Dokładnie 18 września 1975 roku z nowo zainstalowanych linii produkcyjnych tyskiego zakładu Fiat Auto Poland, wówczas noszącego nazwę Zakładu nr 2 FSM, zjechały pierwsze samochody, były to oczywiście Fiaty 126 – ppopularne „Maluchy”. W 1975 roku wyprodukowano ich w Tychach 11 512 szt. ale w 1976r było ich już 58 429 szt. a w 1980r osiągnięto liczbę 182 323 szt. W 1991 roku uruchomiono w Tychach produkcję Fiata Cinquecento, a w roku 2000 – kolejny nowy model pojawił się na

Dokładnie 18 września 1975 roku z nowo zainstalowanych linii produkcyjnych tyskiego zakładu Fiat Auto Poland, wówczas noszącego nazwę Zakładu nr 2 FSM, zjechały pierwsze samochody, były to oczywiście Fiaty 126 – ppopularne „Maluchy”.

W 1975 roku wyprodukowano ich w Tychach 11 512 szt. ale w 1976r było ich już 58 429 szt. a w 1980r osiągnięto liczbę 182 323 szt.

W 1991 roku uruchomiono w Tychach produkcję Fiata Cinquecento, a w roku 2000 – kolejny nowy model pojawił się na taśmie produkcyjnej – nowy Fiat Seicento. W międzyczasie, od roku 1996 w Tychach rozpoczęto montaż w systemie SKD modeli: Punto, Bravo/Brava, Marea, Ducato a nawet Iveco. Montaż tych modeli w systemie SKD zakończono w 2000r. Warto przypomnieć, że w latach 2000 – 2004 w Tychach produkowano również Fiaty Uno, Siena i Palio Weekend.

Najbardziej dynamiczny rozwój zakładu związany jest jednak z decyzją władz koncernu o ulokowaniu w Polsce produkcji nowego, bardzo popularnego modelu, którego starsza wersja od lat cieszył się powodzeniem na rynku – mowa oczywiście o modelu Panda, którego produkcję rozpoczęto w maju 2003r.

Samochód od razu przypadł do gustu klientom i od razu zdobył prestiżowy tytuł „CAR OF THE YEAR 2004″. Do tej pory wyprodukowano ponad 1,8 mln tego popularnego i przebojowego modelu. Ale to nie koniec…. Widząc z jaką pasją pracownicy i kierownictwo zakładu realizuje zadania produkcyjne, władze koncernu postanawiają ulokować w Tychach produkcję kolejnego nowego modelu… nowego Fiata 500. Dokładnie 50 lat po premierze bardzo popularnej 500-tki we Włoszech, która zmotoryzowała Włochów – w Tychach ruszyła seryjna produkcja tego jedynego w swoim rodzaju samochodu, po którego klienci na wszystkich rynkach ustawili się w kolejkach, a dziennikarze po raz kolejny ocenili najwyżej nowego Fiata 500, przyznając mu tytuł „CAR OF THE YEAR 2008″ To jedyny przypadek w historii tego konkursu, aby dwa samochody z tego samego zakładu zdobyły ten zaszczytny tytuł.

Także koncern Ford postanowił ulokować tutaj produkcję swojego nowego modelu KA. Dzisiaj maksymalna zdolność produkcyjna tyskiego zakładu wynosi dziennie ok. 2 300 samochodów /co 33 sek. z linii produkcyjnych może zjeżdżać nowy samochód/. A „w kolejce”  do uruchomienia produkcji od wiosny 2010 stoi kolejny nowy model samochodu – nowa Lancia Ypsilon. Zakład realizując bieżące zadania produkcyjne jednocześnie przygotowuje uruchomienie produkcji kolejnego, nowego modelu. W ciągu ostatnich czterech latach uruchomiono tutaj produkcję trzech nowych modeli samochodów.

Mija 35 lat …  na powierzchni  2,3 mln metrów kwadratowych /to jedyny parametr charakteryzujący tę fabrykę, który od początku się nie zmienił / – funkcjonuje obecnie 56 firm, w których pracuje ok. 6,1 tys. pracowników. W tyskiej fabryce pracuje ok. 6,0 tys. pracowników

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj