W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów. Łącznie klienci odebrali 8,16 mln pojazdów (2010: 7,14; + 14,3 procent). Światowy rynek samochodów osobowych rozwijał się w tym okresie również pozytywnie, jednak wzrósł tylko o 5,1 procent, zatem największemu europejskiemu producentowi aut udało się zwiększyć udział w rynku.
W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów. Łącznie klienci odebrali 8,16 mln pojazdów (2010: 7,14; + 14,3 procent). Światowy rynek samochodów osobowych rozwijał się w tym okresie również pozytywnie, jednak wzrósł tylko o 5,1 procent, zatem największemu europejskiemu producentowi aut udało się zwiększyć udział w rynku.
„Mimo trudnych i niepewnych warunków na rynku motoryzacyjnym wszystkie marki koncernu poprawiły swoją sprzedaż. Ten doskonały wynik bez wątpienia jest zasługą naszych pracowników” – wyjaśnił Członek Zarządu Koncernu ds. Sprzedaży Christian Klingler. „Przed nami kolejny rok. Pomimo, że w 2012 sytuacja na europejskich rynkach będzie nadal niepewna, koncern Volkswagen jest dobrze przygotowany by stawić czoła stojącym przed nim wyzwaniom i odegrać wiodącą rolę na światowych rynkach.”
Bardzo dobre wyniki w 2011 roku koncern Volkswagen odnotował na rynkach azjatyckich. W całym regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 19,8 procent do 2,56 mln sztuk (2010: 2,14 mln sztuk). Na największym pojedynczym rynku – w Chinach, koncern sprzedał 2,25 mln aut (1,92; + 17,2 procent). W Indiach sprzedaż podwoiła się: nabywców znalazło 111.600 aut koncernu (53.300; +109,3 procent).
Również w innych regionach świata koncern Volkswagen odnotował wzrost liczby sprzedanych aut. W Ameryce Południowej łączna sprzedaż wyniosła 933.400 pojazdów (887.900; +5,1 procent), w Ameryce Północnej sprzedanych zostało 666.800 aut (549.200; + 21,4 procent). W Stanach Zjednoczonych marki koncernu sprzedały w ciągu dwunastu miesięcy 444.300 samochodów (360.300) i osiągnęły wzrost o 23,3 procent.
W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż również wzrosła o 7,0 procent – do 1,98 mln sztuk (2010: 1,85 mln). Koncern Volkswagen rozwijał się zatem znacznie lepiej, niż rynek, który odnotował spadek o 4,4 procent. W Europie Środkowej i Wschodniej koncern przekazał klientom 548.000 aut – o 29,4 procent więcej, niż rok wcześniej (2010: 423.200). Bardzo zadowalająco wzrasta popyt w Rosji, gdzie w 2011 roku nowe samochody odebrało 229.000 klientów (131.300; + 74,4 procent). Na niemieckim rynku sprzedaż aut koncernu zwiększyła się w 2011 roku o 11,4 procent i wyniosła 1,15 mln modeli (2010: 1,03 mln).
Wyraźny wzrost sprzedaży marki Volkswagen
Marka Volkswagen zakończyła 2011 rok kolejnym rekordem: po raz pierwszy w ciągu dwunastu miesięcy klienci z całego świata odebrali 5,1 mln samochodów (2010: 4,5; +13,1 procent). „Dzięki młodej, innowacyjnej i przyjaznej dla środowiska palecie modeli marka Volkswagen znacznie zwiększyła sprzedaż w ubiegłym roku. W trudnej sytuacji rynkowej nasze nowe modele takie jak Passat, Jetta, Beetle oraz up! bardzo dobrze zostały przyjęte przez klientów i znacznie wzmocniły pozycję Volkswagena względem konkurencji” – oświadczył w piątek w Wolfsburgu Członek Zarządu ds. Sprzedaży Christian Klingler.
Marka Volkswagen odnotowała duży wzrost sprzedaży na ważnych, rozwijających się rynkach. W 2011 roku w Chinach (z Hongkongiem) po raz pierwszy sprzedanych zostało ponad 1,72 mln samochodów (1,51; +13,8 procent). W USA Volkswagen przekazał klientom 324.400 aut (256.800; +26,3 procent), w Rosji sprzedaż wyniosła 118.000 sztuk (58.900), była zatem o całe 100,4 procent wyższa niż rok wcześniej. Bardzo zadawalająco wzrastał popyt w Indiach, gdzie nabywców znalazło 76.100 aut (30.300; +151,0 procent).
W całym regionie Azji i Pacyfiku w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedaż wzrosła o 16,6 procent do 1,93 mln samochodów (1,65 mln). W regionie Ameryki Północnej przekazanych zostało klientom 496.700 aut (406.400; + 22,2 procent), a w Ameryce Południowej 772.800 (756.500; + 2,2 procent). Pozytywnie rozwijała się także sprzedaż w Europie: tutaj marka Volkswagen sprzedała 1,72 mln samochodów (1,55; + 11,2 procent), wypadła zatem znacznie lepiej, niż rynek (+ 3,6 procent).
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała najwyższą w historii sprzedaż
Także marka Volkswagen Samochody Użytkowe osiągnęła w 2011 roku najlepszy w historii wynik sprzedaży. Na całym świecie sprzedano 528.800 sztuk lekkich samochodów użytkowych Volkswagena, co oznacza wzrost w porównaniu z 2010 rokiem o 21,4 procent (435.700).
Sprzedaż Caddy wzrosła o 24,7 procent do 160.000 sztuk (2010: 128.00). Seria T5 z wariantami Transporter, Caravelle, Multivan i California zwiększyła sprzedaż na świecie o 5,2 procent do 155.800 aut (2010: 148.100). Crafter znalazł na świecie 39.600 nabywców, czyli o 5,7 procent więcej niż rok wcześniej (2010: 37.500). Sprzedaż pickupa Amarok potroiła się do 66.500 sztuk (2010: 22.500). Lekkiego pickupa Saveiro wybrało 81.200 klientów (wzrost o 11,5 procent; 2010: 72.800). Klasyczny transporter T2 z 25.100 sprzedanymi egzemplarzami cieszył się o 3,6 procent mniejszym powodzeniem, niż rok wcześniej (2010: 26.100)
W Europie Zachodniej marka odnotowała w 2011 roku wyraźny wzrost sprzedaży o 17,9 procent i po raz kolejny umocniła swoją wiodącą pozycję na rynku. Klientom przekazanych zostało 289.750 sztuk lekkich samochodów użytkowych (2010: 245.700). „W Europie uzyskaliśmy trzy razy większą dynamikę wzrostu, niż rynek” – podkreślił Schomburg. „Nasza rekordowa sprzedaż wynika nie tylko z koniunktury, u jej podstaw leżały nasze mocne i efektywne produkty oraz zaangażowanie specjalistów od sprzedaży.”
Samochody użytkowe Volkswagena również dobrze sprzedawały się w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Wzrost wyniósł 36,6 procent (36.500 pojazdów; 2010: 26.700).
Wzrost sprzedaży pojazdów marki Volkswagen Samochody Użytkowe na międzynarodowych rynkach w 2011 roku był nadzwyczaj wysoki, na przykład w Afryce wyniósł +89 procent, w Australii + 45 procent, a w regionie Azji i Pacyfiku +48 procent. W Ameryce Południowej sprzedaż zwiększyła się o 20,9 procent do 137.400 samochodów. Najważniejszymi rynkami na tym kontynencie była Brazylia ze wzrostem o 14,6 procent oraz Argentyna, gdzie sprzedaż była o 77 procent wyższa, niż rok wcześniej.
Volkswagen, Poznań