Każdy, kto prowadzi własny sklep zdaje sobie sprawę z tego, że bez odpowiedniej promocji swoich towarów nie uda mu się ich sprzedać. Należy bowiem pamiętać, że zdecydowana większość klientów nie wybierze produktów, które nie są im znane choćby ze słyszenia. Sklepy muszą więc odpowiednio się reklamować.
Reklama w Internecie może mieć wiele form: począwszy od bannerów, przez marketing szeptany, aż po wiadomości wysyłane do użytkowników poczty e-mail, jednak najbardziej efektywną jej formą są linki sponsorowane. Internauci najczęściej poszukują danych produktów przez wpisanie ich nazwy do wyszukiwarki (np. Google). Badania dowodzą jednak, że sprawdzają oni zazwyczaj jedynie kilka pierwszych wyników, które zostaną przez nią wskazane. Warto więc zadbać, aby nasza strona internetowa była dla nich widoczna od razu po wpisaniu danego hasła do wyszukiwarki. Linki sponsorowane sprawią, że internauci szybko zostaną odesłani do witryny naszego sklepu, dzięki czemu mamy większą szansę na sprzedanie towarów.
Linki sponsorowane są bardzo skuteczne z wielu powodów. Do ich najważniejszych zalet należą m.in.: trafność – docierają do osób, które są zainteresowane danych produktem, szybkość – są widoczne w wynikach wyszukiwarki już w parę minut po rozpoczęciu kampanii reklamowej oraz elastyczność – reklamodawca może zmieniać treść kampanii w trakcie jej trwania. Warto również podkreślić fakt, że osoba, która chce wypromować swoją witrynę, rozlicza się jedynie z efektów reklamy – płaci tylko za kliknięcia użytkowników wyszukiwarki w link odsyłający do jego strony. Ponadto linki dają możliwość dokładnego obliczenia ile osób dotarło dzięki nim do naszej strony internetowej.