TVP rozstrzygnęła przetarg na badania telemetryczne. TNS OBOP przegrał z firmą Nielsen Audience Measurement. Jak wynika z ogłoszonych przez TVP wyników przetargu, Nielsen Audience Measurement pokonał konkurenta zarówno pod względem ceny (60 punktów, czyli maksimum dla Nielsena i 34,8 punktów dla TNS OBOP), jak i oceny merytorycznej, gdzie brano pod uwagę liczbę mierników i monitorowanych stacji oraz funkcjonalności (40 punktów dla Nielsena i 23,8 punktów dla TNS
TVP rozstrzygnęła przetarg na badania telemetryczne. TNS OBOP przegrał z firmą Nielsen Audience Measurement.
Jak wynika z ogłoszonych przez TVP wyników przetargu, Nielsen Audience Measurement pokonał konkurenta zarówno pod względem ceny (60 punktów, czyli maksimum dla Nielsena i 34,8 punktów dla TNS OBOP), jak i oceny merytorycznej, gdzie brano pod uwagę liczbę mierników i monitorowanych stacji oraz funkcjonalności (40 punktów dla Nielsena i 23,8 punktów dla TNS OBOP).
Do tej pory nadawca publiczny jako jedyny korzystał z danych firmy TNS OBOP. Natomiast stacje komercyjne kupowały dane dotyczące oglądalności programów i reklam od instytutu Nielsen Audience Measurement.
Wiązało się z trudnościami przy planowaniu kampanii i zakupie czasu reklamowego, ponieważ wyniki badań obu instytutów różnią się od siebie, czasami nawet o 1 mln widzów, mimo że oba badania są przeprowadzane prawidłowo.
TVP zacznie korzystać z badań instytutu Nielsen Audience Measurement na początku 2012 r.
Zobacz także:
– „Avatar” w styczniu w Canal+
– Świąteczny tydzień w Super Expressie