Zmienia się grupa docelowa, wizerunek (w tym logo) i program Radia Zet. Nowe hasło stacji to „Czujesz i wiesz”.
Rozgłośnia zapowiada, że wraca do swoich korzeni i chce być stacją dla dorosłych Polaków. Nowa grupa docelowa to 28-49 lat. Aktualna strategia nie oznacza zmiany formatu muzycznego (pozostanie format AC), a jedynie dopasowanie go do nowej grupy docelowej. Radio Zet ma być partnerem dla dojrzałego odbiorcy, partnerem z poczuciem humoru i dystansem do siebie.
Zmienia się grupa docelowa, wizerunek (w tym logo) i program Radia Zet. Nowe hasło stacji to „Czujesz i wiesz”.
Rozgłośnia zapowiada, że wraca do swoich korzeni i chce być stacją dla dorosłych Polaków. Nowa grupa docelowa to 28-49 lat.
Aktualna strategia nie oznacza zmiany formatu muzycznego (pozostanie format AC), a jedynie dopasowanie go do nowej grupy docelowej. Radio Zet ma być partnerem dla dojrzałego odbiorcy, partnerem z poczuciem humoru i dystansem do siebie.
Kwintesencją nowej strategii marki ma być slogan „Czujesz i wiesz”, który zastąpi dotychczasowe hasło stacji – „Siła Muzyki
„. Nowe hasło ma symbolizować rozrywkę, emocje oraz „bycie na bieżąco”.
– Chcemy, żeby Radio Zet było nie tylko źródłem dobrej muzyki, ale także dostarczało ciekawych informacji i wiedzy
na temat świata. Tego oczekują nasi słuchacze – mówi Mateusz Kirstein.
Najważniejsze nowości w jesiennej ramówce to skład porannego programu „Dzień Dobry Bardzo”. Poprowadzą go Marzena Chełminiak, Marek Starybrat i Marcin Sońta. Janusz Weiss poprowadzi od poniedziałku do piątku program „Wszystkie pytania świata”. Jego dotychczasowa audycja „Dzwonię do Pani, Pana…” będzie nadawana w soboty. Na jesień Radio Zet przygotowało również nową oprawę dźwiękową. Szczegółowa ramówka stacji zostanie ogłoszona w najbliższych dniach.
Strategia marki i kreacja kampanii reklamowej Radia Zet powstała we współpracy z agencją Brasil. Kampania ruszy we wrześniu. Zmodyfikowany logotyp stworzyła agencja MamaStudio.
Wszystkim tym działaniom Radia Zet będą towarzyszyły obchody okrągłych urodzin stacji. Między innymi zostanie przyznana specjalna Nagroda im. Andrzeja Woyciechowskiego. Otrzyma ją dziennikarz, który w ciągu 20 lat stał się dla Polaków symbolem niezależnego, obiektywnego i wolnego od nacisków dziennikarstwa. Zwycięzca oprócz pamiątkowej statuetki otrzyma 100 tysięcy złotych.
Radio Zet jest drugą najchętniej słuchaną rozgłośnią w Polsce. Jednak w ostatnich latach znacznie zwiększył się dystans do lidera, którym jest RMF FM. W ostatniej fali badań Radio Track (maj – lipiec br.) stacja osiągnęła 16,34 proc. udział w czasie słuchania. RMF FM miał 28,01 proc., a trzecia była Jedynka z wynikiem 12,52 proc. audytorium.
K. Gembalik
Źródło: www.medialink.pl
Zobacz także:
– Polityczna prognoza pogody w RMF FM
– Kuchnia.tv zapowiada smakowitą jesień