Media przyczyniły się do stworzenia wizerunku kobiet, które dążą do osiągnięcia doskonałości związanej ze swoją cielesnością. Chyba nikt nie ma już wątpliwości, że za pomocą odpowiednich zabiegów można pozbyć się wielu kompleksów utrudniających życie codzienne. Jak jednak, spośród kilkudziesięciu tysięcy salonów kosmetycznych działających w Polsce, wybrać ten, który spełni nasze oczekiwania?
Media przyczyniły się do stworzenia wizerunku kobiet, które dążą do osiągnięcia doskonałości związanej ze swoją cielesnością. Chyba nikt nie ma już wątpliwości, że za pomocą odpowiednich zabiegów można pozbyć się wielu kompleksów utrudniających życie codzienne. Jak jednak, spośród kilkudziesięciu tysięcy salonów kosmetycznych działających w Polsce, wybrać ten, który spełni nasze oczekiwania?
Niewątpliwie bardzo ważne jest, aby zdobyć więcej informacji na temat miejsca, do którego chcemy się udać – wielu klientów zgodnie stwierdza, że nie warto „iść na ślepo”. Po krótkiej rozmowie z kosmetyczką może okazać się, że nie odpowiada nam jej zachowanie czy sposób dbania o higienę w pomieszczeniu. Klienci często skarżą się także na brak wiedzy wśród osób zajmujących się pielęgnacją ciała (między innymi: znajomość najnowszych technik). W zawodzie kosmetyczki bardzo ważny jest rozwój i ciągłe doskonalenie swoich umiejętności. Podkreśla to Beata Drozd, właścicielka salonu Alloa: „Czym przekonać klienta? Szczerością, uczciwością i faktyczną dbałością o jego zadowolenie. Niezwykle ważne jest także ciągłe poszukiwanie jak najlepszych, najbezpieczniejszych preparatów (co jest, wbrew pozorom, ciągle rzadkością na naszym rynku). Do tego wszystkiego niezbędne jest odpowiednie wykształcenie i dbanie o swój rozwój. Oprócz ukończenia szkoły kosmetycznej, mam dużą wiedzę z zakresu fizyki (jestem mgr fizyki), ukończyłam także studia podyplomowe, posiadam rzadkie doświadczenie związane z branżą informatyczną – a to wszystko, wbrew ogólnemu zaskoczeniu, jest bardzo przydatne w kosmetologii”.
Choć każdy lokal kosmetyczny musi spełniać określone wymagania (wskazuje to Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 17 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań sanitarnych, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej; DzU z 2004 r. nr. 31 poz. 273), nie oznacza to 100% zadowolenia klientów.
Osobisty kontakt jest często niezbędny, by podjąć odpowiednią decyzję odnośnie wyboru placówki. W dobrym salonie kosmetycznym pracują profesjonaliści. Osoby, które od pierwszego spojrzenia wzbudzają zaufanie. To oni pozwalają każdemu klientowi poczuć się pewniej i dbać o swoją urodę w przyjemnej atmosferze. Beata Drozd w ten sposób opisuje atmosferę swojego salonu: „Przede wszystkim staram się określić oczekiwania, potrzeby oraz wymagania klient. Pozwala mi to dobrać odpowiedni zabieg. Oczywiście, dbam o relaks. Do każdego zabiegu twarzy wykonuję masaż twarzy, przy zabiegach na stopy – masaż stóp, przy zabiegach na ciało – masaż ciała. To wszystko uzupełniają produkty naturalne, które stymulują produkcję endorfin – hormonów szczęścia. Klienci po nawet najprostszych zabiegach mówią, że czują się odprężeni, odstresowani, odnowieni, zrównoważeni i zharmonizowani. To właśnie jest ideą dbania o piękno”.
Istnieje wiele sposobów na znalezienie salonu kosmetycznego odpowiadającego naszym wymaganiom. Najlepszą radą, jaką można udzielić osobom poszukującym takiego miejsca, wydaje się zdanie: „Nie bój się pytać”. Każdy klient ma prawo zadawać pytania, oczekiwać odpowiedzi i… szukać, po prostu.