BZ WBK, ING, Liberty Direct, Play, PZU i TUI to firmy, które zdeklarowały swój udział w nowym związku Advertisers PL. Chcemy zająć się m.in. sprawami optymalizacji kosztów, wskaźnikami ekonomicznymi, tworzeniem indeksów mówiących o tym, w którym obszarze koszty marketingowe są zbyt duże, a w którym racjonalne – tłumaczy Roman Jędrkowiak, pomysłodawca związku, prowadzący firmę doradztwa marketingowego CMO of The Year.
BZ WBK, ING, Liberty Direct, Play, PZU i TUI to firmy, które zdeklarowały swój udział w nowym związku Advertisers PL.
– Chcemy zająć się m.in. sprawami optymalizacji kosztów, wskaźnikami ekonomicznymi, tworzeniem indeksów mówiących o tym, w którym obszarze koszty marketingowe są zbyt duże, a w którym racjonalne – tłumaczy Roman Jędrkowiak, pomysłodawca związku, prowadzący firmę doradztwa marketingowego CMO of The Year.
Advertisers PL ma również dbać o etykę w branży, przeciwdziałać nierównościom na rynku (np. rozbieżnościom w wynagrodzeniach, jakie reklamodawcy płacą wykonawcom), ustanawiać standardy w przetargach na obsługę budżetów reklamowych.
– Dzięki związkowi będziemy mogli mierzyć standardy na rynku, łatwiej będzie ustalać benchmarki np. kosztów, jakie ponosimy w związku z różnym działaniami marketingowymi – dodaje Wojciech Pronobis, dyrektor zarządzający ds. marketingu w Grupie PZU.
Roman Jędrkowiak, pomysłodawca Advertisers PL, podkreśla edukacyjną rolę związku. – Zależy nam np. wprowadzić program Media Smart, który ma na celu uczenie dzieci by nie odbierały bezkrytycznie reklam. Zamierzamy także stać się think tankiem, którego dysponujący doświadczeniem i praktyczną wiedzą przedstawiciele będą pełnić opiniotwórczą rolę w sprawach związanych z szeroko rozumianym marketingiem.
Roczna składka członkowska dla firm zarządzających budżetem reklamowym powyżej 30 mln zł brutto ma wynosić 40 tys. zł, a dla tych, których budżety wynoszą mniej 30 mln zł – 25 tys. zł.
– Chcemy, żeby docelowo związek skupiał kilkadziesiąt firm – mówi Jędrkowiak, który prowadzi rozmowy na temat uczestnictwa z kolejnymi polskimi reklamodawcami.
Związek Advertisers PL ma oficjalnie rozpocząć swoją działalność w wakacje. Do uruchomienia związku pracodawców potrzebnych jest 10 członków, na dzień dzisiejszy chęć uczestnictwa w nowej organizacji zadeklarowało 7 firm: BZ WBK, ING Bank Śląski, ING Usługi Finansowe, Liberty Direct, Play, PZU i TUI.
Ł. Macheta
Zobacz także:
– San Markos poszerza kompetencje
– Kompan.pl wypozycjonował Komorowskiego