Badanie Ad Hoc to specjalistyczna metoda, która pozwala sprostać nawet najtrudniejszym badaniom, ponieważ badanie tego pokroju jest realizowane przy pomocy wszystkich dostępnych narzędzi badawczych i diagnostycznych.
Ad Hoc jest badaniem przeprowadzanym na wyłączność jednego klienta, przez co koszt powstały wyniku przeprowadzenia wywiadu jest stosunkowo bardzo wysoki, dlatego też na to badanie mogą sobie pozwolić wyłącznie firmy z zasobnym portfelem. Przy czym w celu należytego przeprowadzenia badania wymagane jest dogłębne zrozumienie badanej problematyki przez obie strony.
Najczęściej stosuje się badanie Ad Hoc jeszcze przed wprowadzeniem towaru na rynek. Między innymi w celu określenia oczekiwań potencjalnych konsumentów Np. względem wizerunku opakowania, czy też jak najlepiej zareklamować konkretny produkt, bądź usługę. Na tej podstawie zbierane są informacje, opinie, przemyślenia respondentów w celu późniejszego ich wdrożenia. Firmy decydujące się na badania marketingowe zdają sobie sprawę, że najistotniejszym czynnikiem na proces tworzenia produktu jest właśnie sam klient, ponieważ to on będzie decydować, czy dokona zakupu tego produktu.
Dzięki temu badaniu można także określić, jakiego typu reklama najbardziej wpłynęłaby po częstsze sięgnięcie po reklamowany produkt. Tym samym respondent mógłby sam określić, bądź wybrać osobę, ( Np. znanego aktora ) którą chciałby zobaczyć w reklamie. Swego czasu była prowadzona kampania reklamowa jednego z dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych, który zachęcał do oddania głosu na tak zwaną twarz przedsiębiorstwa. Po czym po dokonaniu wyboru konkretnej osoby były prowadzone dalsze kampanie reklamowe już z wykorzystaniem tej osoby w celu promocyjnym poszczególnych usług oraz promocji firmy.
Badania Ad Hoc są przeprowadzane najczęściej poprzez bezpośredni kontakt z respondentem z wykorzystaniem techniki CAPI. Zdarza się również, iż ankieta jest przeprowadzana poprzez kontakt telefoniczny z respondentem.
mBrokers.pl