Początek działalności firmy jest jednym z najważniejszych elementów, który potem wpłynie na jej rozwój. Aby określić czy nasz produkt będzie się dobrze sprzedawał, najlepiej sprawdzić preferencje nabywców i ich wymagania, do czego służą badania marketingowe, niestety często zawodne. Strategia wprowadzania produktu na rynek jest związana przede wszystkim ze strukturą rynku. Należy określić cel, do którego chcemy dążyć. Istnieje sześć typowych dla gospodarki

Początek działalności firmy jest jednym z najważniejszych elementów, który potem wpłynie na jej rozwój. Aby określić czy nasz produkt będzie się dobrze sprzedawał, najlepiej sprawdzić preferencje nabywców i ich wymagania, do czego służą badania marketingowe, niestety często zawodne.

Strategia wprowadzania produktu na rynek jest związana przede wszystkim ze strukturą rynku. Należy określić cel, do którego chcemy dążyć. Istnieje sześć typowych dla gospodarki rynkowej strategii, które służą osiągnięciu danego celu:

1. Strategia przetrwania – widoczna przede wszystkim w firmach, gdzie pojawiają się chwilowe trudności, związane między innymi ze zmianą preferencji nabywców czy też zwiększeniem konkurencji. Firmy rezygnują wtedy z zysków, a nastawiają się na sprzedaż swoich produktów po kosztach.

2. Strategia zmaksymalizowania zysku – firma nastawia się na najwyższy zysk. Aby to osiągnąć musi oszacować popyt na dany produkt, biorąc pod uwagę różne ceny. Gdy produkt sprzedaje się dobrze bez względu na wysokość ceny, obniżenie jej nie zwiększy sprzedaży.

3. Strategia zmaksymalizowanego przychodu bieżącego – firmy nastawiają się na zysk, ale w długim okresie czasu. Ustalana jest cena produktu na kilku rynkach, w zależności od oszacowanego popytu. Ma to pomóc w ukształtowaniu pozycji firmy.

4. Strategia zmaksymalizowania wzrostu sprzedaży – ma prowadzić do obniżenia kosztów i wzrostu zysków. Firmy ustalają cenę produktu na najniższym poziomie, zakładając że podniesie to sprzedaż i przyciągnie klientów.

5. Strategia „zebrania śmietanki” – po określeniu grupy konsumentów, należy dopasować ceny produktów do ich możliwości płatniczych. Początkowo cena dopasowana jest do najmożniejszej grupy. Następnie jest ona stopniowo obniżana, aby również mniej
zamożni klienci mogli zakupić produkt.

6. Strategia osiągnięcia najwyższej jakości – firmy gwarantują najwyższą jakość swojego produktu, co wiąże się także z wysoką ceną. Klienci muszą być przekonani o wyjątkowości produktu, stąd dużą wagę firmy muszą przywiązywać do reklamy.

Zobacz także:

Pracownik prawie lojalny

Identyfikacja wizualna firmy

Konsumenci nie wierzą telemarketerom

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj