John Hopkins z zespołu Samsung Crescent Racing i Suzuki GSX-R 1000 napisali nowy rozdział w historii brytyjskich Superbike’ów, Dzięki finiszom na drugim i pierwszym miejscu w wyścigach drugiej rundy mistrzostw BSB w sezonie 2011 rozegranych na torze Oulton Park, Amerykanin stał się pierwszym reprezentantem swojego kraju, który stanął na podium i wygrał wyścig serii British Superbike.

Znaczna zdobycz punktowa z Oulton przesuwa Johna Hopkinsa aż na czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej mistrzostw, co jest niezmiernie ważne w perspektywie walki o tytuł. W BSB bowiem, tylko czołowa szóstka z tabeli punktowej walczy o zwycięstwo i tytuł Mistrza serii British Superbike w ostatnich trzech rundach sezonu.

Tor Oulton Park okazał się również szczęśliwy dla Alastaira Seeley i jego nowej Suzuki GSX-R 600 w specyfikacji na rok 2011. Zawodnik zespołu Relentless Suzuki by TAS -startujący z pole position – w twardej i zaciętej walce wywalczył dwa drugie miejsca w klasie Supersport i ustanowił najlepszy czas okrążenia w wyścigu.

John Hopkins:
„To był dla nas wspaniały weekend na fantastycznym torze. Naprawdę świetnie mi się tu ścigało, a i wsparcie fanów było nie niesamowite. Dziś odniosłem pierwszą wygraną od jedenastu lat, ten fakt w zestawieniu z wszystkimi wydarzeniami, które spotkały mnie w ostatnim okresie sprawił, że było to niezwykle wydarzenie i zwycięstwo. Na podium miałem łzy w oczach i byłem najszczęśliwszym człowiekiem na świecie.

W pierwszym wyścigu dobrze wystartowałem i zabrałem się z czołową grupą. W końcówce wysunąłem się na drugie miejsce i dojechałem na tej pozycji do mety, ale dla prawdziwego zawodnika drugie miejsce, to zawsze za mało. Zatem cel był jasny – wygrać drugi wyścig. Moje Suzuki GSX-R 1000 było tak fantastycznie przygotowane, że wiedziałem, iż nie mogę przegrać. Objąłem prowadzenie na dwa okrążenia przed końcem i nie oddałem go aż do mety”

Alastair Seeley:
„Jestem zadowolony z przebiegu weekendu, szczególnie, że to nasze pierwsze dwa wyścigi nową GSX-R 600. Najmocniejszy byłem do dwu trzecich dystansu, potem miałem trochę problemów, ale nie dałem sobie wydrzeć drugiego miejsca. Ustanowienie najlepszego czasu okrążenia pokazuje, że być może byłbym w stanie odjechać rywalom i wygrać wyścig, gdybym miał wolny tor przed sobą. Ale wyścigi BSB w klasie Supersport zawsze obfitują w wiele manewrów wyprzedzania i nie można liczyć na spokojną jazdę. Czterdzieści punktów do klasyfikacji generalnej to doskonała zdobycz” podsumowuje Seeley.

Jack Valentine – Team Manager Samsung Crescent Suzuki Racing:
„Co za wspaniały weekend! Hopper był niesamowity. Powoli uczył się toru i pracował z zespołem nad najlepszymi ustawieniami motocykla. Dzięki temu i stopniowemu progresowi we wcześniejszych wyścigach, te wspaniałe sukcesy na torze Oulton były możliwe. Tydzień temu Hopkins dopiero debiutował w BSB i uczył się jak trudna jest ta seria. Dziś widać było, że lekcję z Brands Hatch odrobił wzorowo. Oulton nie jest łatwym torem, więc myślę, że wyniki Johna stawiają go w gronie faworytów do tegorocznej korony mistrzowskiej….

Philip Neill – Team Manager Relentless Suzuki by TAS:
„Wczoraj, w walce o pole position Alastair ponownie pokazał swoje umiejętności. Uzyskanie najlepszego czasu w kwalifikacjach nową GSX-R 600 dało mu wiele pewności przed wyścigami. To jest trudny championat i aby go wygrać należy mieć strategię. My ją mamy i Alastair pracuje zgodnie z nią. Kiedy jest to możliwe chcemy wygrywać, kiedy nie, zbieramy największą możliwą ilość punktów. Tak właśnie było w drugim wyścigu na torze Oulton Park i cieszę się, że nasz zawodnik tak wspaniale realizuje naszą strategię. Nowa Suzuki GSX-R 600 to wspaniały motocykl, który z wyścigu na wyścig będzie coraz lepszy, a w połączeniu z regularnymi, dobrymi wynikami Alastaira, będzie to duet trudny do pokonania”.
 
O BSB:
BSB to skrót od British Superbike. Zawody mają status Międzynarodowych Mistrzostw Anglii motocykli produkcyjnych – czyli takich, jakie można zobaczyć na drodze czy kupić w salonie. Maszyny, które stają na starcie są oczywiście zmodyfikowane, by osiągać jak najlepsze rezultaty, jednak bazą jest homologowany model drogowy.

Angielska seria należy do najsilniejszych na świecie, ścigali się w niej min. Troy Bayliss, James Toseland, czy Neil Hodgson, którzy sięgali potem po tytuły w WSBK i z sukcesami startowali w MotoGP.

Pierwsze zawody rozegrano w 1988 roku, a fabryka Suzuki i Darren Dixon już w pierwszym sezonie startów wywalczyli mistrzostwo tej serii. Ostatni tytuł dla Suzuki wywalczył w sezonie 2004 John Reynolds, a w sezonie 2010 Tommy Hill i ostatnia wersja GSX-R 1000 wywalczyli tytuł Drugiego Wice-Mistrza BSB.


 

Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Superbike wyścig 1:

1. Ryuichi Kiyonari (HM Plant Honda)
2.
John Hopkins (Samsung Crescent Racing) +4.150s
3. Stuart Easton (MSS Colchester Kawasaki) +4.336s
4. Shane Byrne (HM Plant Honda) +4.646s
5. Michael Laverty (Swan Yamaha) +4.684s
6. Josh Brookes (Relentless Suzuki) +5.105s
7.
Jon Kirkham (Samsung Crescent Racing) +13.582s
8. Loris Baz (Motorpoint Yamaha) +16.637s
9. Gary Mason (MSS Colchester Kawasaki) +19.108s
10. Dan Linfoot (Sorrymate.com Honda) +19.452s


Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Superbike wyścig 2:

1. John Hopkins (Samsung Crescent Racing)
2. Stuart Easton (MSS Colchester Kawasaki) +0.221s
3. Shane Byrne (HM Plant Honda) +0.521s
4. Ryuichi Kiyonari (HM Plant Honda) +0.633s
5. Michael Laverty (Swan Yamaha) +1.026s
6. Michael Rutter (Rapid Solicitors-Bathams Ducati) +2.930s
7.
Jon Kirkham (Samsung Crescent Racing) + 2.949s
8. Peter Hickman (Tyco Honda) +7.183s
9. Loris Baz (Motorpoint Yamaha) +7.326s
10. Gary Mason (MSS Colchester Kawasaki) +7.293s


MCE Insurance British Superbike Championship – klasyfikacja generalna:

POZYCJA

ZAWODNIK

PUNKTY

1.

Shane Byrne

70

2.

Stuart Easton

59

3.

Ryuichi Kiyonari

58

4.

John Hopkins

56

5.

Tommy Hill

45

6.

. Michael Laverty

35

7.

Michael Rutter

34

8.

Jon Kirkham

29

 

Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Supersport wyścig 1:

1. Ben Wilson [Kawasaki]
2.
Alastair Seeley [Relentless Suzuki by TAS] +0.248s
3. Jack Kennedy [Yamaha] +0.498s
4. Paul Young [Triumph] +7.489s
5. Lee Johnston [Honda] +9.416s
6. Luke Mossey [Triumph] +9.683
7. Steve Plater [Honda] +10.350
8. Daniel Cooper [Triumph] +12.334s
9. Billy McConnell [Triumph] +17.213s
10. Gary Johnson [Honda] +21.058s

Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Supersport wyścig 2:

1. Ben Wilson [Kawasaki]
2.
Alastair Seeley [Relentless Suzuki by TAS Racing] +2.552s
3. Jack Kennedy [Yamaha] +2.648s
4. Luke Mossey [Triumph] +9.193s
5. Billy McConnell [Triumph] +15.656s
6. Paul Young [Triumph] +20.128s
7. Daniel Cooper [Triumph] +20.304s
8. Gary Johnson [Honda] +20.426s
9. Sam Warren [Yamaha] +33.858s
10. Max Hunt [Honda] +35.204s

 

MCE Insurance British Superbike Championship – klasyfikacja generalna:

POZYCJA

ZAWODNIK

PUNKTY

1.

Ben WILSON

88

2.

Jack KENNEDY

68

3.

Alastair SEELEY

65

4.

Paul YOUNG

43

5.

Luke MOSSEY

40

6.

Steve PLATER

36

7.

Lee JOHNSTON

34

8.

Daniel COOPER

28

9.

Gary JOHNSON

25

10.

Billy McCONNELL

22

 

SUZUKI MOTOR POLAND

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj