Rynek usług lakierniczych w Polsce systematycznie się rozwija. Z jednej strony jest to bardzo dobra informacja dla kierowców, z drugiej jednak nie można się dziwić, że mnóstwo posiadaczy samochodów ma problem z wyborem właściwego warsztatu. Czym należy się kierować przy podjęciu decyzji? Jak można odróżnić słabego lakiernika od dobrego?
W jaki sposób odróżnić dobrego lakiernika od miernego?
W wielu kwestiach najważniejsze jest pierwsze wrażenie, nie inaczej jest w przypadku wyboru dobrego lakiernika. Bardzo dużo można zauważyć już na samym wejściu. W momencie, gdy wnętrze warsztatu przypomina warsztat sąsiada warto od razu poszukać zdecydowanie lepszego miejsca. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, gdy miejsce wyposażone jest w bardzo nowoczesny osprzęt. Warto wiedzieć, że klient zawsze ma prawo poprosić o zaprezentowanie możliwości danego zakładu. W przypadku, gdy właściciel ma się czym pochwalić, na pewno opowie o wyposażeniu, a także wyjaśnij czego klient może się spodziewać przy odbiorze pojazdu. Warto sprawdzić, czy dany lakiernik ma stronę internetową, na której zawarte są informacje dotyczące doświadczenia, maszyn oraz osiągnięć. Dobra forma lakiernicza nie powinna bać się udostępniania opinii na swój temat. Należy zwrócić uwagę na opinie dotyczące danego warsztatu. Na forach internetowych czy mediach społecznościowych można z dużą łatwością znaleźć potrzebne odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania.
Ile kosztuje dobra usługa?
Koszt wizyty u lakiernika zależy przede wszystkim od rodzaju zleconej usługi. Warto jednak pamiętać, aby nie kierować się jedynie ceną przy wyborze warsztatu. Zbyt niska cena powinna od razu budzić podejrzenia co do jakości usług w danym warsztacie lakierniczym. Podobną reakcję powinna budzić także sytuacja, gdy pracownik warsztatu przy nawet najmniejszym wgnieceniu wyszukuje od razu kilkanaście dodatkowych i koniecznych zabiegów. Warto porównać ceny w różnych zakładach przed dokonaniem ostatecznego wyboru.
Jak rozpoznać, że lakiernik nienależycie wykonał pracę?
Gdy lakiernik wykona całą prace mogą zacząć pojawiać się problemy. Zdecydowanie najczęściej poszczególne elementy nie są właściwie wygrzane. W przypadku, gdy prace nie zostały właściwie wykonane już po kilku miesiącach z materiałów, które zostały nałożone przez pracownika na blachę może wyparować rozpuszczalnik. Efekt ten doprowadzi do pęknięcia lakieru. „Fachowcy” bardzo często popełniają błąd przez stosowanie papieru o grubej gramaturze. Oczywiście defektów nie widać od razu, jednak na powłoce lakierniczej prędzej czy później pojawią się rysy. Niektórzy „specjaliści” zapominają o zupełnie podstawowych czynnościach, które są zgodne ze sztuką. Należą do nich przede wszystkim jak suszenie po nałożeniu każdej warstwy od szpachli, aż po lakier bezbarwny. W celu uniknięcia tego typu niespodzianek należy na każdym etapie sprawdzać co się dzieje z autem. Zawsze liczy się efekt końcowy. Przy odbiorze pojazdu po malowaniu konieczna jest ocena czy jest właściwy połysk, a także czy nie ma wtrąceń, takich mikro paprochów.
Artykuł został przygotowany przy współpracy z zakładem mechanicznym oferującym naprawy SMART: fastserv.com.pl z Poznania.