TVP rozstrzygnęła przetarg na badania telemetryczne. TNS OBOP przegrał z firmą Nielsen Audience Measurement. Jak wynika z ogłoszonych przez TVP wyników przetargu, Nielsen Audience Measurement pokonał konkurenta zarówno pod względem ceny (60 punktów, czyli maksimum dla Nielsena i 34,8 punktów dla TNS OBOP), jak i oceny merytorycznej, gdzie brano pod uwagę liczbę mierników i monitorowanych stacji oraz funkcjonalności (40 punktów dla Nielsena i 23,8 punktów dla TNS

TVP rozstrzygnęła przetarg na badania telemetryczne. TNS OBOP przegrał z firmą Nielsen Audience Measurement.

Jak wynika z ogłoszonych przez TVP wyników przetargu, Nielsen Audience Measurement pokonał konkurenta zarówno pod względem ceny (60 punktów, czyli maksimum dla Nielsena i 34,8 punktów dla TNS OBOP), jak i oceny merytorycznej, gdzie brano pod uwagę liczbę mierników i monitorowanych stacji oraz funkcjonalności (40 punktów dla Nielsena i 23,8 punktów dla TNS OBOP).

Do tej pory nadawca publiczny jako jedyny korzystał z danych firmy TNS OBOP. Natomiast stacje komercyjne kupowały dane dotyczące oglądalności programów i reklam od instytutu Nielsen Audience Measurement.

Wiązało się z trudnościami przy planowaniu kampanii i zakupie czasu reklamowego, ponieważ wyniki badań obu instytutów różnią się od siebie, czasami nawet o 1 mln widzów, mimo że oba badania są przeprowadzane prawidłowo.

TVP zacznie korzystać z badań instytutu Nielsen Audience Measurement na początku 2012 r.


KG

Zobacz także:

„Avatar” w styczniu w Canal+

SATURN niszczy VAT

Świąteczny tydzień w Super Expressie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj