Internet Ventures FIZ, jeden z największych w Polsce technologicznych funduszy venture capital, zainwestował 6 mln zł w Kompan.pl Sp. z o.o., obejmując mniejszościowy pakiet udziałów (nie wiadomo dokładnie jak duży). Środki ze sprzedaży udziałów mają zostać przeznaczone na rozwój spółki. „Inwestujemy w liderów rynku. Od dłuższego czasu obserwowaliśmy intensywny rozwój Kompan.pl na rynku reklamy internetowej. Szukaliśmy firmy, która dzięki kapitałowi i wiedzy pozyskanej od
Internet Ventures FIZ, jeden z największych w Polsce technologicznych funduszy venture capital, zainwestował 6 mln zł w Kompan.pl Sp. z o.o., obejmując mniejszościowy pakiet udziałów (nie wiadomo dokładnie jak duży). Środki ze sprzedaży udziałów mają zostać przeznaczone na rozwój spółki.
„Inwestujemy w liderów rynku. Od dłuższego czasu obserwowaliśmy intensywny rozwój Kompan.pl na rynku reklamy internetowej. Szukaliśmy firmy, która dzięki kapitałowi i wiedzy pozyskanej od funduszu, utrzyma dynamiczny wzrost.” – powiedział Rafał Styczeń, prezes zarządu IIF S.A, współwłaściciela funduszu Internet Ventures.
Według firmy Deloitte Kompan.pl jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych w Europie Centralnej. Spółka dwukrotnie z rzędu zajęła III miejsce w rankingu Deloitte FAST 50 osiągając blisko 2 500% wzrostu. Kompan.pl zaliczany jest także do kluczowych partnerów Google w Europie.
Firma powstała w 2004 roku. W krótkim czasie Kompan.pl stał się jednym z największych dystrybutorów reklam w wyszukiwarkach i kontekstowych w Polsce. Wśród klientów Kompan.pl są znane marki takie jak Polpharma, Comarch, Aviva, Miele, PKN Orlen, J.W. Construction, a także setki małych i średnich przedsiębiorstw, które są obsługiwane w czterech biurach regionalnych w Warszawie, Poznaniu, Gdyni i Katowicach. Rozwiązania Kompan.pl obejmują kreację, zaawansowane oprogramowanie CMS, afiliację, strategię i doradztwo, e-commerce, zaawansowane kampanie reklamowe, analizę danych. Kompan.pl planuje dalszy dynamiczny wzrost liczby klientów dzięki rozbudowie biur regionalnych oraz stworzeniu działu sprzedaży korporacyjnej. Dodatkowo spółka zamierza rozwijać sprzedaż zaawansowanych usług marketingu interaktywnego.
„Od początku istnienia intensywnie się rozwijamy w najbardziej obiecujących segmentach rynku reklamy internetowej. Wsparcie ze strony Internet Ventures ułatwi nam realizację strategii dalszego zwiększania udziału w rynku i dostarczania klientom nowych produktów. Chcemy wzmocnić zespół, przed którym stoją dwa główne zadania: sprawna obsługa klientów masowych oraz dostarczenie zaawansowanych rozwiązań dla szybko rozwijającego się portfolio klientów korporacyjnych. Oceniamy, że rynek wchodzi w fazę wzrostu i konsolidacji dlatego uważamy, że na tym etapie rozwoju spółki, kapitał Internet Ventures oraz wiedza jego zespołu zarządzającego są niezbędne dla utrzymania pozycji lidera.” – mówi Mateusz Ostachowski, członek zarządu Kompan.pl.