Spotkanie w podpoznańskich Bednarach było doskonałą okazją do przetestowania najnowszych modeli Lexusa i sprawdzenia jak pojazdy z Kraju Kwitnącej Wiśni radzą sobie podczas ekstremalnych prób na profesjonalnym torze. Gymkhana ze Stigiem, driftowanie hybrydą, konfrontacja „zwykłego” IS z wersją F-Sport, parkowanie z zaciemnionymi szybami czy ekscytujące jazdy na czas to tylko niektóre z atrakcji, które towarzyszyły prezentacji Lexusa RC F oraz NX’a 200t.
Spotkanie w podpoznańskich Bednarach było doskonałą okazją do przetestowania najnowszych modeli Lexusa i sprawdzenia jak pojazdy z Kraju Kwitnącej Wiśni radzą sobie podczas ekstremalnych prób na profesjonalnym torze. Gymkhana ze Stigiem, driftowanie hybrydą, konfrontacja „zwykłego” IS z wersją F-Sport, parkowanie z zaciemnionymi szybami czy ekscytujące jazdy na czas to tylko niektóre z atrakcji, które towarzyszyły prezentacji Lexusa RC F oraz NX’a 200t.
RC F
Smukłe reflektory przednie z charakterystycznymi listwami świateł dziennych LED, potężna osłona chłodnicy, pokrywa silnika z centralnie umieszczonym wylotem powietrza, mocno pochylona szyba przednia, wyraźnie zaakcentowane nadkola, wąska linia okien bocznych, automatycznie sterowany spoiler tylny czy dwie podwójne końcówki układu wydechowego to charakterystyczne cechy designu zewnętrznego nowego Lexusa.
Sercem japońskiego coupe jest pięciolitrowy, ośmiocylindrowy silnik w układzie „V”. Jednostka o mocy 477 KM i momencie obrotowym 530 Nm gwarantuje rewelacyjne osiągi. Przy pełnym wciśnięciu pedału przyśpieszenia po 4,5 sekundach prędkościomierz wskazuje 100 km/h, a po kilkunastu kolejnych zatrzymuje się dopiero na 270 km/h. Silnik współpracuje z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów – Sports Direct Shift. Przełożenia mogą być zmieniane automatycznie, sekwencyjnie za pomocą dźwigni zmiany biegów lub przy użyciu łopatek na kierownicy. Niezależnie od sposobu wyboru biegów, skrzynia pracuje gładko bez zbędnej zwłoki czy szarpania.
Zawieszenie Lexusa zostało zestrojone stosunkowo twardo i bardzo dobrze współgra z dynamicznym silnikiem. Podczas szybkiej jazdy niskie coupe prowadzi się stabilnie nie wykazując zbędnej „nerwowości” przy zmianie pasa lub nagłym hamowaniu.
Uzupełnieniem atrakcyjnego designu zewnętrznego i dynamicznego silnika jest prestiżowe wnętrze. Jakość materiałów jak i ich spasowanie nie budzą żadnych zastrzeżeń i spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.
Lexus RC F oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Elegance, Carbon oraz Prestige. Ceny sportowego modelu zaczynają się od 383 400 zł.
NX 200t
NX jest odpowiedzią japońskiego producenta na stale rosnącą popularność samochodów łączących w sobie zalety aut osobowych i terenowych. SUVy oraz crossovery są obecnie najszybciej rozwijającym się segmentem pojazdów w Polsce. Uniwersalny Lexus spotkał się bardzo dobrym przyjęciem miłośników marki i jest obecnie najpopularniejszym modelem w gamie producenta. Aby podtrzymać zainteresowanie klientów i zwiększyć atrakcyjność oferty do wariantu hybrydowego NX’a dołączyła wersja z turbodoładowanym silnikiem benzynowym.
Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka rozwija moc 238 KM i moment obrotowy 350 Nm. Wartości te pozwalają rozpędzić kompaktowego SUV’a do pierwszych 100 km/h w 7.1 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h. W cyklu mieszanym po każdych 100 km z baku NX’a ubywa ok. 9 litrów benzyny. Silnik benzynowy współpracuje z 6 – stopniową automatyczną skrzynią biegów.
SUV Lexusa dostępny jest w pięciu wariantach wyposażenia z napędem na przednią lub obie osie. Ceny tak jak w przypadku wersji hybrydowej zaczynają się już od 175 100 zł.
Nabywcy prestiżowych marek oczekują najwyższej jakości wykonania, ponadprzeciętnego komfortu oraz właściwości jezdnych niedostępnych w „budżetowych” produktach. Najnowsze modele ozdobione monogramem „L” spełniają te wymagania i stanowią atrakcyjną alternatywę dla produktów ze Starego Kontynentu.
Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert