John Hopkins z zespołu Samsung Crescent Racing i Suzuki GSX-R 1000 napisali nowy rozdział w historii brytyjskich Superbike’ów, Dzięki finiszom na drugim i pierwszym miejscu w wyścigach drugiej rundy mistrzostw BSB w sezonie 2011 rozegranych na torze Oulton Park, Amerykanin stał się pierwszym reprezentantem swojego kraju, który stanął na podium i wygrał wyścig serii British Superbike.
Znaczna zdobycz punktowa z Oulton przesuwa Johna Hopkinsa aż na czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej mistrzostw, co jest niezmiernie ważne w perspektywie walki o tytuł. W BSB bowiem, tylko czołowa szóstka z tabeli punktowej walczy o zwycięstwo i tytuł Mistrza serii British Superbike w ostatnich trzech rundach sezonu.
Tor Oulton Park okazał się również szczęśliwy dla Alastaira Seeley i jego nowej Suzuki GSX-R 600 w specyfikacji na rok 2011. Zawodnik zespołu Relentless Suzuki by TAS -startujący z pole position – w twardej i zaciętej walce wywalczył dwa drugie miejsca w klasie Supersport i ustanowił najlepszy czas okrążenia w wyścigu.
John Hopkins:
„To był dla nas wspaniały weekend na fantastycznym torze. Naprawdę świetnie mi się tu ścigało, a i wsparcie fanów było nie niesamowite. Dziś odniosłem pierwszą wygraną od jedenastu lat, ten fakt w zestawieniu z wszystkimi wydarzeniami, które spotkały mnie w ostatnim okresie sprawił, że było to niezwykle wydarzenie i zwycięstwo. Na podium miałem łzy w oczach i byłem najszczęśliwszym człowiekiem na świecie.
W pierwszym wyścigu dobrze wystartowałem i zabrałem się z czołową grupą. W końcówce wysunąłem się na drugie miejsce i dojechałem na tej pozycji do mety, ale dla prawdziwego zawodnika drugie miejsce, to zawsze za mało. Zatem cel był jasny – wygrać drugi wyścig. Moje Suzuki GSX-R 1000 było tak fantastycznie przygotowane, że wiedziałem, iż nie mogę przegrać. Objąłem prowadzenie na dwa okrążenia przed końcem i nie oddałem go aż do mety”
Alastair Seeley:
„Jestem zadowolony z przebiegu weekendu, szczególnie, że to nasze pierwsze dwa wyścigi nową GSX-R 600. Najmocniejszy byłem do dwu trzecich dystansu, potem miałem trochę problemów, ale nie dałem sobie wydrzeć drugiego miejsca. Ustanowienie najlepszego czasu okrążenia pokazuje, że być może byłbym w stanie odjechać rywalom i wygrać wyścig, gdybym miał wolny tor przed sobą. Ale wyścigi BSB w klasie Supersport zawsze obfitują w wiele manewrów wyprzedzania i nie można liczyć na spokojną jazdę. Czterdzieści punktów do klasyfikacji generalnej to doskonała zdobycz” podsumowuje Seeley.
Jack Valentine – Team Manager Samsung Crescent Suzuki Racing:
„Co za wspaniały weekend! Hopper był niesamowity. Powoli uczył się toru i pracował z zespołem nad najlepszymi ustawieniami motocykla. Dzięki temu i stopniowemu progresowi we wcześniejszych wyścigach, te wspaniałe sukcesy na torze Oulton były możliwe. Tydzień temu Hopkins dopiero debiutował w BSB i uczył się jak trudna jest ta seria. Dziś widać było, że lekcję z Brands Hatch odrobił wzorowo. Oulton nie jest łatwym torem, więc myślę, że wyniki Johna stawiają go w gronie faworytów do tegorocznej korony mistrzowskiej….
Philip Neill – Team Manager Relentless Suzuki by TAS:
„Wczoraj, w walce o pole position Alastair ponownie pokazał swoje umiejętności. Uzyskanie najlepszego czasu w kwalifikacjach nową GSX-R 600 dało mu wiele pewności przed wyścigami. To jest trudny championat i aby go wygrać należy mieć strategię. My ją mamy i Alastair pracuje zgodnie z nią. Kiedy jest to możliwe chcemy wygrywać, kiedy nie, zbieramy największą możliwą ilość punktów. Tak właśnie było w drugim wyścigu na torze Oulton Park i cieszę się, że nasz zawodnik tak wspaniale realizuje naszą strategię. Nowa Suzuki GSX-R 600 to wspaniały motocykl, który z wyścigu na wyścig będzie coraz lepszy, a w połączeniu z regularnymi, dobrymi wynikami Alastaira, będzie to duet trudny do pokonania”.
O BSB:
BSB to skrót od British Superbike. Zawody mają status Międzynarodowych Mistrzostw Anglii motocykli produkcyjnych – czyli takich, jakie można zobaczyć na drodze czy kupić w salonie. Maszyny, które stają na starcie są oczywiście zmodyfikowane, by osiągać jak najlepsze rezultaty, jednak bazą jest homologowany model drogowy.
Angielska seria należy do najsilniejszych na świecie, ścigali się w niej min. Troy Bayliss, James Toseland, czy Neil Hodgson, którzy sięgali potem po tytuły w WSBK i z sukcesami startowali w MotoGP.
Pierwsze zawody rozegrano w 1988 roku, a fabryka Suzuki i Darren Dixon już w pierwszym sezonie startów wywalczyli mistrzostwo tej serii. Ostatni tytuł dla Suzuki wywalczył w sezonie 2004 John Reynolds, a w sezonie 2010 Tommy Hill i ostatnia wersja GSX-R 1000 wywalczyli tytuł Drugiego Wice-Mistrza BSB.
Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Superbike wyścig 1:
1. Ryuichi Kiyonari (HM Plant Honda)
2. John Hopkins (Samsung Crescent Racing) +4.150s
3. Stuart Easton (MSS Colchester Kawasaki) +4.336s
4. Shane Byrne (HM Plant Honda) +4.646s
5. Michael Laverty (Swan Yamaha) +4.684s
6. Josh Brookes (Relentless Suzuki) +5.105s
7. Jon Kirkham (Samsung Crescent Racing) +13.582s
8. Loris Baz (Motorpoint Yamaha) +16.637s
9. Gary Mason (MSS Colchester Kawasaki) +19.108s
10. Dan Linfoot (Sorrymate.com Honda) +19.452s
Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Superbike wyścig 2:
1. John Hopkins (Samsung Crescent Racing)
2. Stuart Easton (MSS Colchester Kawasaki) +0.221s
3. Shane Byrne (HM Plant Honda) +0.521s
4. Ryuichi Kiyonari (HM Plant Honda) +0.633s
5. Michael Laverty (Swan Yamaha) +1.026s
6. Michael Rutter (Rapid Solicitors-Bathams Ducati) +2.930s
7. Jon Kirkham (Samsung Crescent Racing) + 2.949s
8. Peter Hickman (Tyco Honda) +7.183s
9. Loris Baz (Motorpoint Yamaha) +7.326s
10. Gary Mason (MSS Colchester Kawasaki) +7.293s
MCE Insurance British Superbike Championship – klasyfikacja generalna:
POZYCJA |
ZAWODNIK |
PUNKTY |
1. |
Shane Byrne |
70 |
2. |
Stuart Easton |
59 |
3. |
Ryuichi Kiyonari |
58 |
4. |
John Hopkins |
56 |
5. |
Tommy Hill |
45 |
6. |
. Michael Laverty |
35 |
7. |
Michael Rutter |
34 |
8. |
Jon Kirkham |
29 |
Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Supersport wyścig 1:
1. Ben Wilson [Kawasaki]
2. Alastair Seeley [Relentless Suzuki by TAS] +0.248s
3. Jack Kennedy [Yamaha] +0.498s
4. Paul Young [Triumph] +7.489s
5. Lee Johnston [Honda] +9.416s
6. Luke Mossey [Triumph] +9.683
7. Steve Plater [Honda] +10.350
8. Daniel Cooper [Triumph] +12.334s
9. Billy McConnell [Triumph] +17.213s
10. Gary Johnson [Honda] +21.058s
Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Supersport wyścig 2:
1. Ben Wilson [Kawasaki]
2. Alastair Seeley [Relentless Suzuki by TAS Racing] +2.552s
3. Jack Kennedy [Yamaha] +2.648s
4. Luke Mossey [Triumph] +9.193s
5. Billy McConnell [Triumph] +15.656s
6. Paul Young [Triumph] +20.128s
7. Daniel Cooper [Triumph] +20.304s
8. Gary Johnson [Honda] +20.426s
9. Sam Warren [Yamaha] +33.858s
10. Max Hunt [Honda] +35.204s
MCE Insurance British Superbike Championship – klasyfikacja generalna:
POZYCJA |
ZAWODNIK |
PUNKTY |
1. |
Ben WILSON |
88 |
2. |
Jack KENNEDY |
68 |
3. |
Alastair SEELEY |
65 |
4. |
Paul YOUNG |
43 |
5. |
Luke MOSSEY |
40 |
6. |
Steve PLATER |
36 |
7. |
Lee JOHNSTON |
34 |
8. |
Daniel COOPER |
28 |
9. |
Gary JOHNSON |
25 |
10. |
Billy McCONNELL |
22 |
SUZUKI MOTOR POLAND