Gama modeli MINI, MINI Clubman oraz MINI Cabrio została odświeżona na rok 2011. Wszystkie wersje nowego MINI otrzymały zmieniony zderzak przedni, zaprojektowany specjalnie w celu lepszej ochrony pieszych w razie zderzenia, nowe elementy świetlne w reflektorach, przeprojektowane kierunkowskazy, odświeżony tylny zderzak oraz tylne lampy wykonane w technologii LED. Wewnątrz znalazła się konsola centralna z przeprojektowanymi przełącznikami oraz nowa kierownica.
Gama modeli MINI, MINI Clubman oraz MINI Cabrio została odświeżona na rok 2011.
Wszystkie wersje nowego MINI otrzymały zmieniony zderzak przedni, zaprojektowany specjalnie w celu lepszej ochrony pieszych w razie zderzenia, nowe elementy świetlne w reflektorach, przeprojektowane kierunkowskazy, odświeżony tylny zderzak oraz tylne lampy wykonane w technologii LED.
Wewnątrz znalazła się konsola centralna z przeprojektowanymi przełącznikami oraz nowa kierownica. Zmieniono także panel klimatyzacji i systemu audio. Pojawiło się również sześć nowych kolorów tapicerki do wyboru.
W gamie jednostek napędowych zagościł nowy silnik wysokoprężny 1,6-litra, który dzieli większość komponentów (aluminiowa konstrukcja, wtrysk common rail, technologia turbodoładowania) z motorem 2-litrowym znanym z modeli BMW. W MINI silnik ten będzie występował w dwóch wariantach mocy: 90 KM (MINI One D) oraz 112 KM (MINI Cooper D).
MINI One D z nową jednostką przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,4 sekundy i rozpędza się do 185 km/h. Średnie spalanie wynosi zaledwie 3,8 litra/100 km. Mocniejszy silnik w modelu MINI Cooper D rozpędza auto do 100 km/h w 9,7 sekundy i pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 198 km/h. Spalanie kształtuje się na poziomie 4 litrów/100 km.
Odświeżone MINI wejdzie do sprzedaży we wrześniu tego roku.
Tekst i zdjęcia – Moto Target
Zobacz także:
– Honda CR-Z – polska premiera
– Nowe Fordy S-MAX i Galaxy 2010 – polska