Home Motoryzacja Aktualności Motoryzacja Škoda wprowadza ChatGPT do swoich samochodów!

Škoda wprowadza ChatGPT do swoich samochodów!

elektryk samochodowy
Już wkrótce asystent głosowy Laura zacznie wykorzystywać sztuczną inteligencję. Innowacja przyniesie klientom Škody liczne korzyści, takie jak dostęp do ogromnej bazy danych i możliwość odczytywania tekstów podczas jazdy. Nowa funkcja będzie bazować na platformie Cerence Chat Pro firmy Cerence Inc., która specjalizuje się w integracji technologii ChatGPT z systemami samochodowymi.

– Rozbudowa asystenta głosowego o sztuczną inteligencję sprawia, że nasze samochody będą służyć klientom jeszcze lepiej. Dzięki temu kierowcy i pasażerowie zyskują wygodny, głosowy dostęp do ogromnych zasobów i informacji. Integracja technologii ChatGPT z Laurą pokazuje, jak wiele wysiłku Škoda wkłada w to, żeby poprawić wrażenia z jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa danych. Jestem przekonany, że wielu klientów doceni tę nową, niewymagającą odrywania rąk od kierownicy, funkcję – wyjaśnia Klaus Zellmer, CEO Škoda.

Nowe funkcje ułatwiające jazdę

Technologia będzie dostępna w najnowszej generacji systemów Infotainment, które trafią na rynek w połowie 2024 r. wraz z wybranymi wersjami Škody Enyaq, nowymi generacjami modeli Superb i Kodiaq oraz Nową Škodą Octavia. Dzięki platformie Cerence Chat Pro, bazującej na technologii ChatGPT, asystent głosowy Laura zyska szereg zupełnie nowych funkcji. Obecnie umożliwia m.in. sterowanie systemem Infotainment, nawigacją i klimatyzacją, a także odpowiada na proste pytania. W przyszłości Laura będzie mogła udzielać dodatkowych informacji i odpowiedzieć na bardziej złożone zagadnienia, a co za tym idzie – prowadzić rozbudowane i naturalnie brzmiące rozmowy, wyjaśniać wątpliwości czy informować o różnych kwestiach dotyczących jazdy i samochodu. To wszystko bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy.

Ochrona danych

System jest niezwykle intuicyjny w obsłudze: aby aktywować asystenta głosowego wystarczy powiedzieć „Hej, Laura” lub nacisnąć odpowiedni przycisk na kierownicy. Jeśli Laura nie jest w stanie pomóc, pytanie jest anonimowo wysyłane na platformę ChatGPT. Nie gromadzi ona żadnych danych na temat użytkownika ani pojazdu, a wszystkie zapytania i odpowiedzi są usuwane od razu po przesłaniu do samochodu. Dzięki temu klienci mogą mieć pewność, że ich dane są całkowicie bezpieczne.

Źródło: Skoda

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Exit mobile version