Prowadząc działalność, bez względu na to w jakiej branży, dobrze jest zadbać o jej promocję. Jest wiele rodzajów marketingu, jednak najskuteczniejsze są te najbardziej bezpośrednie i od razu trafiające do odbiorcy oraz jego wyobraźni. Można to wykorzystać zarówno w świecie wirtualnym, jak i prawdziwym. Trzeba tylko zdecydować, który kanał komunikacji będzie dla nas najbardziej miarodajny pod kątem pozyskiwania nowych klientów.
Reklama w wirtualnym świecie
Jest to teraz jeden z podstawowych kanałów komunikacji na linii przedsiębiorca-klient. Wszyscy korzystają z internetu i wszyscy też widzą reklamy, które się tam pojawiają. Nawet jeśli od razu je ignorują, to jednak mózg zapamiętuje większość z nich. Dobrym sposobem na dotarcie do klientów jest korzystanie z najpopularniejszych kanałów jak Facebook czy Google AdWords. Są one o tyle dobre, że dają pełną kontrolę nad kampanią. Zleceniodawca może kontrolować swój budżet oraz bardzo konkretnie doprecyzować grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. Jest to niezwykle istotne w przypadku, kiedy firma działa w wąskiej specjalizacji lub oferuje produkty dla określonej grupy wiekowej.
Inną formą promocji w internecie są newslettery. Oczywiście, działają one tylko na tych, którzy się do nich zapisali, jednak można tę bazy osób zbudować dość szybko. Wystarczy stworzyć pop-up, który zachęci do tego – dobrym sposobem jest dawanie rabatów przy pierwszych zamówieniach czy zagwarantowanie stałej zniżki po zapisaniu się do mailingu lub założeniu konta.
Ulotki wcale nie odeszły do lamusa
Jeśli komuś się wydaje, ze ulotki są przeżytkiem, to jest w błędzie. To wciąż jedna z najbardziej skutecznych forma marketingu bezpośredniego. Chętnie korzysta z niego wiele firm, których grupą docelową są osoby rzadziej korzystające z sieci. Dobrze skonstruowana ulotka potrafi zainteresować każdego, dzięki czemu można zyskać nowych klientów, którzy w normalnych okolicznościach nawet by się nie zwrócili w stronę naszej firmy.
Z ulotek, które są formą karty rabatowej, chętnie też korzystają sieci gastronomiczne. W ten sposób mają gwarancję, że chociaż część osób skorzysta z oferty i będą częściej wracać. Nawet gdy promocja nie będzie już obowiązywać.
W przypadku podjęcia decyzji o ulotkach, należy je wydrukować. Najlepszą techniką do tego będzie druk offsetowy, który gwarantuje bardzo wysoką jakoś i trwałość. Ulotki często są roznoszone w niekorzystnych warunkach atmosferycznych lub są wkładane do kieszeni czy wrzucane do torebek. Aby mieć pewność, że się nie zniszczą, należy postawić na rozwiązania, które zapewnią trwałość przez długi czas.
Ciekawa reklama w przestrzeni publicznej
Jeśli prowadzimy działalność, która jest skierowana do wąskiego grona osób, które interesują się daną dziedziną lub które lubią korzystać z konkretnych usług, dobrze jest je zaintrygować. Służy do tego m.in. guerilla marketing. Świetnym rozwiązaniem w takim przypadku są np. vlepki lub enigmatyczne plakaty. Wiele firm już z tego korzystało i wiele dzięki temu zyskało – zaintrygowani potencjalni klienci zaczęli sami szukać kolejnych informacji, pytali znajomych, rozmawiali o tym. Niejako sami dalej robili reklamę. Ten rodzaj promocji dobrze jest prowadzić w autobusach, na witrynach, latarniach. Słowem – wszędzie, gdzie sięga ludzki wzrok. Kiedy zdecydujemy, że to jest to, czym chcemy zachęcić, dobrze jest też zdecydować się na druk offsetowy, ponieważ nasze reklamy muszą przetrwać próbę czasu i klimatu.