Z liczbą ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy Volkswagen Passat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Na rynek wchodzi właśnie nowy Passat. To już siódma generacja tego, sprzedawanego od 1973 roku modelu.  Passat zawsze był odzwierciedleniem postępu technicznego. I to dotyczy również siódmej generacji, która oferowana będzie od razu w wersji Limousine i Variant. Spektrum innowacyjnych technologii wprowadzonych do Passata osiągnęło taki poziom,

Z liczbą ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy Volkswagen Passat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Na rynek wchodzi właśnie nowy Passat. To już siódma generacja tego, sprzedawanego od 1973 roku modelu.

Passat zawsze był odzwierciedleniem postępu technicznego. I to dotyczy również siódmej generacji, która oferowana będzie od razu w wersji Limousine i Variant. Spektrum innowacyjnych technologii wprowadzonych do Passata osiągnęło taki poziom, jaki dotychczas spotykany był tylko w samochodach klasy wyższej i luksusowej.

Nowy Passat jest oferowany z funkcją rozpoznawania zmęczenia kierowcy. W system ten wyposażone są seryjne samochody w wersji Comfortline i Highline. Ponadto jako pierwszy Volkswagen Passat, będzie posiadał funkcję awaryjnego hamowania w mieście. System ten jest częścią udoskonalonej automatycznej regulacji odległości. Przy prędkości poniżej 30 km/h system reaguje na stojące pojazdy i w razie potrzeby inicjuje manewr hamowania. W ten sposób może pomóc uniknąć najechania na tył innego samochodu lub zminimalizować skutki takiego zderzenia.

Lepsza widoczność

O światła drogowe kierowca nie musi już się troszczyć; jeżeli pozwala na to ruch innych pojazdów, są one zawsze włączone. W połączeniu z seryjnymi reflektorami H7, Passat automatycznie zmienia światła w zależności od tego, czy przed nim lub z naprzeciwka jedzie samochód. Ten opcjonalny asystent świateł drogowych nazywa się Light Assist. Jeżeli Passat posiada reflektory bi-ksenonowe, światła drogowe są zapalone przez cały czas i przesłaniane tylko w pewnych miejscach tak, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu.

Ten wariant asystenta świateł drogowych nosi nazwę Dynamic Light Assist. Oba systemy uaktywniają się przy prędkości powyżej 60 km/h. Podobnie jak Phaeton czy Touareg, Passat ostrzega kierowcę przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu (Side Assist). Dzięki umieszczonej z przodu kamerze nowy Volkswagen rozpoznaje znaki drogowe i wyświetla je na ekranie komputera pokładowego. Oprócz znaków ograniczenia prędkości system rozpoznaje również (w miarę technicznych możliwości) zakazy wyprzedzania i informuje o nich kierowcę.

Wyższa jakość

Najnowsze technologie oraz jeszcze lepsza jakość wykończenia i materiałów wyróżniają Passata spośród konkurencji. Wysokiej jakości materiałów, nowych foteli, poszycia drzwi i nastrojowego oświetlenia we wnętrzu nie można nie zauważyć. Zmodyfikowana konsola środkowa oraz nowe aplikacje na tablicy rozdzielczej nadają wnętrzu szlachetności.

Lepsze wyciszenie

Nowy Passat jest ekstremalnie cichy. Materiały wygłuszające, wbudowane w kokpit i drzwi, tłumią odgłosy zewnętrzne oraz odgłosy silnika. Ponadto w przedniej szybie, i opcjonalnie w przednich szybach bocznych, zastosowano nową folię izolującą akustycznie, która jeszcze lepiej wygłusza wnętrze.

Większe bezpieczeństwo

Postęp widać również w dziedzinie bezpieczeństwa. Już poprzednik nowego Passata otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Takie elementy, jak sygnalizacja niezapiętych pasów na tylnej kanapie oraz przednie zagłówki z dodatkową regulacją w poziomie (seryjne od Comfortline) jeszcze bardziej poprawiają bezpieczeństwo. Nowe zagłówki dla kierowcy i przedniego pasażera redukują na przykład ryzyko urazu odcinka szyjnego kręgosłupa. Ponadto nowe systemy wspomagania kierowcy, takie jak na przykład Side Assist, również w znacznym stopniu wpływają na poprawę bezpieczeństwa.

Bardziej ekologiczny

Nowy Passat wyznacza standardy również w dziedzinie ekologii. Każdy z dziesięciu silników (o mocy od 77 kW/105 KM do 220 kW/300 KM) jest oszczędniejszy. I to nawet o 18 procent. Najmniejszy turbodiesel – 1.6 TDI o mocy 105 KM – zużywa tylko 4,2 l/100 km, co odpowiada 109 g/km CO2. Passat BlueTDI (103 kW/140 KM; zużycie paliwa 4,6 l/100 km) spełnia wymagania normy emisji spalin Euro6 (kategoria N). Downsizing i technologie takie jak system Start-Stop zapewniają redukcję spalania także w przypadku silników benzynowych.

Silnik 1.4 TSI (90 kW/122 KM) może służyć za wzór oszczędności. W wersji BlueMotion Technology spala zaledwie 5,9 l paliwa na 100 km. Wszystkie wartości dla Passata Varianta kształtują się na podobnym poziomie (maksymalnie +0,1 litra w porównaniu z Limousine). Trzeba pamiętać, że każdy z tych modeli jest bezpiecznym, komfortowym i mocnym samochodem doskonale nadającym się do długich podróży. I do tego bardzo oszczędnym, dysponującym wręcz ekstremalnym zasięgiem. W przypadku Passata 1.6 TDI z BlueMotion Technology, przy 70-litrowym zbiorniku i spalaniu 4,2 litra, zasięg na jednym baku wynosi 1.666 kilometrów. Dobrze, że system rozpoznający zmęczenie kierowcy najpóźniej po czterech godzinach ciągłej jazdy przypomni o konieczności zrobienia krótkiej przerwy.

Najtańszy Passat Limousine z silnikiem 1,4 TSI w wersji wyposażeniowej Trendline to wydatek 85 290 zł. Za podobnie skonfigurowany model Variant trzeba zapłacić 90 090 zł.


Marcin Skrzyński 

Moto Target


Zobacz także:

Aston Rapide bardziej luksusowy

Elektryczna Ampera za 42 900 Euro

Nowa Toyota 4Runner Backcountry 2011

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj