Zmiany, jakim poddawane jest logo danej firmy, odzwierciedlają rozwój marki na przestrzeni lat — logo jest odbiciem jej ducha i aspiracji. W ciągu dziewięćdziesięciu lat swojej historii Mazda przeszła fascynującą ewolucję, a logo marki weszło do grona najbardziej rozpoznawalnych i szanowanych symboli przemysłu samochodowego. To pierwsze oficjalne logo firmowe Mazdy pochodzące z roku 1936. Zostało zarejestrowane jako znak towarowy marki, kiedy rozpoczęła się produkcja trójkołowych

Zmiany, jakim poddawane jest logo danej firmy, odzwierciedlają rozwój marki na przestrzeni lat — logo jest odbiciem jej ducha i aspiracji. W ciągu dziewięćdziesięciu lat swojej historii Mazda przeszła fascynującą ewolucję, a logo marki weszło do grona najbardziej rozpoznawalnych i szanowanych symboli przemysłu samochodowego.

1936
 
To pierwsze oficjalne logo firmowe Mazdy pochodzące z roku 1936. Zostało zarejestrowane jako znak towarowy marki, kiedy rozpoczęła się produkcja trójkołowych pojazdów dostawczych Mazdy. Nazwa pochodzi od słów Ahura Mazda — tak nazywane było bóstwo mądrości, inteligencji i harmonii, znane już najstarszym cywilizacjom zachodniej Azji. Niektórzy twierdzą także, że nazwa marki to zanglicyzowana forma nazwiska Jujiro Matsudy, założyciela Mazdy.

 
W roku 1936 pojawił się również ten symbol Mazdy. Był on inspirowany herbem miasta, w którym założono firmę. Symbol odzwierciedla silny związek marki z Hiroszimą — miastem, w którym do dzisiaj mieści się światowa siedziba firmy. „Szczyty” w środkowej części logo tworzą stylizowaną, potrójną literę „M”, która symbolizuje hasło „Mazda as motor manufacturer” (Mazda jako producent

samochodów). Skrzydła znajdujące się po obu jej stronach odzwierciedlają cechy Mazdy: zwinność, szybkość i umiejętność wznoszenia się ponad przeciętność.
Zarówno logo firmowe, jak i symbol marki, zostały zarejestrowane w tym samym czasie. Miało to zagwarantować, że odbiorcy, którzy zobaczą te znaki na produktach Mazdy, natychmiast domyślą się, ze marka związana jest z Hiroszimą.

1959
 

Prezentacja tego klasycznego logo z literą „M” zbiegła się w czasie z wprowadzeniem na rynek samochodów osobowych Mazdy w roku 1959. Pierwszym pojazdem opatrzonym tym logotypem była Mazda R360 Coupe wyposażona w kilka przełomowych rozwiązań technologicznych — był to samochód, który przełamywał konwencje i zwiastował przyszłość samochodów osobowych Mazdy.

1975
 

W roku 1975 pojawiło się to klasyczne już logo. Tym samym zrodziła się nowa tożsamość korporacyjna Mazdy. Dzisiaj, trzydzieści pięć lat później, logotyp ten wciąż jest nieodłącznym elementem wizerunku marki.

1992
         

To logo marki pojawiło się w roku 1992. Towarzyszył mu logotyp korporacyjny Mazdy wprowadzony w roku 1975. Forma symbolu ma odzwierciedlać skrzydła, słońce oraz krąg światła — to na jego podstawie opracowano obecne logo Mazdy.

1997
 

Nowe logo wprowadzono w czerwcu 1997 r. Przedstawia ono inicjał Mazdy — literę „M” z wyróżniającym się kształtem „V” symbolizującym skrzydła, które spółka rozkłada, przygotowując się do lotu w przyszłość. Logo odzwierciedla kreatywność, poczucie misji oraz żywotność, które charakteryzują Mazdę — innymi słowy, symbol pokazuje dążenie firmy do stałego rozwoju. W roku 2002 filozofię tę umocniono, wprowadzając hasło Zoom-Zoom, które wyraża „emocje ruchu” nierozerwalnie związane z pojazdami Mazdy. Koncepcja Zoom-Zoom, która nadal jest głęboko osadzona w wizerunku marki, szybko znalazła odzwierciedlenie w nowej generacji samochodów Mazdy — kolejnym sukcesie firmy.

Zamierzeniem Mazdy jest, aby logo oraz wartości, które ono reprezentuje, stały się symbolem doskonałości oraz obietnicą składaną klientom z całego świata. Logo odzwierciedla zaangażowanie Mazdy w produkcję samochodów doskonałej jakości, które zapewniają kierowcom nadzwyczajny komfort jazdy oraz poczucie wyjątkowości.

2008
 

W roku 2008 Mazda rozpoczęła wdrażanie nowego globalnego wizerunku. Samo logo marki nie uległo zmianie, natomiast nowy symbol graficzny pojawiający się we wszystkich komunikatach firmy symbolizuje obrany przez nią kurs na sukces — z rozwojem i nowatorstwem jako podstawowymi wartościami.

Nowa identyfikacja wizualna obejmuje element graficzny w postaci „dynamicznego skrzydła” oraz napis Zoom-Zoom umieszczony pod kątem, co ma odzwierciedlać wyrazistość i oryginalność Mazdy.

Mazda

Zobacz także:

Fiat odkupuje akcje Ferrari

Historia czerwonego Mercedesa 190 D

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj