy komfort pokonywania długich tras; innowacyjne systemy wspomagające kierowcę oraz funkcje informacyjno-rozrywkowe.

– Światowa premiera nowoopracowanego silnika BMW M o wysokich osiągach: wysokoobrotowa, 4,4-litrowa jednostka V8 z pakietem M TwinPower Turbo obejmującym technologię układu turbodoładowania działającego w oparciu o zasadę podwójnego doładowania (Twin Scroll), wspólny kolektor wydechowy, bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection oraz układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC; 412 kW/560 KM w zakresie od 6 000 do 7 000 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 680 Nm od 1 500 obr./min.; płynne i błyskawiczne dostarczanie mocy w sposób typowy dla modeli serii M.

– Zauważalnie lepszy stosunek osiągów do zużycia paliwa: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, od 0 do 200 km/h w 13 sekund, prędkość maksymalna 250 km/h (305 km/h z pakietem M Driver’s Package); średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 9,9 litra/100 km; moc silnika o 10 procent wyższa od poprzednika, maksymalny moment obrotowy zwiększony o 30 procent, zużycie paliwa ograniczone o ponad 30 procent; zastosowanie technologii z zakresu BMW Efficient Dynamics na szeroką skalę, łącznie z funkcją Auto Start Stop oraz odzyskiem energii hamowania.

– Moc przekazywana na tylne koła poprzez siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową M Double Clutch Transmission Drivelogic; automatyczny wybór przełożeń zoptymalizowany pod względem trakcji; funkcja Launch Control; funkcja Low Speed Assistance; automatycznie aktywowany tryb parkingowy; drążek skrzyni biegów typu M; skórzana kierownica typu M z dźwigienkami do zmiany biegów.

– Charakterystyczna dla modeli serii M harmonijna konstrukcja zapewnia doskonałą specyfikę osiągów stworzoną poprzez precyzyjną interakcję układu napędowego i podwozia, a także aerodynamiki i rozkładu masy; współczynnik mocy do masy: 3,3 kg/KM; zawieszenie typu M (kinematyka osi przedniej i tylnej), wspomaganie układu kierowniczego Servotronic typu M, dynamiczna kontrola amortyzatorów (Dynamic Damper Control), układ dynamicznej kontroli stabilności DSC z trybem M Dynamic Mode; mocowania kadłuba nadwozia wykorzystujące specjalne panele; lekki układ hamulcowy o wysokiej wydajności.

– Niezwykle zwinne prowadzenie dzięki innowacyjnej konstrukcji tylnej osi z aktywnym mechanizmem różnicowym typu M; sterowany elektronicznie wielotarczowy mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym umożliwia w pełni adaptacyjny rozkład siły napędowej pomiędzy tylne koła w celu optymalizacji trakcji i stabilności jazdy podczas dynamicznej zmiany pasów ruchu, a także przyspieszania po wyjściu z zakrętu; w zależności od sytuacji mechanizm różnicowy może zostać zablokowany w zakresie od 0 do 100 procent; szybkie, precyzyjne i przewidywalne reakcje dzięki stałej komunikacji pomiędzy aktywnym mechanizmem różnicowym typu M oraz układem dynamicznej kontroli stabilności DSC, a także dzięki monitorowaniu położenia pedału przyspieszenia, prędkości kół i stopnia odchylenia nadwozia od obranego kierunku jazdy.

– Dwa indywidualnie skonfigurowane ustawienia samochodu mogą zostać przywołane za pomocą nowych przycisków M Drive umieszczonych na kierownicy; unikalny w segmencie zakres programowalnych parametrów: reakcje pedału przyspieszenia, reakcje wspomagania M Servotronic, program zmiany przełożeń Drivelogic, tryb DSC, dynamiczna kontrola amortyzatorów (Dynamic Damper Control) oraz informacje na wyświetlaczu Head Up.

– Charakterystyczna stylistyka nadwozia z elementami M odzwierciedlającymi niezwykle dynamiczną, a jednocześnie w pełni okiełznaną naturę samochodu; specyficzne elementy stylistyczne wpływają na charakterystykę osiągów; przedni spoiler z wyjątkowo dużymi wlotami powietrza do silnika i układu hamulcowego; muskularnie rozszerzone nadkola podkreślające rozstaw kół; charakterystyczne „skrzela” typu M ze zintegrowanymi kierunkowskazami; aerodynamicznie wyprofilowany tylny zderzak z dyfuzorem umieszczonym pomiędzy dwiema parami końcówek układu wydechowego po obu stronach zderzaka; wyprofilowany tylny spoiler na pokrywie klapy bagażnika; 19-calowe lekkie aluminiowe obręcze typu M z ekskluzywnymi podwójnymi ramionami.

– Unikalne połączenie kokpitu auta sportowego oraz ekskluzywnej atmosfery wnętrza; tablica wskaźników typu M z technologią Black Panel; nowoopracowana konsola centralna pokryta skórą; sportowe fotele typu M; standardowe wyposażenie obejmuje: tapicerkę skórzaną Merino z rozszerzonymi funkcjami, ekskluzywne elementy wykończenia wnętrza Aluminium Trace, podsufitkę BMW Individual w kolorze Anthracite, elektrycznie regulowaną kolumnę kierownicy, czterostrefową klimatyzację automatyczną oraz oświetlenie przestrzeni wewnątrz.

– Szeroka oferta systemów wspomagających kierowcę, a także usług mobilnych z zakresu BMW ConnectedDrive, stanowiąca niedościgniony wzór w tym segmencie, jak również w innych segmentach: wyświetlacz Head Up typu M (standard), reflektory adaptacyjne dla standardowych reflektorów ksenonowych, asystent świateł drogowych, system BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych, ostrzeganie przed zmianą pasa ruchu i przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Change Warning i Lane Departure Warning), układ Surround View, funkcja Speed Limit Info, dostęp do Internetu, rozszerzona integracja smartfonów i odtwarzaczy muzycznych, informacje o utrudnieniach w ruchu podawane w czasie rzeczywistym oraz aplikacje umożliwiające odbieranie radia internetowego Web Radio, a także korzystanie z serwisów Facebook i Twitter.

– Dostępne niemal wszystkie opcje wyposażeniowe oferowane w nowym BMW serii 5 Sedan, łącznie z dostępem komfortowym (Comfort Access), wielofunkcyjnymi fotelami typu M, aktywnymi fotelami, mechanizmem domykania drzwi, zdalnym otwieraniem klapy bagażnika, elektrycznie sterowanym oknem dachowym oraz hakiem holowniczym.

Specyfikacja i osiągi:

BMW M5: silnik benzynowy V8, technologia M TwinPower Turbo z układem turbodoładowania działającego w oparciu o zasadę podwójnego doładowania (Twin Scroll), wspólny kolektor wydechowy, bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection oraz układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC.
Pojemność skokowa: 4 395 cm3,
moc: 412 kW/560 KM przy 6 000 – 7 000 obr./min,
maksymalny moment obrotowy: 680 Nm przy 1 500 – 5 750 obr./min.
Przyspieszenie 0 – 100 km/h: 4,4 sekundy,
przyspieszenie 0 – 200 km/h: 13 sekund,
prędkość maksymalna: 250 km/h (305 km/h z pakietem M Driver’s Package).
Średnie zużycie paliwa: 9,9 litra/100 kilometrów,
Emisja CO2: 232 g/km, norma emisji spalin: EU5.


Marcin Skrzyński

Moto Target
 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj