Nowa Mazda5 została zaprojektowana tak, by zachować te korzystne cechy poprzednika, tworząc atrakcyjne połączenie wspaniałego stylu nadwozia, doskonałego bezpieczeństwa i funkcjonalności wnętrza, wykraczających ponad oczekiwania użytkowników kompaktowych vanów. Nie tylko ma całkowicie nową sylwetkę o sportowej linii, niemal jak w sedanach, i zapewnia pełną przyjemność prowadzenia: do tego ma parę odsuwanych tylnych drzwi o bardzo dużym wykroju, jedną z
Przyjazny dla środowiska minivan Mazdy. Nowa Mazda5 pojawi się jesienią w salonach sprzedaży w całej Europie jako następca I generacji kompaktowego, wszechstronnego minivana Mazdy. Ten pierwszy model stał się popularny wśród rodzin, które chciały mieć kompaktowy i bezpieczny samochód o wyjątkowo funkcjonalnym wnętrzu.
Od wprowadzenia na rynek w 2007 r., Mazda5 znalazła 500 tys. nabywców na świecie, w tym 175 tys. w Europie. Zdobyła także 37 nagród motoryzacyjnych i była zgodnie uznawana za jeden z najbardziej niezawodnych i bezpiecznych minivanów w Europie: to cenne zalety samochodu rodzinnego.
Nowa Mazda5 została zaprojektowana tak, by zachować te korzystne cechy poprzednika, tworząc atrakcyjne połączenie wspaniałego stylu nadwozia, doskonałego bezpieczeństwa i funkcjonalności wnętrza, wykraczających ponad oczekiwania użytkowników kompaktowych vanów. Nie tylko ma całkowicie nową sylwetkę o sportowej linii, niemal jak w sedanach, i zapewnia pełną przyjemność prowadzenia: do tego ma parę odsuwanych tylnych drzwi o bardzo dużym wykroju, jedną z największych przestrzeni na nogi dla pasażerów w 2. i 3. rzędzie siedzeń, łatwiejsze w obsłudze przyrządy, funkcjonalność i możliwość różnorodnej adaptacji siedzeń.
Do tego trzeba dodać lepiej wyciszoną kabinę, nowe tworzywa i tkaniny oraz atrakcyjne koszty eksploatacji dzięki nowym zespołom napędowym, w których połączono przyjemność jazdy ze znacznym zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu z poprzednikiem. Te cechy – i długa lista wyposażenia – umożliwiają nowej Mazdzie5 jeszcze lepsze sprostanie potrzebom europejskich rodzin prowadzących aktywny tryb życia.
Program recyklingu pojazdów Mazda
Obecnie ok. 80% (wagowo) komponentów wycofywanych pojazdów Mazda jest poddawanych recyklingowi, zwłaszcza części metalowe. Nie szczędzi się wysiłków, by umożliwić zwiększenie tego udziału przez ułatwienie recyklingu tworzyw, szkła i innych materiałów składających się na pozostałe 20%. Części tworzywowe są opisane symbolami zgodnie z normami ISO w celu szybkiej separacji, a łatwy w recyklingu polipropylen (PP) został użyty do wykonania przednich i tylnych zderzaków, tablic przyrządów i wykładzin wnętrza kabiny.
Nowy, dynamiczny przepływ
Nowa Mazda5 ma całkowicie nowy styl nadwozia, opracowany zgodnie z motywem Nagare-przepływ, który zdobył wiele nagród, znany z modeli koncepcyjnych Mazdy. Te rozwiązania, w połączeniu ze stylizacją przodu, charakterystyczną dla wszystkich nowych samochodów Mazda, ukrytym słupkiem D i nowymi poziomymi światłami tylnymi tworzą wrażenie niespotykane w klasie kompaktowych vanów. We wnętrzu, Mazda5 ma nową tablicę przyrządów, koło kierownicy i centralną konsolę, które wraz z nowymi fotelami, tworzywami, kolorami i tapicerką siedzeń tworzą otoczenie o wysokiej jakości.
Zupełnie nowe nadwozie
W nowym minivanie Mazdy wprowadzono „rodzinny” wygląd samochodów marki, który nie tylko nadaje im mocny i sportowy wygląd, ale także przyczynia się do poprawienia aerodynamiki i chłodzenia silnika. Pięciokątny wlot powietrza jest znacznie większy, dolna część zderzaka mocniej rzeźbiona, nowe reflektory przednie tworzą wyraźniejszą krawędź.
Poniżej są nowe, wyraźnie podkreślone wnęki świateł przeciwmgłowych, głęboko wnikające w zderzak. Tworzą się w ten sposób dwie głębokie dolne „wargi”, unoszące się na końcach przedniego pasa i przechodzące w błotniki. Ta dynamiczna linia obramowania świateł przeciwmgłowych ciągnie się wzdłuż błotników, ponad wnękami kół, by spotkać się z przetłoczeniami bocznych ścian i tylnego panelu nadwozia tuż pod prowadnicą drzwi przesuwnych.
Ten unikalny podział bocznej ściany oparto na kształcie, jaki tworzy się przy podmuchu wiatru na powierzchni wody. Tak łączy on bok przedniego zderzaka z bokami i tyłem nadwozia, wraz z charakterystyczną krawędzią w dolnej części drzwi, że nawet stojący pojazd sprawia wrażenie znajdującego się w ruchu. „Ukryty” słupek, przykryty szkłem, i poziome tylne światła podkreślają spójny efekt przepływu od przedniej do tylnej części, czyniąc nadwozie nowej Mazdy5 jednocześnie unikalnym w segmencie minivanów i charakterystycznym dla marki.
Koła i kolory nadwozia
Wprowadzono nowe 16- i 17- calowe aluminiowe obręcze kół zgodne z „Nagare” o wygiętych ramionach, które nadają im przestrzenny, sportowy wygląd przyczyniający się do płynnych linii Mazdy5. Dostępne są także 15-calowe koła stalowe z pełnym kołpakiem. Do wyboru jest 8 kolorów nadwozia, w tym jeden nowy – niebieski Clear Water Blue.
Nowa przestrzeń dla pasażera z przodu, nowe tworzywa i tkaniny
Tablica rozdzielcza została na nowo zaprojektowana, dzięki czemu przestrzeń dla pasażera z przodu jest większa niż poprzednio, a wnętrze ma sportowy i stylowy wygląd. Osłona tablicy przyrządów, na przykład, stanowi obecnie wyraźną krawędź, a jej łuk płynnie łączy się z zewnętrzną osłoną centralnej konsoli, tworząc spójną bryłę zwiększającą wrażenie wysokiej jakości wnętrza samochodu. Nowa tablica przyrządów ma obecnie białe podświetlenie, a u góry centralnej konsoli umieszczono duży wyświetlacz informacyjny.
Sama konsola ma kształt trójkąta, płynnie wtopionego w tablicę przyrządów, a na nowym pulpicie sterowania sprzętem audio wprowadzono chromowane aplikacje na pokrętłach. Tak samo ozdobiono gałkę dźwigni zmiany biegów, wloty powietrza z wentylacji oraz klamki drzwi. Obramowania przyrządów, panel dźwigni zmiany biegów, wykładziny drzwi i pokrętła na konsoli centralnej są wykończone nakładkami w srebrnym, matowym kolorze.
Wprowadzono także nową, czarną tapicerkę w celu dalszego zwiększenia postrzeganej jakości. Pięcio- i siedmioosobowe samochody w podstawowych wersjach wyposażenia mają dwa różne rodzaje tapicerki z nadrukiem w postaci małych kostek. Średnie i wyższe standardy mają pionowe, faliste linie nawiązujące do stylu Nagare, obszywki ze sztucznej skóry i przeszycia o granatowym odcieniu na krawędziach. Skórzane siedzenia są dostępne z perforacją w środkowej części oparcia oraz czerwonymi obszywkami i przeszyciami, które nadają im sportowy wygląd.
Idealny samochód rodzinny
Przy rozstawie osi 2750 mm, całkowitej szerokości 1750 i wysokości 1615 mm, nowa Mazda5 zapewnia doskonałą przestrzeń umożliwiającą wygodną podróż dla 7 osób, przy zachowaniu wyśmienitej zwrotności. Nowy model jest o 80 mm dłuższy niż obecny, ma 4585 mm, ponieważ jego mocno rzeźbiona przednia część zapewnia doskonałe właściwości aerodynamiczne i lepiej zabezpiecza pieszych.
Łatwa w użyciu
Para przesuwnych drzwi tylnych, stopień o szerokości 130 mm znajdujący się jedynie 439 mm nad nawierzchnią, i jeden z największych w segmencie otworów drzwi (szer.x wys. 686×1083 mm) zapewniają łatwy dostęp do wnętrza Mazdy5, nawet z dzieckiem trzymanym na rękach.
Drzwi z napędem elektrycznym mogą być uruchamiane zdalnie, „pilotem” zamka centralnego lub przyciskami na tablicy rozdzielczej, lub ręcznie klamkami. Kierowca ma lepszą widoczność dzięki zmienionemu kształtowi pokrywy komory silnika i dużemu zakresowi regulacji fotela, co znacznie ułatwia bezpieczną jazdę po mieście i parkowanie. Koło kierownicy ma regulację w dwóch płaszczyznach.
Zoptymalizowano przyrządy, by obsługa była łatwa i intuicyjna. Pomiędzy dwoma zegarami jest nowy wskaźnik przełożenia