Przeczesując Internet w poszukiwaniu ciekawych informacji trafiliśmy na fajny ranking sporządzony przez blog F1Fanatic.co.uk. Lista top 10 przedstawia najlepsze dialogi czy też momenty jakie zarejestrowano w radiach zespołów w trakcie wyścigów. Na skonstruowanie listy zdecydował się piszący gościnnie na F1Fanatic.co.uk bloger Tim Ferrone. – Bez wątpienia temat nie jest wyczerpany, więc proszę o umieszczanie w komentarzach innych sytuacji, które mogły albo

Przeczesując Internet w poszukiwaniu ciekawych informacji trafiliśmy na fajny ranking sporządzony przez blog F1Fanatic.co.uk. Lista top 10 przedstawia najlepsze dialogi czy też momenty jakie zarejestrowano w radiach zespołów w trakcie wyścigów.

Na skonstruowanie listy zdecydował się piszący gościnnie na F1Fanatic.co.uk bloger Tim Ferrone. – Bez wątpienia temat nie jest wyczerpany, więc proszę o umieszczanie w komentarzach innych sytuacji, które mogły albo powinny się tu znaleźć – wyjaśnia autor.

Jego zdaniem upublicznienie rozmów kierowców z zespołem miało ogromny wpływ na urozmaicenie przekazu telewizyjnego z weekendów Grand Prix. Pozwala to także lepiej poznać osobowość zawodników. Nie zawsze dochodzi do pikantnych sytuacji, ale jak już się takie trafią, to nawet PR-owcy nie mogą nic ukryć, a kibicom dostarczane są informacje z pierwszej ręki. Lista nie jest w żadnym wypadku wartościująca. Każdy może sam sobie wybrać najlepszą sytuację

„STARY, PRZEPRASZAM, ZWYMIOTOWAŁEM” (WIDEO)

Mark Webber podczas Grand Prix Japonii w 2007 roku jechał po zatruciu pokarmowym. Gdy rozmawiał przez radio kulturalnie przeprosił i… zwymiotował. Jak to zrobił mając jednocześnie kask na głowie?

„ZAJEBIŚCIE KOSZMARNY POMYSŁ” (WIDEO)

W ten sposób Lewis Hamilton odpowiedział inżynierowi, który kazał mu zjechać do pit stopu, by zmienić opony, na kilka okrążeń przed metą w tegorocznym GP Australii. McLaren popełnił błąd, bo liczył, że inni kierowcy również będą zjeżdżać, a nic takiego się nie stało. Błąd McLarena oznaczał, że Kubica mógł odetchnąć z ulgą, bo wcześniej był wściekle atakowany przez walczącego o trzecie miejsce Anglika. Kubica był w tym wyścigu drugi i popisał się genialną jazdą.

„RAIKKONEN, CO ZA PIER… IDIOTA!” (WIDEO)

W 2002 roku w trakcie GP Belgii Juan Pablo Montoya, jeżdżący wówczas w Williamsie, w mocnych słowach wyraził swoje niezadowolenie, po tym jak Kimii Raikkonen nie dał się wyprzedzić bez przeszkód.

„FELIPE, DZIECINO, WYLUZUJ” (WIDEO)

Rob Smedley, inżynier wyścigowy Felipe Massy, podczas ulewnego GP Malezji próbował zaradzić, jak sądził, pierwszym objawom paniki jaka zaczęła się rodzić w kokpicie kierowcy Ferrari. Sposób rozmowy Smedleya z Massą pokazuje jak ważną funkcję pełni inżynier wyścigowy, działający czasem w roli psychologa. Mało który kierowca ma taki sam kontakt ze swoim inżynierem.

„BAWIĘ SIĘ ŚWIETNIE”

W przedostatnim sezonie w F1 (GP Kanady) David Coulthard został zapytany przez inżyniera jak się sprawuje samochód.

– Niedobrze. Nie hamuje, nie skręca, nie ma trakcji – odpowiedział Coulthard. Nastąpiła krótka przerwa po czym kierowca dodał sarkastycznie:- Poza tym jest wspaniale. Świetnie się bawię.

„WE ARE THE CHAMPIONS” (WIDEO)

Jenson Buttom był piąty w ubiegłorocznym GP Brazylii, ale i tak pozwoliło mu to na wywalczenie mistrzostwa świata. Radość była ogromna, a angielski kierowca nie mógł powstrzymać się od śpiewania klasycznej piosenki na taką okazję.

„OH DEAR” (WIDEO)

Najpierw należy się wyjaśnienie kontekstu. „Oh dear” po angielsku oznacza coś w stylu: „oh mój drogi”. W 2001 roku w Belgii Juan Pablo Montoya otrzymał informacje, że na torze pojawił się jeleń. Po angielsku słowo deer wymawia się tak samo jak dear (jeleń). Montoya zrozumiał komunikat z garażu, ale zażartował mówiąc „oh mój drogi”. Skoncentrowany inżynier nie załapał żartu i powtórzył: – Tak, jeleń, taki koń z rogami. Montoya odpowiedział: – Ta, wiem, wiem. I znów dodał śmiejąc się: „oh dear”.

„ZRÓBMY TO ZGODNIE Z PRZEPISAMI” (WIDEO)

Jeden z najsłynniejszych zapisów rozmowy w ostatnich latach. W 2009 w GP Australii Lewis Hamilton próbował kłamać, by zachować trzecie miejsce. Po wyścigu pozycję tę zajął Jarno Trulli z Toyoty. Zdążył nawet odebrać nagrodę, ale po wyścigu okazało się, że podczas neutralizacji nieprzepisowo wyprzedzał Lewisa Hamiltona z McLarena. Trulli odwołał się od decyzji, mówiąc, że Anglik hamował i specjalnie oddawał pozycję, którą wcześniej odebrał (w trakcie żółtej flagi nie można wyprzedzać). Lewis Hamilton przekonywał, że to nie prawda, ale po ujawnieniu rozmowy z radia zespołu, okazało się, że Hamilton wspólnie z Davem Ryanem doskonale wiedzieli, że trzecie miejsce im się nie należało, a Trulli zgodnie z przepisami wyprzedził Hamiltona, gdy ten zwolnił.

„NAWET O TYM NIE MYŚL” (WIDEO)

Sebastian Vettel znudzony sytuacją w tegorocznym GP Kanady pyta się inżynierów jakie jest najszybsze okrążenie w wyścigu. Słyszy odpowiedź od Christiana Hornera: – Nawet o tym nie myśl.

„UCAŁUJCIE MOCNO CORINNĘ ODE MNIE” (WIDEO)

Michael Schumacher zdobywa mistrzostwo świata w 2000 roku. O Niemcach mówi się, że niespecjalnie lubią uzewnętrzniać swoje emocje, ale legendarny Schumacher nie potrafił się powstrzymać od łez radości i zaraz po triumfie pomyślał o swojej małżonce Corinnie.

Zobacz także:

Ferrari żąda zmian po incydencie Kubicy i Alonso

Nudy podczas GP? Nigdy więcej!

Grand Prix Polski? Kubica: Będę szczery

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj