Wiosną na drogi wyjedzie smart fortwo po faceliftingu. Odświeżone nadwozie kryje kabinę wykończoną nową mieszanką materiałów. Auto można już zamawiać u dealerów; pierwsze egzemplarze trafią do salonów w kwietniu br.

Wiosną na drogi wyjedzie smart fortwo po faceliftingu. Odświeżone nadwozie kryje kabinę wykończoną nową mieszanką materiałów. Auto można już zamawiać u dealerów; pierwsze egzemplarze trafią do salonów w kwietniu br.
 
 
 
Nowe, dynamiczne oblicze smarta fortwo zdradza większy wlot powietrza ze zintegrowanym emblematem z logo firmy i światła do jazdy dziennej LED, a także muskularne nadkola i wyrazisty kształt tylnego zderzaka. – Wlot powietrza z wyeksponowanym logo tylko podkreśla charakter i pewność siebie smarta – zauważa dr Annette Winkler, szefowa firmy. – Model fortwo już dawno stał się bowiem ikoną miejskiego transportu na całym świecie.
 
Czołowe miejsce na czarnej osłonie chłodnicy zajmuje teraz elegancki, chromowany emblemat. Szeroki wlot powietrza pod tablicą rejestracyjną dodaje smartowi odwagi, podobnie jak montowane na życzenie światła do jazdy dziennej LED. Gama aluminiowych obręczy wzbogaciła się o trzy nowe wzory: poza 9-ramiennymi, na których seryjnie jeździ smart fortwo passion, dostępne są także obręcze 3-ramienne o pojedynczych lub podwójnych ramionach, zaopatrzone w szerokie ogumienie. Wśród siedmiu dostępnych lakierów nadwozia debiutuje z kolei opcjonalny, matowy antracyt. Dla smarta fortwo BRABUS Xclusive zarezerwowano także arktyczną biel. Miękkie poszycie dachu smarta cabrio występuje w trzech kolorach standardowych (czarny, czerwony i niebieski) oraz sześciu dodatkowych, dostępnych w ramach programu indywidualizacji smart BRABUS.
 
I chociaż zakres zmian w największym stopniu dotyczy wyglądu zewnętrznego, kabina smarta fortwo również nie obyła się bez zmian. Nowe, wysokiej jakości wykończenie w kolorze krystalicznego grafitu składa się z mieszanki skóry i tekstyliów na fotelach oraz wstawek ze sztucznej skóry na drzwiach i desce rozdzielczej.
 
 
 
Wersje pulse i passion mogą pochwalić się dodatkowymi akcentami kolorystycznymi – srebrną ramką wokół wlotu powietrza i tylną listwą o tej samej barwie, lakierowanymi w kolorze nadwozia spojlerami oraz lusterkami dopasowanymi do odcienia tridionu.
 
Model fortwo po faceliftingu wciąż dostępny jest w pięciu wersjach wyposażenia (pure, pulse, passion, BRABUS i BRABUS Xclusive) i dwóch wersjach nadwoziowych (coupé i cabrio). Do jego napędu służy jeden z sześciu silników – począwszy od przyjaznej środowisku wersji elektrycznej, poprzez wydajną, benzynową mikrohybrydę i turbodiesla cdi, aż po mocną jednostkę benzynową z turbodoładowaniem.
 
Ceny smarta fortwo rozpoczynają się od 39 700 zł za wersję 45 kW mhd pure. Oto gama silnikowa modelu w skrócie:
 
Model
ccm
Moc kW/KM
Maks. moment
l/100 km
CO2 g/km
0-100 km/h
(s)
V max km/h
Cena w zł (z 23% VAT)
smart fortwo 40 kW cdi
799
40/54
130 Nm
3,3 (3,3)
86 (87)
16,8
135
od 46 300,00
smart fortwo 45 kW mhd
999
45/61
89 Nm
4,2 (4,3)
97 (98)
16,8
145
od 39 700,00
smart fortwo 52 kW mhd
999
52/71
92 Nm
4,2 (4,3)
97 (98)
13,7
145
od 41 400,00
smart fortwo 62 kW
999
62/84
120 Nm
4,9 (4,9)
114 (115)
10,7
145
od 49 400,00
smart fortwo 75 kW
BRABUS
999
75/102
147 Nm
5,2
119
8,9
155
od 69 100,00
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Średnie zużycie paliwa i emisji CO2 dla wersji z przekładnią softip; dane dla wersji z przekładnią softouch podano w nawiasach; prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie;
 
Odświeżony fortwo kontynuuje unikalny sukces smarta. Nieprzerwanie, już od ponad 10 lat model ten wyznacza trendy w dziedzinie miejskiego transportu, łącząc w sobie odpowiedzialność za środowisko z codzienną dawką frajdy z jazdy. Dzięki swym kompaktowym wymiarom dwuosobowy smart fortwo zajmuje na drodze i na parkingu mniej miejsca niż jakikolwiek samochód obok.
 
Już ponad 1,3 mln smartów fortwo trafiło do klientów od chwili premiery w 1998 roku. Tylko w 2011 roku na drogi wyjechało 101 996 egzemplarzy modelu, o 4,6 proc. więcej niż przed rokiem.
 
 
 
Także program mobilności car2go przyciągają coraz większą liczbę fanów. 60 tys. z nich użytkuje obecnie ponad 2000 smartów fortwo w siedmiu miastach świata. Usługa car2go działa dziś w Ulm i Hamburgu w Niemczech, w Austin i San Diego w USA, w Vancouver w Kanadzie, w Wiedniu w Austrii oraz w Amsterdamie w Holandii. W 2012 roku usługa car2go dostępna będzie także m.in. w Lyonie we Francji, w Düsseldorfie i Stuttgarcie w Niemczech oraz w Waszyngtonie w USA.
 
 
Daimler


  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj