Firmy planujące zakup służbowych samochodów, ze względów finansowych czasem rozważają nabycie aut na rynku wtórnym. Warto wówczas sięgnąć po ofertę pojazdów po wynajmie długoterminowym oraz poleasingowych. Pozyskanie tym sposobem używanych aut daje pewność i bezpieczeństwo, a może być tańsze.
 

Samochód po wynajmie długoterminowym lub auto poleasingowe to pojazd, który jeździł we flocie jakiejś firmy przez ustalony okres, a po rozwiązaniu umowy przedsiębiorca wykupił je od firmy leasingowej lub je zwrócił. Jest ono zazwyczaj bardziej zadbane i w pełni sprawne, ponieważ leasing samochodowy wymusza na korzystającym z pojazdu odpowiednią jego eksploatację i serwisowanie.

Zalety samochodów po wynajmie i poleasingowych

Zakup auta na rynku wtórnym wiąże się z ryzykiem, ponieważ historia takiego pojazdu to zagadka. Trudno ustalić, czy samochód nie jest powypadkowy, a przebieg widniejący na liczniku zgodny z prawdą. Pojazdy poflotowe i poleasingowe rozwiewają te wątpliwości. Ich przeszłość jest zazwyczaj udokumentowana, są to auta pochodzące przede wszystkim z salonów i serwisowane w autoryzowanych stacjach obsługi. Dzięki temu w systemach na bieżąco uzupełniana jest ich historia: naprawy, przeglądy, zdarzenia drogowe, szkody komunikacyjne itp. Samochody poleasingowe posiadają także książki serwisowe, które są wypełniane w oparciu o stan faktyczny i harmonogram przeglądów ASO. Pozwala to zweryfikować przebieg auta.

Ogromną zaletą aut po leasingu jest ich wiek. Są to przede wszystkim bardzo młode samochody, które jeszcze przez wiele lat mogą bezpiecznie poruszać się po drogach. Plusem jest również duży wybór, spośród wielu marek, modeli, klas i wielkości.

Jedyną wadą jest przebieg

Wadą pojazdów poflotowych i poleasingowych może okazać się ich przebieg. Auta firmowe mogą pokonywać nawet 50 000 km rocznie, więc po zakończeniu trzyletniej umowy licznik może wskazać nawet ponad 150 000 przejechanych kilometrów. Trafiają się jednak również pojazdy dyrektorów czy managerów, dla których samochody nie są narzędziami pracy tak jak dla przedstawicieli handlowych, a tym samym – mają niższe przebiegi.

Pomimo dużego przebiegu auta poleasingowe i poflotowe to samochody o bardzo dobrym stanie technicznym. Regularne przeglądy i wymiany części zużywalnych oraz płynów podważają stwierdzenie, że auta poleasingowe są ponadnormatywnie eksploatowane czy „zajeżdżane”. Coraz częściej bowiem firmy wprowadzają w polityce flotowej zapisy o karach dla kierowców, którzy nieodpowiednio korzystają z pojazdu. Ponadto leasingobiorca jest zobowiązany do poniesienia dodatkowych opłat w przypadku zwrotu samochodu na koniec umowy w gorszym stanie niż wskazywałoby na to normatywne zużycie.

Gdzie je kupić?

Sprzedaż samochodów po leasingu jest prowadzona przez firmy leasingowe, które dysponują autami pokontraktowymi, lub przez osoby, które po zakończeniu umowy pojazdy wykupiły od leasingodawcy. Proces ten przebiega w tradycyjny sposób, poprzez strony www i aukcje w internecie. Forma nabycia takich aut nie różni się od zakupu pozostałych samochodów pochodzących z rynku wtórnego.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj