Ostatni weekend tego lata rozbrzmiał w Łodzi muzyką filmową na najwyższym poziomie. W dniach 20-22 września odbył się XVI Festiwal Muzyki Filmowej, który już po raz trzynasty wsparła Ceramika Paradyż .
Tegoroczna edycja imprezy poświęcona została Lucjanowi Marianowi Kaszyckiemu, którego kompozycje przypomniała m.in. Sława Przybylska – gość specjalny wydarzenia.
Celem Festiwalu jest przybliżenie sylwetek najwybitniejszych polskich kompozytorów. W tym roku był to Lucjan Marian Kaszycki – redaktor Polskiego Radia, twórca muzyki do ponad 150 spektakli teatralnych i 40 filmów. Jego piosenki śpiewały takie talenty jak Piotr Szczepanik, Joanna Rawik oraz Irena Santor.
Program XVI edycji Festiwalu, od piątku do niedzieli, wypełniły występy osobistości estrady. Największym zainteresowaniem cieszyły się recitale Sławy Przybylskiej, która zaśpiewała m.in. znany przebój „Pamiętasz, była jesień”. Podczas sobotniego koncertu „Jesienna symfonia”, Orkiestra Symfoniczna Teatru Muzycznego w Łodzi zagrała suity z takich filmów jak „Pożegnania” w reżyserii Wojciecha Jerzego Hasa, „Gangsterzy i filantropi” czy „Katastrofa na Gibraltarze”. Muzykę Lucjana Kaszyckiego można było usłyszeć w nowych aranżacjach Krzysztofa Herdzina w wykonaniu Doroty Miśkiewicz, Olgi Bończyk i Bartosza Grzanka. Koncertom towarzyszyły pokazy filmów, konkursy oraz miejskie wycieczki w poszukiwaniu filmowego ducha Łodzi.
Tradycją stało się już, że wydarzenie to wspierane jest przez Ceramikę Paradyż. Firma, która prężnie działa w regionie łódzkim chętnie angażuje się w wiele lokalnych przedsięwzięć kulturalnych, obejmując je swoim mecenatem. Za organizację Festiwalu odpowiadało Stowarzyszenie Miłośników off Kultury SMoK oraz Muzeum Kinematografii w Łodzi.
Grupa Paradyż, w skład której wchodzą spółki Ceramika Paradyż Sp. z o.o. i Paradyż Sp. z o.o., to wiodący polski producent płytek ceramicznych. Od ponad 20-stu lat tworzy produkty, które zyskują uznanie klientów w prawie 40 krajach świata. Produkty Grupy Paradyż powstają w pięciu zakładach produkcyjnych wyposażonych w nowoczesny i zaawansowany park maszynowy. Inwestycje w nowoczesne technologie, doskonała jakość wyrobów oraz uznane wzornictwo to podstawa dynamicznego rozwoju firmy. Ofertę wyróżnia nowatorski design, dbałość o dopracowanie detali oraz szeroka gama kompletnych kolekcji ścienno-podłogowych i elementów zdobniczych w wielu formatach, co daje szerokie możliwości aranżacji odmiennych w charakterze wnętrz. Obecny potencjał rynkowy Grupy Paradyż to 1700 pracowników oraz trzy marki w portfolio produktowym – marka Kwadro Ceramika skierowana do segmentu ekonomicznego, marka Paradyż oferująca szeroką paletę kolekcji w różnych stylach i formatach oraz marka My Way Paradyż Group – propozycja premium skierowana do najbardziej wymagających klientów, którzy poszukują indywidualnych i nowatorskich rozwiązań w zakresie wzornictwa oraz technologii wykonania. Elegancja, styl, radość, klasyka, a także nowoczesny minimalizm – produkty Grupy Paradyż to pewny i najlepszy z możliwych wyborów – to gwarancja pięknego wnętrza. Uznanie klientów potwierdzone dynamicznie rosnącymi wynikami sprzedaży oraz licznymi nagrodami przyznanymi w prestiżowych konkursach – m.in. Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu 2012, tytuł „Ambasador Polskiej Gospodarki 2012”, Złote Godło w kategorii QI Product w konkursie „Najwyższa Jakość Quality International”, nagrodę „Filary Polskiej Gospodarki 2012” oraz „Wielka Perła Ceramiki UE 2012 z Diamentami” dowodzą, że Grupę Paradyż można dziś uważać za przewodnika po światowym designie na rodzimym rynku materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz oraz doskonałą wizytówkę polskiego przemysłu na świecie.
Ceramika Paradyż
więcej informacji (PRESS BOX)