Dziennik Fakt został liderem czytelnictwa w dwóch województwach – wynika z najnowszych danych PBC. W okresie od grudnia 2009 r. do maja br. najpopularniejszym dziennikiem w województwie dolnośląskim była Gazeta Wyborcza, której czytanie deklarowało 16,61 proc. mieszkańców. Pierwszą trójkę uzupełniły wyniki Faktu i Polski Gazety Wrocławskiej, które zdobyły odpowiednio 13,57 proc. i 12,83 proc. czytelników.

Dziennik Fakt został liderem czytelnictwa w dwóch województwach – wynika z najnowszych danych PBC. W okresie od grudnia 2009 r. do maja br. najpopularniejszym dziennikiem w województwie dolnośląskim była Gazeta Wyborcza, której czytanie deklarowało 16,61 proc. mieszkańców. Pierwszą trójkę uzupełniły wyniki Faktu i Polski Gazety Wrocławskiej, które zdobyły odpowiednio 13,57 proc. i 12,83 proc. czytelników.

W województwie kujawsko-pomorskim największe czytelnictwo miały w analizowanym okresie: Gazeta Pomorska – 36,75 proc., Express Bydgoski – 14,52 proc. oraz Gazeta Wyborcza – 13,97 proc.

Najpopularniejszym tytułem prasowym na Lubelszczyźnie w analizowanym okresie był Dziennik Wschodni, który był czytany przez 13,40 proc. mieszkańców województwa. Kolejne lokaty zajęły Gazeta Wyborcza – 13,28 proc. oraz Fakt – 11,02 proc.

W woj. lubuskim najlepsze wyniki w okresie grudzień ub.r. – maj br. uzyskały Gazeta Lubuska – 40,53 proc., Fakt – 13,39 proc. i Gazeta Wyborcza – 6,46 proc. czytelników.

W łódzkim rankingu czytelnictwa pierwszą pozycję zajęła Polska Dziennik Łódzki z 21,92 proc. czytelników. Kolejne lokaty należały do Expressu Ilustrowanego – 21,46 proc. i gazety Wyborczej – 13,32 proc.

W Małopolsce najczęściej czytany był tabloid Fakt, który zainteresował 16,63 proc. mieszkańców województwa. Pierwszą trójkę zamknęły Polska Gazeta Krakowska – 16,20 proc. oraz Dziennik Polski – 14,95 proc.

W woj. mazowieckim w pierwszej trójce najpopularniejszych tytułów prasowych znalazły się Gazeta Wyborcza – 23,39 proc., Fakt – 15,80 proc. oraz bezpłatny dziennik Metro – 14,59 proc.

Opolskim liderem w analizowanych miesiącach była Nowa Trybuna Opolska, która zdobyła 40,54 proc. czytelników. Kolejne miejsca należały do Faktu – 20,71 proc. i Gazety Wyborczej – 11,04 proc.

19,68 proc. mieszkańców Podkarpacia deklarowało czytanie Nowin, 12,41 proc. – Faktu, a 11,87 proc. Super Nowości.

W okresie od grudniu 2009 ub.r. do maja br. najchętniej czytanym dziennikiem w woj. podlaskim była Gazeta Współczesna – 22,52 proc. czytelników. Kolejne lokaty należały do Kuriera Porannego – 16,52 proc. i Faktu – 12,56 proc.

Na Pomorzu w analizowanych miesiącach najchętniej czytano Polskę Dziennik Bałtycki – 29,52 proc. respondentów. Kolejne miejsca należały do Faktu – 12,92 proc. i Gazety Wyborczej – 12,14 proc.

W śląskim rankingu czytelnictwa pierwszą pozycję zajęła Polska Dziennik Zachodni z 25,71 proc. czytelników. Kolejne lokaty należały do Gazety Wyborczej – 18,33 proc. i Faktu – 18,04 proc.

W woj. świętokrzyskim w pierwszej trójce najpopularniejszych dzienników znalazły się Echo Dnia – 36,99 proc., Fakt – 16,35 proc. oraz Gazeta Wyborcza – 9,92 proc.

W warmińsko-mazurskim najlepsze wyniki w okresie grudzień ub.r. – maj br. uzyskały Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski – 35,25 proc., Gazeta Wyborcza – 9,25 proc. i bulwarówka Fakt – 7,26 proc. czytelników.

W woj. wielkopolskim w pierwszej trójce najpopularniejszych tytułów prasowych znalazły się Fakt – 19,15 proc., Polska Głos Wielkopolski – 17,86 proc. oraz Gazeta Wyborcza – 11,93 proc.

Zachodniopomorskim liderem w analizowanych miesiącach był Głos – Dziennik Pomorza, który zdobył 23,62 proc. czytelników. Kolejne miejsca należały do Kuriera Szczecińskiego – 16,88 proc. i Faktu – 15,19 proc.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował Instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2009 r. do maja 2010 r. na losowej próbie osób z poszczególnych województw, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

K. Gembalik

Źródło: www.medialink.pl

Zobacz także:

90 proc. internautów słucha radia online

Brak wiary w telemarketerów

TNS OBOP przepyta 50 tys. Polaków w dniu wyborów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj