Kilka tygodni temu światło dzienne ujrzały pierwsze zdjęcia następnej generacji Hondy CR-V. Jednak klienci, aby zapoznać się z tym modelem, muszą poczekać jeszcze kilka miesięcy. Natomiast niesłabnąca popularność obecnego modelu zachęciła nas do jego ponownego sprawdzenia. W naszych rękach wersja z benzynowym silnikiem 2,0 o mocy 150 KM.

Kilka tygodni temu światło dzienne ujrzały pierwsze zdjęcia następnej generacji Hondy CR-V. Jednak klienci, aby zapoznać się z tym modelem, muszą poczekać jeszcze kilka miesięcy. Natomiast niesłabnąca popularność obecnego modelu zachęciła nas do jego ponownego sprawdzenia. W naszych rękach wersja z benzynowym silnikiem 2,0 o mocy 150 KM.

SUV

Z przodu nasz wzrok przykuwają wyłupiaste reflektory otaczające delikatną, chromowaną atrapę silnika. Linia boczna, to typowe auto SUV, choć brakuje koła zapasowego na tylnej klapie. Tył, to sporych rozmiarów klosze lamp, rozciągnięte na całym słupku. Całość zdobi, ostatnio bardzo popularny, biały kolor a nadwozie osadzone jest na 18-calowych alufelgach.

Komfortowo

Honda CR-V jest wystarczająco duża we wnętrzu, aby bez problemu przewieźć komplet pasażerów, oferując przy tym bardzo dobry komfort i wygodę. Przestrzeni na nogi oraz nad głowami nikomu nie zabraknie, a bardzo dobrym i godnym polecenia rozwiązaniem jest całkowicie płaska podłoga zarówno z przodu, jak i z tyłu auta.

Przednie fotele posiadają obszerne siedziska i są całkiem dobrze wyprofilowane, choć mogłyby zapewnić minimalne lepsze trzymanie boczne. Tył to komfortowa i wygodna kanapa, która bez problemu pomieści trójkę pasażerów.

Bagażnik oddaje nam do dyspozycji około 556 litrów, które w dowolny sposób możemy zagospodarować. Dodatkowym plusem jest fakt, że klapa bagażnika unosi się dość wysoko, a stosunkowo nie duży próg załadunkowy ułatwi nam zapakowanie czegoś cięższego do bagażnika.

Zegary Hondy CR-V są nowoczesne i podświetlone miło dla oka. Zostały skonstruowane w technologii analogowo-cyfrowej. Niewielkich rozmiarów kierownica leżąca idealnie w dłoniach, usytuowanie lewarka skrzyni biegów zasługuje oraz dźwignia hamulca ręcznego w przypominający wolant w samolocie są bardzo charakterystycznymi elementami CR-V i zasługują na wielką pochwałę.

Niestety, środek wykonano w ciemnej tonacji, czasem może przytłaczać. Mimo tego plastiki są bardzo dobrze spasowane i niezłej jakości. Skórzana tapicerka, jest miła w dotyku oraz wykonana z dobrego materiału.

Nie czuć mocy

Prezentowana dziś Honda CR-V wyposażona jest w benzynowy silnik o pojemności 2,0 litrówy i mocy 150 KM. Silnik wydaje się jednak słabszy z powodu jego specyficznej charakterystyki. Szesnastozaworowa jednostka nie posiada turbiny czy kompresora, wyposażona jest natomiast w zmienne fazy rozrządu. Silniki Hondy słynną po prostu z uwielbiania wysokich obrotów, co nie wszystkim przypada do gustu.

Silnik spięto z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów o stosunkowo krótkich przełożeniach, lecz dobrze dopasowanych do charakterystyki silnika. Połączenie nieźle pracującej skrzyni biegów i 192 Nm momentu obrotowego zapewnia dość dobrą elastyczność. Kierowca nie może jednak zapominać o wysokoobrotowej charakterystyce silnika.

Układ kierowniczy w Hondzie współpracuje z kierowcą wręcz wzorowo. Każde polecenie wykonywane jest bez zastanowienia! Brawo! Tak powinno być w każdym aucie.

Zawieszenie Hondy CR-V zapewnia komfortowe podróżowanie, dając przy tym poczucie bezpieczeństwa i pewnego prowadzenia auta niezależnie od warunków. Wielkim atutem jest standardowe wyposażenie auta w elektronicznie rozdzielany napęd na obie osie.

Koszty podróżowania

Ceny paliw cały czas rosną i nikogo już nie dziwi fakt, tankowania benzyny bezołowiowej po 5,19 czy 5,25 zł. Jednak, mimo benzynowego „serca”, Honda CR-V charakteryzuje się umiarkowanym apetytem na paliwo. W mieście potrafi co prawda zużyć ponad 11 litrów, ale dużo lepiej sytuacja wygląda w trasie – spalanie 7,5 l nie zrujnuje naszego portfela. Podczas tygodniowego testu średnie zużycie paliwa wyniosło 9,3 l na każde 100 km. Co daje 48,27 zł za każde 100 kilometrów przejechane prezentowaną CR-V.

Dobrze skalkulowana cena

Honda CR-V z benzynowym silnikiem 2,0 w najbogatszej specyfikacji wyposażeniowej to wydatek rzędu 134 100 zł. W zamian dostajemy w pełni wyposażone auto, które nie tylko może służyć do rodzinnych wypadów po za miasto dla całej rodziny, lecz również jako reprezentacyjna limuzyna o trochę wyższym nadwoziu. Jest jednak małe ale… Otóż osobiście wole dopłacić różnicę i zakupić wersję z wysokoprężną jednostką o tej samej mocy. Wybór i tak pozostawiam Wam.

Plusy
Obszerne wnętrze
Bogate wyposażenie
Bagażnik
Jakość materiałów
Napęd 4×4
Umiarkowana cena

Minusy
Słaba dynamika
Spalanie w mieście

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1997 ccm benzynowy
Moc: 150 KM przy 6200 obr./min
Moment obr.: 192 Nm przy 4200 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna
Napęd: 4×4
0-100km/h: 10,2 sek.
Vmaks: 190 km/h
Zużycie paliwa: 10,5/6,9/8,2 (11,2/7,5/9,3 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 58 litrów
Teoretyczny zasięg: 625 kilometrów
Wymiary: 4574/1820/1675 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1495 kg
Ładowność: 555 kg
Pojemność bagażnika: 556/(955) l (po rozłożeniu siedzeń)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2 : 190 g/km
Gwarancja mechaniczna: 3 lata lub 100 tys km
Okresy międzyprzeglądowe co: 15 tys km lub według wskazań komputera
Opony: 225/60 R18

Wyposażenie: wersja Executive

Cena: 134 100 zł (wersja testowana)

Tekst i zdjęcia – Artur Ławnik

Artykuł pochodzi ze strony www.autotesty.com.pl
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj