Produkcja nowego BMW X3, które zadebiutuje na rynku w Niemczech 20 listopada 2010 roku, rozpocznie się dzisiaj w fabryce BMW Spartanburg w Karolinie Południowej w Stanach Zjednoczonych. Nowe BMW X3 powstało w oparciu o tę samą formułę, która przyczyniła się do sukcesu pierwszego SAV-a w klasie. Samochód posiada wszelkie cechy niezbędne do utrzymania i wzmocnienia pozycji poprzednika – będącego punktem odniesienia dla konkurencji – oferując użytkownikowi lepszą

Koncern BMW Group zdecydował, iż zmiana generacji bestsellerowego modelu BMW X3 odbędzie się na zasadzie płynnego przejścia pomiędzy wersjami. Zakończenie produkcji SAV-a (Sports Activity Vehicle) pierwszej generacji uczczono w austriackiej fabryce w Graz należącej do partnera produkcyjnego Magna Steyr.
   
Produkcja nowego BMW X3, które zadebiutuje na rynku w Niemczech 20 listopada 2010 roku, rozpocznie się dzisiaj w fabryce BMW Spartanburg w Karolinie Południowej w Stanach Zjednoczonych. Nowe BMW X3 powstało w oparciu o tę samą formułę, która przyczyniła się do sukcesu pierwszego SAV-a w klasie. Samochód posiada wszelkie cechy niezbędne do utrzymania i wzmocnienia pozycji poprzednika – będącego punktem odniesienia dla konkurencji – oferując użytkownikowi lepszą zwrotność, zauważalnie wyższy komfort jazdy, najwięcej miejsca w klasie oraz innowacyjne opcje wyposażeniowe.

W ciągu 7 lat pierwsza generacja BMW X3 osiągnęła ogromny sukces. Tylko z linii produkcyjnej fabryki w Graz zjechało w tym czasie 605 498 sztuk tego zwinnego, wszechstronnego pojazdu, podczas gdy w sumie – licząc modele wyprodukowane w fabrykach w Rosji, Egipcie i Tajlandii realizujących strategię kompletnego montażu CKD (Completely Knocked Down) – w ręce klientów trafiły 614 824 modele BMW X3.

Ostatni egzemplarz pierwszej generacji, czyli BMW X3 xDrive35d w metalicznym kolorze Vermilion red, pozostanie w rękach firmy Magna Steyr i będzie w przyszłości pełnił rolę luksusowej limuzyny. Natomiast BMW X3 xDrive20d w pełnej specyfikacji pojazdu ratunkowego, które zjechało z linii produkcyjnej nieco wcześniej, zostanie przekazane przez BMW Group organizacji non profit. Na przestrzeni lat BMW X3 doskonale sprawdziło się w roli pojazdu używanego przez policję i lekarzy. W związku z tym, pod koniec życia pierwszej wersji modelowej jeszcze jeden egzemplarz rozpocznie służbę na rzecz społeczeństwa.

Jako pierwszy i przez jakiś czas jedyny samochód premium tego typu, zaprezentowane w 2004 roku BMW X3 z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive i wszechstronnym wnętrzem spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem na międzynarodowych rynkach samochodowych. W rezultacie, model ten stał się punktem odniesienia w kwestii właściwości jezdnych dla pozostałych konstrukcji z konkurencyjnego sektora pojazdów terenowych, kontynuując tradycję zapoczątkowaną przez BMW X5 w wyższym segmencie.

Przyjemność z jazdy, jakość premium oraz wyjątkowa wydajność to cechy, które pomogły BMW X3 zdobyć ogromną popularność i zająć wysokie miejsca w niezależnych testach. Eksperci przyznali BMW X3 liczne nagrody za wysoki poziom bezpieczeństwa, duży stopień zadowolenia klientów, niezawodność i utrzymywanie stabilnej wartości.

Niektóre z tych wyróżnień to czołowe miejsca w badaniach “Wskaźnika Zadowolenia Klientów” (Customer Satisfaction Index – CSI) przeprowadzanych przez instytut J.D. Power, a także najwyższe pozycje w rankingach awaryjności ADAC (Allgemeine Deutsche Automobilclub). Dwa razy z rzędu BMW X3 zostało także wybrane „Czteronapędowym Samochodem Roku” oraz  „Pojazdem Off-roadowym Roku” przez czytelników magazynów „Auto Bild Allrad” i „Off Road”.

Segment stworzony przez BMW X3 pierwszej generacji jest obecnie okupowany także przez innych producentów pojazdów premium. Nowe BMW X3 stawia czoło konkurencji, oferując sukcesywnie optymalizowaną jakość we wszystkich istotnych aspektach. Jednostki napędowe dostępne w gamie tego nowoczesnego SAV-a cechują się doskonałymi osiągami oraz niskim zużyciem paliwa i niewielką emisją dzięki zastosowaniu technologii BMW EfficientDynamics. Zawieszenie pojazdu zostało opracowane od podstaw, dając nowemu BMW X3 przewagę w zakresie zwinności na drodze i komfortu jazdy.

Pojemność bagażnika wynosi od 550 do 1 600 litrów, co w połączeniu z możliwością składania oparć tylnych siedzeń w stosunku 40 :20 :40 stwarza największe w segmencie możliwości konfiguracji przestrzeni transportowej. Dodatkowo, klienci mogą wybierać spośród innowacyjnych opcji wyposażeniowych, systemów wspomagających kierowcę, a także usług mobilnych z zakresu BMW ConnectedDrive, które są ewenementem w tej klasie. Nowe BMW X3 jest na przykład jedynym modelem w segmencie oferowanym z opcjonalnym wyświetlaczem Head-Up oraz dostępem do Internetu wewnątrz pojazdu.

Wraz ze zmianą modelu, produkcja BMW X3 została przeniesiona do fabryki BMW Spartanburg, czyli miejsca, które stało się swoistym centrum kompetencji w zakresie modeli BMW X. Do tej pory amerykański oddział należący do globalnej sieci produkcyjnej BMW Group wytwarzał modele BMW X5 oraz BMW X6. Teraz obiekt został rozbudowany i dzięki inwestycji rzędu 750 milionów dolarów jest gotowy do rozpoczęcia produkcji nowego BMW X3, a także zwiększenia rocznej zdolności produkcyjnej do 200 000 pojazdów.

Współpraca pomiędzy BMW Group i Magna Steyr przenosi się również na płaszczyznę nowych struktur produkcyjnych. W międzyczasie rozpoczęto w Graz produkcję wersji MINI Countryman. Czwarty model marki jest nie tylko pierwszym czterodrzwiowym MINI z dużą klapą bagażnika, ale także jako pierwszy może być wyposażony w technologię napędu na cztery koła. W ten sposób doświadczenie austriackiego partnera w zakresie pojazdów terenowych jest w pełni wykorzystywane, podobnie, jak w przypadku BMW X3.

Marcin Skrzyński 

Źródło: Moto Target

Zobacz także:

Nowy sportowy sedan Lexus IS F 2011

Nowy Dodge Durango 2011

Aston Cygnet w USA od 2012

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj