Reklama ta uzyskiwana jest bezpłatnie, a na dodatek w przeciwieństwie do reklamy tradycyjnej jest uważana za bardziej wiarygodną, jednakże obydwie te reklamy występują w tym samym środku masowego przekazu – w prasie.
Zaufanie firmy
Artykuł napisany przez naszego współpracownika, bądź też dziennikarza może stać się podstawą zaufania dla naszej firmy. Przekonując potencjalnych klientów o naszej wiarygodności, możemy wpłynąć na pozyskanie większej liczby klientów. Najpierw należy się zastanowić, jakie osoby znajdują się na naszym rynku docelowym. Gdy już pozyskamy te informacje, zastanówmy się, jakie publikacje są najczęściej czytane przez te osoby. Dzięki temu uderzymy do konkretnego grona osób, co zwiększy prawdopodobieństwo skorzystania z naszych usług. Następnie poszukajmy czasopisma, które obejmuje osoby z naszego rynku docelowego.
Oryginalność
Potem wymyślmy jakiś dobry sposób na oryginalne przedstawienie naszego artykuły. Należy pamiętać, aby dodać do naszego artykuły zdjęcie. Artykuły ze zdjęciami są czytane o wiele częściej, nawet do 20 razy częściej niż te bez zdjęć. W momencie, gdy to wszystko opracujemy, należy skontaktować się z cenionym przez nas dziennikarzem. Na spotkaniu przedstawić mu nasz pomysł na artykuł i uzasadnić dlaczego przekona to czytelników danego, wybranego przez nas czasopisma. Przed spotkaniem z dziennikarzem, najlepiej wypisać sobie w kilku punktach te informacje, które mamy zamiar przekazać dziennikarzowi. Podczas rozmowy postawmy się w sytuacji czytelnika i przedstawmy dziennikarzowi, jakie znaczenia dla czytelnika będzie miała nasza historia.
Nie wspominajmy o rzeczach, które nie powinny być zawarte w treści artykułu. Przygotujmy wybraną przez nas wcześniej fotografię, którą chcielibyśmy umieścić w artykule. Po ukazaniu się artykułu, najlepiej porobić kopie i rozesłać je wśród swoich klientów, co przytwierdzi ich w zaufaniu do naszego przedsiębiorstwa. Wszystko to umocni naszą firmę spośród grona innych firm z naszej branży.
Paweł Kaczmarek