Internet to obecnie podstawowy kanał oferujący ogromne możliwości w zakresie różnorodnych form mniej lub bardziej efektywnej reklamy. W porównaniu z klasyczną reklamą offline ta stricte internetowa daje szansę lepszego dopasowania treści i formy do konkretnej grupy odbiorców. Jednocześnie oferuje możliwość uzyskiwania na bieżąco cennych informacji o konkretnych grupach docelowych. Jakie formy reklamy internetowej dają dziś największe możliwości?
Skupiając się na współczesnym marketingu internetowym, nie można nie wspomnieć o sile, którą mają social media. Social marketing w pełni wykorzystuje potencjał, który drzemie w popularnych portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn czy Youtube. Popularność tej formy e-marketingu wynika głównie z tego, iż media społecznościowe są łatwo dostępne dla wszystkich, dają szansę szybkiego dotarcia do licznych użytkowników danej grupy docelowej, a mogą wpłynąć na obniżenie kosztów działań marketingowych. Warto podkreślić, że celem marketingu w social mediach nie jest sama sprzedaż produktów i usług, ale budowanie wizerunku marki.
Inne bardzo popularne i przydatne formy e-marketingu to płatne linki, czyli kampanie linków sponsorowanych, oraz email marketing. Płatne linki to forma reklamy internetowej, która oferuje błyskawiczne efekty. System płatności jest bardzo prosty i wygodny dla użytkowników. Nie ma konieczności opłacania z góry czasu ukazywania się reklamy. Płaci się bowiem wyłącznie wtedy, gdy zainteresowany kliknie w reklamę. Ogromną zaletą tej formy reklamy są możliwości stałego monitorowania efektów kampanii linków oraz ich ciągła optymalizacja. Ostatnia forma reklamy online, czyli mailing reklamowy, to kompleksowa strategia komunikacji na linii klient-firma. Cechuje ją bezpośredniość formy, personalizacja oraz możliwość bardzo dokładnego targetowania. Tego typu działania marketingowe prowadzone w sposób ciągły są w stanie stworzyć więź z odbiorcą, co w sposób oczywisty przyczynia się do uzyskania zamierzonych efektów reklamowych.