Podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie Peugeot zaprezentuje odnowioną gamę modelu 308. Wszystkie trzy wersje – hatchback, SW i CC – wyróżniają się zmienionymi detalami nadwozia oraz odświeżonymi jednostkami napędowymi. Swój debiut będzie także miała mikrohybryda e-HDi emitująca poniżej 100 gramów CO2 na kilometr. Zmiany zewnętrzne ograniczają się do zastosowania przestylizowanych reflektorów z diodami LED, zmienionych zderzaków przednich
Podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie Peugeot zaprezentuje odnowioną gamę modelu 308.
Wszystkie trzy wersje – hatchback, SW i CC – wyróżniają się zmienionymi detalami nadwozia oraz odświeżonymi jednostkami napędowymi. Swój debiut będzie także miała mikrohybryda e-HDi emitująca poniżej 100 gramów CO2 na kilometr.
Zmiany zewnętrzne ograniczają się do zastosowania przestylizowanych reflektorów z diodami LED, zmienionych zderzaków przednich oraz nowych obręczy aluminiowych. Wewnątrz pojawiły się z kolei nowe kolory i materiały wykończeniowe siedzeń i deski rozdzielczej.
Inżynierom Peugeot udało się również ograniczyć masę poszczególnych wersji o 25 kilogramów, co w połączeniu z oponami o niskich oporach toczenia pozwoliło obniżyć zużycie paliwa.
Latem 2011 roku do rodziny dołączy mikrohybryda e-HDi z silnikiem 1,6-litra HDi FAP o mocy 112 KM, systemem start-stop oraz układem odzyskiwania energii podczas hamowania. Jednostka będzie współpracowała z sześciobiegową przekładnią manualna lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów z elektronicznym sterowaniem (EGC). Producent podaje, iż model ten emituje zaledwie 98 g/km CO2.
Odnowiony Peugeot 308 wejdzie do sprzedaży w Europie niedługo po premierze w Genewie.
Marcin Skrzyński
Moto Target