Na największych światowych targach ceramicznych: Cersaie we Włoszech, MosBuild w Rosji czy Cevisama w Hiszpanii, co roku producenci płytek prezentują swoje najnowsze propozycje, które w aktualnym sezonie inspirowane są przede wszystkim różnego rodzaju drewnem i kamieniami.
Grupa Paradyż, która od lat wyznacza trendy nowoczesnego wzornictwa, podpowiada, co będzie modne w najbliższym czasie.
Dominują naturalne motywy i surowe materiały wykończenia wnętrz, ale w nowoczesnym wydaniu i nowych aranżacjach. Jeśli chodzi o płytki, najpopularniejsze są te inspirowane różnymi rodzajami drewna w naturalnych odcieniach, z mocno wyeksponowanym usłojeniem. Stosujemy je na podłogi, ale również dekorujemy nimi powierzchnie ścian. Zaawansowana technologia zadruku cyfrowego bardzo realistycznie oddaje rysunek naturalnego drewna, jego ciepłą kolorystykę oraz różnorodne wybarwienia. Specjalne formy zaś – chropowatość struktury powierzchni, a nawet drobne niedoskonałości. Aby móc uzyskać tak znakomite efekty, menedżerowie kolekcji, którzy w Grupie Paradyż są odpowiedzialni za tworzenie nowych wzorów, zbierając inspiracje, jeżdżą po całym świecie, przywożą ze sobą i analizują w laboratoriach próbki naturalnych surowców. Współpracują także z wyspecjalizowanymi włoskimi i hiszpańskimi biurami projektowymi przy opracowywaniu grafik poszczególnych pytek. Zainteresowanie, które w czasie ostatnich targów wzbudzały stoiska Grupy Paradyż i zaprezentowana na nich oferta, pokazuje, że to podejście przynosi świetne rezultaty, a sama firma z powodzeniem konkuruje z największymi, światowymi producentami.
Hitem są kolekcje „drewniane” produkowane w rozmaitych formatach – jako panele, deski czy mozaiki parkietowe – oraz w szerokiej gamie kolorystycznej i tonalnej. Nową tendencją jest styl rustykalny, mający na celu jak najlepsze oddanie piękna drewna poprzez eksponowanie naturalnych wad tego materiału, takich jak sęki, pęknięcia i przebarwienia. Deski ceramiczne świetnie sprawdzą się przy ogrzewaniu podłogowym, są łatwe do utrzymania w czystości, odporne na zarysowania i, co ważne, nie trzeba ich impregnować jak w przypadku naturalnego drewna.
Zobacz nasze kolekcje inspirowane drewnem: Thorno; Hasel; Pini
Modne jest również łączenie różnych formatów, materiałów, grafik i struktur, np. drewna i kamienia. Kolekcje płytek ceramicznych, szczególnie gresowych, często posiadają taką sama grubość, co jest ogromnym ułatwieniem przy modularnych kompozycjach ścienno-podłogowych. Wszystkie elementy do siebie pasują. Kamienne płytki, przeważnie wielkoformatowe, są bardzo „na czasie”, szczególnie jeśli posiadają charakterystyczne, wyraźne rysunki przekroju kamienia, są zróżnicowane graficznie i kolorystycznie w obrębie jednej kolekcji, tak jak w przypadku premierowej propozycji Grupy Paradyż „Fusion”. Te właśnie płytki wzbudzały największe zainteresowanie odwiedzających bolońskie stoisko targowe polskiego producenta. Zainspirowane marmurem Daino Reale i Eramosa posiadają cztery niepowtarzalne grafki i cztery neutralne kolory, do tego dwie powierzchnie: mat i lapatto oraz rektyfikowane krawędzie. Mocnym akcentem są tu odważne elementy dekoracyjne: wybarwione w szkle inserta, kontrastowo, ale przy tym szlachetnie uzupełniające całość. „Trendy” są także widoczne w odwzorowaniu na płytkach charakterystycznych wzorów naturalnych minerałów np. agatu (w kolorystyce naturale i rosso) czy onyksu z równolegle ułożonymi warstwami. Największy format takiej płytki 44.8×89.8 cm – idealny do wyłożenia dużych powierzchni – będzie się dobrze komponował z innymi, modularnymi formatami. Kolekcje te posiadają także nacinane stopnice schodowe i cokoły, a dla tych, których nie ogranicza fantazja, również zestawy kamiennych listew, mozaik i narożników.
Bardzo popularne stały się ostatnio kolekcje imitujące cement i beton, często nawet w bardzo surowym wydaniu. Dominują w nich szarości, beże i popiele. Wciąż bardzo doceniany jest beton architektoniczny oraz struktury tynków dekoracyjnych odwzorowujących jego barwę i fakturę.
Wśród pozostałych tendencji widocznych na światowych targach ceramicznych są realistyczne nadruki cyfrowe na płytkach z fotograficznymi motywami, przeważnie na szkle. Warto również wspomnieć o wykorzystywaniu w niektórych kolekcjach efektu 3D służącego do pogłębiania i uwypuklania struktury płytek. Wielu producentów prezentowało kolekcje tzw. „patchworkowe”, w mniejszych formatach np. 10x10cm czy 20x20cm, w bogatej gamie stylistycznej i kolorystycznej: od subtelnych, pastelowych kompozycji po dynamiczne, kontrastowe zestawienia. Różnorodność jest bardzo pożądana.
Tendencje światowe pokazują, że poprzez łączenie odmiennych grafik, formatów, struktur i uzupełniających się kolorystyk możemy wykreować wnętrze niepowtarzalne, charakterystyczne, a jednocześnie pełne harmonii. Sami przecież decydujemy, jaki efekt chcemy osiągnąć, jakie kolory i dodatki powinny dominować, abyśmy dobrze czuli się w naszych domach. Producenci ułatwiają nam zadanie, oferując rozbudowane, przemyślane w każdym detalu kolekcje. Zaufajmy im. Zaufajmy naturze, która podpowiada sprawdzone i efektowne rozwiązania. Modne wnętrze to wnętrze zgodne z naszym stylem i usposobieniem, uniwersalne i piękne niezależnie od zmieniającej się mody. Płytki inspirowane naturalnymi surowcami dają nam taką gwarancję oraz ogromną przyjemność użytkową i estetyczną zarazem.
Kolekcje inspirowane kamieniami i minerałami: Onice; Agat; Tuana
Zapraszamy także na www.paradyz.com oraz www.myway-paradyz.com .
Fot. Stoisko Grupy Paradyż na CERSAIE 2013
Grupa Paradyż, w skład której wchodzą spółki Ceramika Paradyż Sp. z o.o. i Paradyż Sp. z o.o., to wiodący polski producent płytek ceramicznych. Od ponad 20-stu lat tworzy produkty, które zyskują uznanie klientów w prawie 40 krajach świata. Produkty Grupy Paradyż powstają w pięciu zakładach produkcyjnych wyposażonych w nowoczesny i zaawansowany park maszynowy. Inwestycje w nowoczesne technologie, doskonała jakość wyrobów oraz uznane wzornictwo to podstawa dynamicznego rozwoju firmy. Ofertę wyróżnia nowatorski design, dbałość o dopracowanie detali oraz szeroka gama kompletnych kolekcji ścienno-podłogowych i elementów zdobniczych w wielu formatach, co daje szerokie możliwości aranżacji odmiennych w charakterze wnętrz. Obecny potencjał rynkowy Grupy Paradyż to 1700 pracowników oraz trzy marki w portfolio produktowym – marka Kwadro Ceramika skierowana do segmentu ekonomicznego, marka Paradyż oferująca szeroką paletę kolekcji w różnych stylach i formatach oraz marka My Way Paradyż Group – propozycja premium skierowana do najbardziej wymagających klientów, którzy poszukują indywidualnych i nowatorskich rozwiązań w zakresie wzornictwa oraz technologii wykonania. Elegancja, styl, radość, klasyka, a także nowoczesny minimalizm – produkty Grupy Paradyż to pewny i najlepszy z możliwych wyborów – to gwarancja pięknego wnętrza. Uznanie klientów potwierdzone dynamicznie rosnącymi wynikami sprzedaży oraz licznymi nagrodami przyznanymi w prestiżowych konkursach – m.in. Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu 2012, tytuł „Ambasador Polskiej Gospodarki 2012”, Złote Godło w kategorii QI Product w konkursie „Najwyższa Jakość Quality International”, nagrodę „Filary Polskiej Gospodarki 2012” oraz „Wielka Perła Ceramiki UE 2012 z Diamentami” dowodzą, że Grupę Paradyż można dziś uważać za przewodnika po światowym designie na rodzimym rynku materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz oraz doskonałą wizytówkę polskiego przemysłu na świecie.
Ceramika Paradyż
więcej informacji (PRESS BOX)