Koncern Volkswagen przygotowuje się do wprowadzenia do produkcji seryjnej modularnej platformy podłogowej dla aut z silnikiem umieszczonym poprzecznie (MQB). W ubiegłym tygodniu w Wolfsburgu, w obecności Michaela Machta – Członka Zarządu Volkswagen AG ds. Produkcji, Huberta Waltla – Członka Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. Produkcji i Logistyki oraz dyrektora fabryki dr. Siegfrieda Fiebiga zaprezentowana została pierwsza, zespawana na linii
Koncern Volkswagen przygotowuje się do wprowadzenia do produkcji seryjnej modularnej platformy podłogowej dla aut z silnikiem umieszczonym poprzecznie (MQB).
W ubiegłym tygodniu w Wolfsburgu, w obecności Michaela Machta – Członka Zarządu Volkswagen AG ds. Produkcji, Huberta Waltla – Członka Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. Produkcji i Logistyki oraz dyrektora fabryki dr. Siegfrieda Fiebiga zaprezentowana została pierwsza, zespawana na linii produkcji seryjnej, platforma MQB. W najbliższych latach w całym koncernie na bazie MQB produkowanych będzie ponad 30 modeli klasy kompaktowej i średniej.
W dziale produkcji nadwozi w fabryce w Wolfsburgu, na urządzeniach przeznaczonych do produkcji wielkoseryjnej, zespawana została pierwsza w koncernie platforma MQB. Próba ta stanowiła przygotowanie do włączenia nowej, ustandaryzowanej technologii produkcji MQB do produkcji seryjnej.
Podczas zwiedzania fabryki w Wolfsburgu, Michael Macht podkreślił, że „modularna platforma podłogowa dla aut z silnikiem umieszczonym poprzecznie stanie się kamieniem milowym, w wykraczającej poza jedną markę strategii modułowej koncernu. Dzięki tej uniwersalnej architekturze samochodów, stworzymy niezbędną synergię, aby osiągnąć ambitne cele rozwoju i zyskowności. Jednocześnie zwiększymy elastyczność produkcji samochodów w naszych fabrykach.”
Już od 2007 roku Audi z powodzeniem stosuje modularną płytę podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym podłużnie (MLB). Modularna płyta dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB) będzie od 2012 roku fundamentem dla ponad 30 modeli z segmentu A0, A i B produkowanych przez koncern. Istotną zaletą strategii modułowej jest wzajemne połączenie marek i modeli koncernu, począwszy od prac konstrukcyjnych, poprzez zakupy aż do produkcji. Oczekiwanym przez koncern Volkswagen rezultatem wprowadzenia MQB będzie w przyszłości obniżenie o około 20 procent kosztów wyprodukowania jednego samochodu oraz wydatków jednorazowych.
„Nasze systemy modułowe są strategicznym kluczem do technicznego i ekonomicznego zarządzania coraz większą liczbą modeli i napędów. Stosując je w produkcji seryjnej skracamy czas i stopień skomplikowania produkcji, a także masę pojazdów i ilość emitowanych przez nie substancji szkodliwych” – powiedział Hubert Waltl. Dyrektor zakładów dr Fiebig dodał: „Dla zakładów w Wolfsburgu platforma MQB jest ważnym elementem zwiększenia elastyczności fabryki. Urządzenia produkcyjne są przystosowane do wytwarzania różnych rozstawów osi i szerokości samochodów i mogą elastycznie reagować na wymagania stawiane przez segment aut kompaktowych i klasy średniej.”
Volkswagen, Poznań
Zobacz także:
– Hyundai wpiera walke z ubóstwem
,21,5621,1288259149