Zależy Ci na dobrych relacjach z klientem? Chcesz wiedzieć więcej na temat praw konsumentów? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po raz pierwszy wydał publikację dla przedsiębiorców, w której objaśnia stosowanie przepisów konsumenckich w praktyce. Zamów broszurę lub pobierz wersję elektroniczną. Pamiętaj, nieznajomość przepisów nie zwalnia z obowiązku ich przestrzegania
Zależy Ci na dobrych relacjach z klientem? Chcesz wiedzieć więcej na temat praw konsumentów? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po raz pierwszy wydał publikację dla przedsiębiorców, w której objaśnia stosowanie przepisów konsumenckich w praktyce. Zamów broszurę lub pobierz wersję elektroniczną. Pamiętaj, nieznajomość przepisów nie zwalnia z obowiązku ich przestrzegania
Konsumenci w relacjach z przedsiębiorcami są słabszymi uczestnikami rynku, dlatego też wymagają większej ochrony prawnej. Poruszając się codziennie w zawiłym świecie kodeksów i paragrafów, warto zdobyć podstawową wiedzę na temat przysługujących im praw i wynikających z nich obowiązków nałożonych na sprzedawców i usługodawców.
O problemach przedsiębiorców ze stosowaniem przepisów świadczy liczba zgłaszanych do Prezesa UOKiK zawiadomień o podejrzeniu stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. W 2009 roku wpłynęło ich ponad 300, w 115 przypadkach informacje w nich zawarte przyczyniły się do wszczęcia postępowania wyjaśniającego. W ubiegłym roku Urząd otrzymał także ok. 2,5 tys. skarg, z których aż 95% dotyczyło nieprawidłowych działań przedsiębiorców podejmowanych wobec konsumentów.
Aby ułatwić profesjonalnym uczestnikom rynku zapoznanie się z prawem chroniącym konsumentów UOKiK wydał publikację „Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców”. Broszura w przystępny sposób wyjaśnia podstawowe zasady regulujące relacje pomiędzy stronami w szczególności związane ze sprzedażą towarów i usług. Przedsiębiorcy znajdą w niej informacje na temat rodzajów umów oraz wynikających z nich zobowiązań stron oraz sposobów załatwiania reklamacji w przypadku sporu. W wydawnictwie poruszono również kwestie nieuczciwych zachowań rynkowych, publikując „czarne listy” agresywnych praktyk handlowych oraz działań uznanych za wprowadzające w błąd. Publikacja zawiera także wykaz najważniejszych aktów prawnych związanych z ochroną konsumentów.
Zainteresowani otrzymaniem bezpłatnej broszury proszeni są o składanie zamówień e-mailem bądź listownie do 1 października 2010 r. We wniosku należy podać imię i nazwisko, nazwę instytucji, dokładny adres pocztowy oraz wskazać ilość zamawianych egzemplarzy. Dystrybucja wydawnictwa odbędzie się w listopadzie br.
UOKiK
Zobacz także:
– 75% podatku za nieujawnione dochody
– Papierowa ochrona zabytków w Polsce
,21,5389,1285227670