ROLLE, Szwajcaria – Na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie ma swój światowy debiut pierwszy hybrydowy samochód Infiniti, który łączy pełną przyjemność jazdy z innowacyjną technologią elektryczną. M35 HYBRID – mistrz niskiej emisji CO2 z całkowicie nowej gamy sedanów M, wywozi zalety silnika hybrydowego z miasta na otwartą drogę, oddając je w ręce wszystkich tych, którzy uwielbiają prowadzić samochód. Nowy model może pochwalić się silnikiem elektrycznym o mocy 50 KW (68 KM)

Infiniti M35 Hybrid – Hybryda stworzona z myślą o kierowcy, Infiniti z niską emisją CO2 i mocą, która sprawia przyjemność

• Światowa premiera pierwszej produkcyjnej hybrydy w historii Infiniti na Salonie Motoryzacyjnym – 2010 Geneva Motor Show
• Model M35 HYBRID – mistrz niskiej emisji CO2 z całkowicie nowej gamy sedanów M
• Innowacyjna, nowa technologia INFINITI DIRECT RESPONSE HYBRID
• Z systemem: jeden silnik, dwa sprzęgła
• System odłączający silnik V6 redukuje straty cierne, zapewniając wyśmienitą wydajność
• Siedmiobiegowa przekładnia automatyczna ze świetnie reagującym układem sterowania zmianą przełożeń (Responsive Adaptive Shift Control)
• Liniowe przenoszenie mocy i niezawodny napęd na tylne koła: hybryda dla wymagających kierowców
• Dołącza do gamy M od 2011 roku

ROLLE, Szwajcaria – Na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie ma swój światowy debiut pierwszy hybrydowy samochód Infiniti, który łączy pełną przyjemność jazdy z innowacyjną technologią elektryczną.

M35 HYBRID – mistrz niskiej emisji CO2 z całkowicie nowej gamy sedanów M, wywozi zalety silnika hybrydowego z miasta na otwartą drogę, oddając je w ręce wszystkich tych, którzy uwielbiają prowadzić samochód.

Nowy model może pochwalić się silnikiem elektrycznym o mocy 50 KW (68 KM) oraz mocnym napędem V6, który w razie potrzeby może zostać odłączony, tak aby oszczędzać paliwo. Jednostki napędowe sprzężone są z siedmiobiegową przekładnią automatyczną. Baterie litowo-jonowe M35 HYBRID mają także wyjątkowo szybki cykl ładowania/rozładowania. Dzięki temu hybryda Infiniti jest napędzana silnikiem elektrycznym przez dłuższy czas i co najistotniejsze, przy wyższych prędkościach niż tradycyjne pojazdy hybrydowe, które oszczędzają paliwo głównie podczas jazdy miejskiej.

Szybki cykl pracy silnika elektrycznego modelu M35 HYBRID zapewnia dużo mniejsze spalanie oraz ograniczona emisja CO2, charakterystyczna raczej dla mniejszego samochodu o słabszym silniku. Hybrydowy napęd Infiniti oferuje równocześnie płynne przyspieszenie i nienaganne prowadzenie, tak jak przystało na klasyczną limuzynę z tylnym napędem. Model ten to prawdziwe Infiniti, ale o wyjątkowym charakterze i jednym z najdoskonalszych silników V6 w historii motoryzacji pod maską.

Technologia, którą po raz pierwszy zaprezentowano w koncepcyjnym coupé Essence na Genewskim Salonie Motoryzacyjnym w 2009 roku, została nazwana INFINITI DIRECT RESPONSE HYBRID (czyli dosłownie – Hybryda Infiniti o Bezpośredniej Reakcji). Toru Saito, Wiceprezes Infiniti, nie ma wątpliwości – Infiniti Direct Response Hybrid stanowi sedno przyszłych osiągów Infiniti.

M35 HYBRID to ważna część gamy debiutującego na tegorocznych targach genewskich flagowego sedana M, który ma ten sam kuszący wygląd, ponętne wnętrze i innowacyjne rozwiązania. Dodajmy, że seria M po raz pierwszy w historii oferowana będzie na naszym kontynencie i to od razu także jako hybryda. Silnik M35 HYBRID zamontowany został z przodu, a jego napęd na tylne koła oparty został na innowacyjnym układzie napędowym, w skład którego wchodzą silnik spalinowy, elektryczny oraz dwa oddzielne sprzęgła.

Innowacyjność rozwiązania polega między innymi na zamontowaniu jednego ze sprzęgieł między silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra a silnikiem elektrycznym. Sprzęgło to pozwala na całkowite odłączenie silnika benzynowego zarówno w trybie elektrycznym, jak i w trybie odzyskiwania mocy. To wszystko po to, aby zredukować opór mechaniczny i poprawić wydajność silnika elektrycznego.

Korzyści płynące z zastosowania dodatkowego silnika elektrycznego M35 HYBRID potwierdziły próby w Stanach Zjednoczonych. Model przez trzy miesiące poddawano rygorystycznym, codziennym testom, nie tylko na ruchliwych ulicach wielkich miast, lecz także na przedmieściach, autostradach, a nawet górskich serpentynach. Wyniki tych prób pokazały, że M35 HYBRID pracował wyłącznie w trybie elektrycznym, nie emitując spalin, aż przez połowę czasu testów.

Fundamentalne znaczenie dla ogromnych możliwości M35 HYBRID ma zastosowanie dwóch nowych technologii. Pierwszą z nich są nowe baterie litowo-jonowe, które zapewniają szybką zmianę programu pracy z ładowania na napędzanie pojazdu i odwrotnie. Są one także dwa razy mocniejsze niż konwencjonalne baterie o tym samym rozmiarze. Drugie z innowacyjnych rozwiązań to bezpośredni sposób, w jaki jest przekazywana moc z silników benzynowego i elektrycznego na tylne koła. Ta „bezpośredniość” znacznie podnosi efektywność M35 HYBRID oraz zapewnia wspaniałe wrażenia z jazdy w każdych warunkach drogowych.

Skrzynia biegów M35 HYBRID to jeszcze bardziej wyszukana wersja siedmiobiegowej przekładni automatycznej Infiniti z układem sterowania zmianą przełożeń (ASC – Adaptive Shift Control). W odróżnieniu od przekładni ASC montowanych w innych modelach Infiniti, przekładnia M35 HYBRID nie ma sprzęgła hydrokinetycznego i w związku z tym nie powoduje żadnych strat momentu obrotowego.

Brak konwertera momentu obrotowego przyśpiesza także reakcję, dzięki czemu jazda jest bardziej sportowa. Przyspieszenie M35 HYBRID ma liniową charakterystyke również dlatego, że zmiana biegów jest wspomagana przez silnik. Dzięki temu zmiany przełożeń są nie tylko błyskawiczne, ale również idealnie płynne.

Moc silnika elektrycznego wynosi 50 kW (68 KM), zaś jego moment obrotowy to aż 270 Nm.

M35 HYBRID może poruszać się wykorzystując tylko silnik elektryczny. Istnieje także możliwość, że obydwie jednostki napędowe pracują razem w trybie „wspomagania mocy” („power assist”). Dzieje się tak wtedy, gdy jest wymagane maksymalne przyspieszenie. Silnik elektryczny może działać także jako prądnica i nie tylko ładować baterie w tradycyjny sposób, ale także odzyskiwać energię, uwalnianą podczas zwalniania i hamowania.

Zaletą nowych baterii litowo-jonowych o dużej pojemność 1,3 kWh jest obok szybkiego cyklu ładowania/rozładowania, także lepsze chłodzenie, które osiągnięto m.in. przez ich laminowanie. Dodatkowo stabilność temperatury wzmacnia zastosowanie manganowych elektrod dodatnich – dzięki czemu baterie są wyjątkowo niezawodne. Ten kompaktowy pakiet akumulatorów, sprzęgnięty z pojedynczym silnikiem elektrycznym, jest lżejszy o około 30 kg od tradycyjnych systemów znanych z innych hybryd.

Moc silnika i pełne dane techniczne zostaną ogłoszone w terminie późniejszym.

Nowa gama M spełnia wszystkie warunki, aby być flagowym sedanem Infiniti i stanowić charakterystyczną stylistycznie i pięknie wykonaną alternatywę dla niemieckich rywali. Klasycznie sportowe proporcje i opływowe kształty przekute w eleganckie nadwozie, idą w parze z przestronnym, pięcioosobowym wnętrzem, które wyznacza nowe trendy w dziedzinie jakości i luksusu, nawet dla tak wysokich standardów, jak te znane z Infiniti.

M35 HYBRID, podobnie jak całkowicie nowe modele M, został skonstruowany z myślą o europejskich kierowcach i tutejszych drogach. Bardzo mocny, wysoce aerodynamiczny model powstał na platformie FM (Front-Midship). M35 zapewnia niezawodne prowadzenie, połączone z wyjątkowym komfortem jazdy, częściowo dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w świecie amortyzatorów dwutłokowych. W Genewie prezentowany jest M35 w luksusowej wersji GT, wykończony skórą wysokiej jakości typu semi anilina oraz drewnem jesionowym powlekanym proszkowanym srebrem.

Genewa będzie również świadkiem światowych premier takich elementów linii M jak system eliminowania martwego pola (BSI – Blind Spot Intervention), który nie tylko ostrzega o pojazdach na sąsiednich pasach ruchu, ale aktywnie powstrzymuje samochód przed zjazdem na ich pas oraz najnowocześniejszy system klimatyzacji „Leśne powietrze” (ang. „Forest Air”). Dla tego modelu dostępny jest także system aktywnej redukcji hałasu (ANC – Active Noise Control).

Sprzedaż linii M w Europie Zachodniej rozpocznie się we wrześniu, zaś M35 HYBRID powinien dołączyć do gamy na wiosnę 2011 roku, w zależności od rynku.

Tekst i Zdjęcia – Infiniti

Zobacz także:

Infiniti – Drugi crossover z silnikiem diesla

Lexus CT 200h – Genewa Motor Show

Bentley Continental GT China

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj