Średniej wielkości Mercedes klasy C powstawał do tej pory tylko w dwóch odmianach nadwoziowych. To ma się zmienić.
BMW, bezpośredni konkurent Mercedesa, już dawno rozszerzył gamę modelową w oparciu o serię 3. Teraz Mercedes nadrabia straty. Prezes amerykańskiego oddziału Mercedesa Ernst Lieb zapowiedział nowe odmiany nadwoziowe klasy C. Poza już dostępnym sedanem i kombi, na rynku pojawi się coupe i kabriolet.
Średniej wielkości Mercedes klasy C powstawał do tej pory tylko w dwóch odmianach nadwoziowych. To ma się zmienić.
BMW, bezpośredni konkurent Mercedesa, już dawno rozszerzył gamę modelową w oparciu o serię 3. Teraz Mercedes nadrabia straty. Prezes amerykańskiego oddziału Mercedesa Ernst Lieb zapowiedział nowe odmiany nadwoziowe klasy C. Poza już dostępnym sedanem i kombi, na rynku pojawi się coupe i kabriolet.
Biorąc pod uwagę, jak piorunujące wrażenie robiła odmiana C 63 AMG, aż trudno powstrzymać się od rozważań nad modelem C 63 AMG z dwudrzwiowym nadwoziem i bez dachu. Czy AMG zdecyduje się na taki krok? Nie wiadomo, za to faktem pozostaje, iż poza rozwojem swojego sedana, Mercedes zamierza również popracować nad klasą B. Samochody z tego segmentu mają konkurować z BMW 1 coupe, X1 i Audi Q3, a to oznacza, że będą wytwarzane jako coupe i crossover.
Pierwsze modele C klasy coupe pojawią się już za rok, a nowa B klasa w 2012.
Michał Łuczyński
Tekst i zdjęcia – Mototarget
Zobacz także:
– Infiniti – Drugi crossover z silnikiem diesla
– Lexus CT 200h – Genewa Motor Show