Z bankowości mobilnej korzysta obecnie około 3,5 mln  Polaków, a eksperci szacują, że w ciągu najbliższych lat ta liczba wzrośnie do 13 mln. Oznacza to, że co drugi klient banku będzie wykonywał transakcje za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Bank w telefonie coraz częściej przydaje się nie tylko do dokonywania typowych operacji bankowych, jak opłacanie comiesięcznych rachunków, ale też przy codziennych zakupach.

Telefonem robimy na przykład zdjęcia produktom, aby przesłać je znajomym i skorzystać z ich rady przed decyzją. Drugą równie popularną czynnością wykonywaną w sklepie przy użyciu telefonu komórkowego jest porównywanie w Internecie cen wybranego przez nas produktu. Robi tak 40% użytkowników smartfonów w wieku 20-29 lat .

Co czwarty użytkownik smartfonów płaci za zakupy przy użyciu bankowej aplikacji. – Dzięki technologii NFC możemy realizować płatności zbliżeniowe przy użyciu telefonu niemal w każdym terminalu sklepowym, co powoduje, że noszenie portfela na zakupy powoli staje się zbędne – zauważa Danuta Opalińska, ekspert eurobanku.

Specjalne aplikacje pozwalają, dzięki domyślnym ustawieniom, na płatność zbliżeniową bez uruchamiania telefonu i aplikacji – wystarczy tylko zbliżyć telefon do czytnika. Aplikacje bankowe, dedykowane najpopularniejszym systemom operacyjnym urządzeń mobilnych umożliwiają natomiast dokonywanie płatności przez zeskanowanie kodu QR.

Postępującą „smartfonizację” płatności potwierdza raport Deloitte, który przewiduje, że 2015 rok będzie przełomowy na rynku płatności mobilnych. Co dziesiąty smartfon na świecie zostanie po koniec roku przynajmniej raz w miesiącu wykorzystywany do płatności mobilnych, co będzie oznaczało aż 1000%  wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Zakupy coraz częściej robimy też w domu – korzystając z bogatej oferty sklepów internetowych. I chociaż przeważająca część internautów ma w nim dostęp do stacjonarnego komputera lub laptopa, coraz częściej zakupy robią przy użyciu telefonu, korzystając z aplikacji mobilnej swojego banku lub mobilnych wersji popularnych serwisów płatnościowych. To nie komputer, a telefon staje się powoli najpopularniejszym „oknem na świat”. W 2014 r. na korzystanie z Internetu w smartfonie poświęciliśmy czas o 35% dłuższy niż w roku poprzednim.  Potwierdzają to dane eurobanku, który zanotował ostatnio ogromny wzrost liczby klientów korzystających z usług banku przez urządzenie mobilne. Aktualnie mamy ponad 100.000 użytkowników mobilnych – korzystają oni zarówno z aplikacji mobilnej na smartfony, jak i internetowego serwisu bankowego, który niedawno został wdrożony w technologii RWD, dzięki czemu korzysta się z niego tak samo wygodnie na każdym rodzaju urządzenia (ekran monitora, tablet, telefon). – mówi Michał Bialer z eurobanku.

Wydaje się, że smartfon będzie coraz bardziej postrzegany jako uniwersalne urządzenie elektroniczne codziennego użytku, tym bardziej, że według ostatnich danych z telefonu komórkowego korzysta już 90% Polaków.  

Źródło: MSLGROUP.COM

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj