Audi po raz kolejny wskazuje drogę innym – nowe A6 Avant jest trendsetterem w Business Class. Z nadwoziem o lekkiej konstrukcji i wieloma innowacjami sportowy i komfortowy Avant szóstej generacji będzie z pewnością kontynuował historię sukcesu tego modelu. Już na pierwszy rzut oka Audi A6 Avant wygląda bardzo dynamicznie. Jego proporcje są sportowe i eleganckie, niska linia dachu przechodzi w pochylone słupki D.
Audi po raz kolejny wskazuje drogę innym – nowe A6 Avant jest trendsetterem w Business Class. Z nadwoziem o lekkiej konstrukcji i wieloma innowacjami sportowy i komfortowy Avant szóstej generacji będzie z pewnością kontynuował historię sukcesu tego modelu.
Już na pierwszy rzut oka Audi A6 Avant wygląda bardzo dynamicznie. Jego proporcje są sportowe i eleganckie, niska linia dachu przechodzi w pochylone słupki D. Na życzenie Audi montuje przednie i tylne światła w fascynującej zarówno pod względem technicznym jak i optycznym technologii LED. Dla reflektorów ksenonowych „plus” można wybrać także funkcję adaptive light.
Nowe Audi A6 Avant swoją niewielką masą wyznacza standardy w swoim segmencie rynkowym. Jego nadwozie składa się w około 20 procentach z aluminiowych podzespołów. Audi, pionier w dziedzinie lekkich konstrukcji, znów podnosi poprzeczkę. W porównaniu z poprzednim modelem ciężar całkowity obniżył się nawet o 70 kilogramów, na przykład A6 Avant 2.0 TDI bez pasażerów i paliwa waży zaledwie 1.640 kilogramów.
Wnętrze zachwyca smukłością form, doskonałą jakością wykonania, bogatym wyposażeniem i bezkonkurencyjną ergonomią. Do opcjonalnych elementów z najwyższej półki należy wyświetlacz head-up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu oraz cały zestaw elementów Infotainment. Na jego czele stoi system MMI Navigation plus z twardym dyskiem i obsługą przy użyciu panelu dotykowego oraz Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen.
Również pod względem pełnego połączenia z Internetem nowe Audi A6 Avant pozostawia konkurencję w tyle. We współpracy z Google w aucie dostępne są specjalne usługi online, w tym sterowana głosowo funkcja wyszukiwania celów specjalnych. Hotspot WLAN umożliwia pasażerom swobodne surfowanie po sieci i wysyłanie wiadomości.
Kolejna innowacja – informacja drogowa Audi Verkehrsinformation online – informuje kierowcę na bieżąco i precyzyjnie o natężeniu ruchu na wybranej przez niego trasie.
Udoskonalone systemy wspierające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo sprawiają, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa. Niektóre z tych systemów ściśle współpracują z MMI Navigation plus, co dodatkowo zwiększa ich wydajność. Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie „Audi parking system Plus” z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu. Obraz otoczenia z różnych perspektyw jest wyświetlany na dużym monitorze pokładowym.
Bagażnik nowego A6 Avant ma pojemność 565 litrów. Po złożeniu oparć pojemność rośnie do 1.680 litrów. Na życzenie Audi dostarcza wiele praktycznych i przemyślanych rozwiązań. Na przykład sterowana czujnikami, automatycznie otwierająca się klapa bagażnika: gdy kierowca stojąc za samochodem wykona ruch poniżej tylnego zderzaka zgodny z odpowiednim wzorcem, bezdotykowe czujniki zainicjują otwarcie klapy.
Audi oferuje nowy model z pięcioma silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa – dwoma benzynowymi i trzema TDI. Mają one moc od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Trochę później pojawi się 3.0 TDI z doładowaniem biturbo, o mocy 230 kW (313 KM). Doskonała moc tych silników idzie w parze z ich znakomitą efektywnością – w porównaniu z poprzednim modelem zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. Na przykład 2.0 TDI zadowala się średnio tylko 5,0 litrami paliwa. Wszystkie silniki wykorzystują technologie z Modułowego Systemu Efektywności Audi.
W zależności od silnika Audi wyposaża nowe A6 Avant w różne układy przeniesienia napędu: sześciobiegową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię multitronic, zoptymalizowaną pod kątem szybkiej zmiany biegów ośmiostopniową tiptronic lub sportową siedmiobiegową przekładnię S tronic. Obok napędu na przednią oś dostępny jest także stały napęd na wszystkie koła quattro. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela zmiennie siły między tylne koła.
Nowoczesne zawieszenie łączy w sobie sportową dynamikę i luksusowy komfort. System Audi drive select wraz z trybem „efficiency” należy do wyposażenia seryjnego wszystkich modeli z silnikami turbo, nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego pracuje z maksymalną wydajnością. W wariantach z napędem na przednie koła system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną znacznie zwiększa precyzję jazdy. Jako opcję Audi oferuje pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension, a nieco później także dynamiczny układ kierowniczy.
W skrócie
Nowe Audi A6 Avant
Nadwozie
– Długość 4,93 metra, rozstaw osi 2,91 metra
– Innowacyjna koncepcja nadwozia, wiele komponentów wykonanych z aluminium
– Reflektory ksenonowe „plus” i diodowe oraz jako opcja adaptive light
– Bagażnik o pojemności od 565 do 1.680 litrów, na życzenie z automatycznie otwieraną pokrywą sterowaną czujnikiem oraz elektrycznie zasuwaną osłoną
Wnętrze
– Bardzo przestronne wnętrze o komfortowym charakterze
– Bogate wyposażenie seryjne, szeroki wybór opcji z klasy samochodów luksusowych
– Na życzenie dostępny wyświetlacz head-up, nastrojowe oświetlenie i przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu
Napęd
– W momencie wprowadzania na rynek dwa silniki benzynowe i trzy TDI, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem paliwa
– 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM), średnie spalanie tylko 5,0 litrów na 100 km
– Nieco później pojawi się nowy, sportowy 3.0 TDI z doładowaniem biturbo o mocy 230 kW (313 KM)
– Przekładnia manualna, multitronic, tiptronic lub S tronic
– Silniki V6 seryjnie lub opcjonalnie z napędem quattro
– Napęd quattro z samoblokującym mechanizmem różnicowym i indywidualnym dla każdego koła sterowaniem momentami, opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy
Zawieszenie
– Nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, na życzenie dynamiczny układ kierowniczy
– System Audi drive select z nowym trybem „efficiency” seryjny dla wszystkich silników z turbodoładowaniem
– Pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension z regulowanym tłumieniem jako opcja
– ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną dla modeli z napędem na przednią oś
– Nowoczesne zawieszenie, mocne hamulce, koła o średnicy do 20 cali
Systemy wspierające kierowcę i Infotainment
– Najnowocześniejsze systemy zwiększające bezpieczeństwo i wspierające kierowcę takie jak Audi pre sense, adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, Audi active lane assist, Audi side assist, asystent jazdy nocnej, wskaźnik ograniczenia prędkości i układ ułatwiający parkowanie z kamerami obserwującymi otoczenie
– Na życzenie MMI Navigation plus z MMI touch i 8-calowym ekranem
– System nagłośnienia Bang & Olufsen Advanced Sound z 15 głośnikami jako opcja
– Pełne połączenie z Internetem, nowe usługi online i informacji o ruchu drogowym
AUDI