Samochód powstał na bazie BMW serii 3 i jest o 12 mm wyższy, 83 mm dłuższy i 28 mm szerszy od modelu pierwszej generacji. Z kolei prześwit w porównaniu z odchodzącym X3 wzrósł o 12 mm, podczas gdy rozstaw osi wynosi obecnie 2 810 mm (+ 15 mm). Wszystko to przekłada się na zwiększenie przestrzeni dla pasażerów oraz miejsca w bagażniku, którego pojemność wynosi – w zależności od położenia tylnych siedzeń – od 550 do 1600 litrów.
BMW oficjalnie zaprezentowało nowy model X3. Samochód powstał na bazie BMW serii 3 i jest o 12 mm wyższy, 83 mm dłuższy i 28 mm szerszy od modelu pierwszej generacji. Z kolei prześwit w porównaniu z odchodzącym X3 wzrósł o 12 mm, podczas gdy rozstaw osi wynosi obecnie 2 810 mm (+ 15 mm).
Wszystko to przekłada się na zwiększenie przestrzeni dla pasażerów oraz miejsca w bagażniku, którego pojemność wynosi – w zależności od położenia tylnych siedzeń – od 550 do 1600 litrów.
W Europie nowe BMW X3 oferowane będzie w momencie debiutu rynkowego z dwoma silnikami. Model xDrive20d napędzany jest 2-litrową, turbodoładowaną jednostką wysokoprężną o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Napęd przenoszony jest standardowo przez 6-biegową skrzynię manualną.
W opcji dostępny jest 8-biegowy „automat”. Wersja z czterocylindrowym dieslem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 210 km/h. Średnie spalanie wynosi w tym przypadku 5,6 litra/100 km.
Pod maską BMW X3 xDrive35i znajduje się sześciocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, który produkuje 306 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do „setki” trwa zaledwie 5,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy pracę na wskazaniu 245 km/h. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 8,8 litra/100 km.
Więcej wariantów silnikowych dołączy do gamy nowego BMW X3 w 2011 roku.
Tekst i zdjęcia – Moto Target
Zobacz także:
– Mercedes C w nowych odsłonach
– Infiniti – Drugi crossover z silnikiem diesla